Teraz čítate
Trhový podiel Xiaomi a Apple v Číne neustále klesá

banner-mi5-pro
Apple a Samsung, dvaja lídri svetového trhu boli už dávno na čínskom trhu vytlačení domácimi značkami. Po novom ale zo stupienka víťazov zostúpil aj Xiaomi. Domácemu výrobcovi, ktorý v roku 2015 predal najviac smartfónov na domácom trhu, dýchal minulý rok na chrbát Huawei, ktorý ho v tomto roku s najväčšou pravdepodobnosťou pokorí.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, Google+ a Instagrame!

Dve popredné značky na čínskom trhu stále strácajú svoj trhový podiel v prospech iných domácich značiek. Aj keď Xiaomi a Apple stále patria medzi najlepších výrobcov, ktorí sú na trhu, prvé miesta už neobsadzujú. Vzrast na trhu aktuálne zažívajú značky Oppo, Huawei a Vivo. Najväčším hráčom je Huawei, ktorý si uchmatol až 14%. Nasleduje ho Oppo a vivo s 12,7 % a 11,2 %.

Huawei P9 Plus môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

huawei-p9-gold

Veľký otras zažilo Xiaomi, ktoré v druhom kvartáli roka 2016 predalo len 10,5 milióna smartfónov, čo je v porovnaní s druhým kvartálom 2015, kedy predalo Xiaomi 17,1 milióna, pokles o 38 %. Ich aktuálne trhové zastúpenie je 10,4 %, s ktorými obsadzuje Xiaomi štvrtý najväčší kúsok koláča čínskeho trhu. Problém s klesajúcim podielom môže spôsobovať nedostatočná produkcia nových zariadení. Tento problém nastal aj pri modeli Mi5, ktorého výrobné kapacity nedokázali nasýtiť domáci trh a tak sa stal nedostatkovým tovarom. Veľa ľudí práve nedostupnosť tohto modelu mohla viesť k voľbe inej značky.

xiaomi-mi5-vs-iphone-6s

Apple iPhone 5S 16GB môžete kúpiť v e-shopoch za cenu od (Zdroj: Heureka.sk)
Porovnať ceny >>

Kým Huawei stavia na úspechu zo spolupráce so spoločnosťou Leica, Oppo vsádza na ich technológiu rýchleho nabíjania. Aj toto môžu byť kľúčové faktory rastu a úspechu týchto značiek, ktoré obsadzujú prvé dve miesta na trhu. Podľa analytika Xiaohana Taya by Xiaomi znova mohlo zažiť vzostup a obsadiť prvé miesta. Silnou zbraňou tejto spoločnosti je ich nadstavba MIUI, ktorá jednoznačne patrí medzi tie najvydarenejšie. Na piatej priečke sídli americká spoločnosť Apple, ktorej trhový podiel klesol pod 10 %.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
14%
Chcem to
0%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
86%
Neznášam to
0%
O autorovi
Tobiáš Bakoš
Som študent strednej priemyselnej školy v Dubnici. O operačný systém Android som sa začal zaujímať v okamihu, keď som s ním prišiel do kontaktu v mojom prvom smartfóne. Kúpou Xiaomi Mi3 som začal venovať pozornosť aj čínskym značkám smartfónov. Vo voľnom čase rád počúvam hudbu alebo čítam knihy.
  • Matrik

    zdroj informacii?

  • fsociety

    toz u jablka ma to nerekvapuje kazdopadne asi ani u xiaomi. ludia prakticky stale pozeraju na cenu ako prvy paramater a dalsie menovane znacky uz tiez dokazu vyrobit fon na prakticky rovnakej urovni s podobnou ale obcas aj nizsou cenou. takze xiaomi by malo prijst s niecim velkym a nemyslim ultra procesor a neviem kolko milion ramky a podobne. realne je potrebne prijst s niecim uplne novym. tak ako to bol nar dotykovy displej alebo napriklad fingerprint scanner alebo ted pre niektorych snimac ocnej duhovky. dnes pokial vyrobca nepride s novym napadom tak si moze ramky procesory a ich umele navysovanie strcit kam len chce, vzdy sa najde niekto, kto to vyrobi na porovnatelnej urovni a lacnejsie.

  • Michal Baška

    Podla mňa sa Xiaomi už na prvú priečku nevráti.
    1, začali zamykať bootloader a obmedzovať root. (na zahraninčných portáloch nahnevalo brutal veľa ludí)
    2, zdvihli cenu
    3, nestiháajú vyrábať (či už zámerne za účelom držať vyššiu cenu alebo fakt nestíhajú pre moc rýchlu expanziu)
    4, začali sa dizajnovo viac podobať na konkurenciu (aj keď to je relatívny pojem)
    5, od expanzie do sveta podpora (servis) sa moc nezlepšila

    • Mario Kovačič

      Bod 5???? Aka exspanzia ak mas na mysli te zapadakovy ako india mexiko atd tak to expanza nie je ani omylom. A este si zabudol ze prednedavnom zacaali este dodavat balast od mrkvosoftu. Potom este seru na najpouzivanejsie LTE mimo mesta. A najsmutnejsie je ze to nie je hardverova zalezitost ale softverova. Takze sa vobec necudujem. V cine je xy dalsich vyrobcov co vyrabaju v rovnakej cene a kvalite. Len nemaju vlastnu nadstavbu ale splechnu tam cisty android. A napryklad taky novacik ako LeEco co je na trhu rok oficialne ohlasil vstup do ameriky a europa bude urcite nasledovat. A casom dodaju urcite aj lokalizaciu. A xiaomi sa tvari ze USA a Europa su prtave a nezaujimave trhy a netreba sa nikam ponahlat.

      • Michal Baška

        Expanzia neexpanzia podpora a servis je hrozný :/
        A ten balast je jedno od koho je, či výrobca alebo tretia strana, dávajú ho skoro všetci (tak to neni taká vada)
        Ako USA a EU nie sú prťavé trhy, kúpna sila je tu obrovská, ale aj nároky. A EU to brutálne zabíja nedoriešenou legislatívou, každá krajina iné podmienky na clo, DPH, záruka, také onaké poplatky… preto sa sem moc nehrnú výrobcovia zo sveta
        LTE ma nezaujíma, neviem prečo to všetci riešia (mobilné dáta používam fakt len v nutnej situácií)

        OT -> Predstavovanie a dostupnosť produktov o pár rokov -> 1. Čína ,, 2. India ,, 3. USA ,, 4. Brazília (Rusko, Afrika, Austrália) 5. EU… ak sa v EU niečo zásadnejšie neudeje s legislatívou (zjednotenie) tak to dopadne pravdepodobne takto.

    • Jiří Fiala

      Komunita je jen nepatrny drobecek prijmu xiaomi, vetsina zakazniku nevi co je to bootloader.