Unikátna hra z dielne talentovaného Slováka: Mladej generácii ukazuje ako sa žilo za čias socializmu
Československá socialistická republika na čele s robotníckou triedou je už dávno minulosťou, no stále si na tieto časy mnohí spomínajú. Mladá generácia však o tejto dobe počúva len z rozprávania svojich rodičov či starých rodičov, no teraz si môžu život v nej vyskúšať vďaka jedinečnému simulátoru. Mladý Slovák vytvoril titul Workers & Resources: Soviet Republic, ktorý prináša náhľad do socializmu, kde simuluje každodenný život súdruhov a súdružiek.
Normalizačné obdobie v roku 1968 zabrzdilo vo východnej Európe rozmach demokracie, ktorú nahradil socialistický režim a centrálna štátna moc. Život v ČSSR nebol vždy jednoduchý, no o radostiach, ale aj starostiach tejto doby vie svoje najmä staršia generácia. Hoci mladí ľudia tento režim nezažili, dejepis ich aspoň z časti učí, čo sa v tých rokoch dialo. Pohľad na to však teraz oživuje aj nový simulátor, za ktorého vývojom stojí Slovák Peter Adamčík zo štúdia 3Division v Košiciach.
Vo svojom titule Workers & Resources: Soviet Republic chcel priniesť hráčom simuláciu socializmu v reálnom čase. Hra umožňuje riadiť celý virtuálny socialistický systém a celý ho mať „pod palcom“. Hráči môžu svojimi rozhodnutiami vybudovať z chudobnej krajiny prosperujúcu oblasť, v ktorej je však hlavným aktérom centralizovaná vláda. Okrem budovania bude možné pridávať do hry aj vlastné vozidlá a iné objekty.
Každodenný život za socializmu zavíta aj na počítače
O tento slovenský titul majú veľký záujem mnohí hráči. Tí sa môžu tešiť skutočne na všetko, čo so sebou prinášal život za socializmu každý deň. Všetko je však len na nich. Vývoj tohto titulu ale nie je vôbec jednoduchý, obzvlášť, ak ju Peter vyvíja zväčša sám. Tohto talentovaného Slováka sme sa ale opýtali aj na zopár ďalších otázok, ktoré odhaľujú vznik a budúcnosť hry Workers & Resources: Soviet Republic.
- Ako ste sa dostali k vývoju tejto hry a čo vás k tomu viedlo?
Často som ako malý hral Transport Tycoon, no nepáčilo sa mi, že sa tam rieši len transport surovín. Neskôr, keď som rozmýšľal o novom projekte, napadlo mi, že ak by hráč bol akože socialistická vláda, poskytlo by to pekný rámec k tomu, že hráč o všetkom rozhoduje (kde bude stáť nová továreň, baňa, obytné domy, atď.) a nakoniec aj dobrú tému, ktorá je síce zaujímavá oveľa viac pre východný blok, ale aspoň je originálna a nakoniec myslím, že východný blok sa prebúdza, teda, že pirátov ubúda a aj hry sú prístupnejšie – lacnejšie, takže uvidíme ako budú vyzerať predaje.
- Aký veľký tím na hre pracuje?
Jadro tímu som zatiaľ len ja, riešim hlavne programovanie, game design a „skladám“ to celé dokopy. Okrem mňa na hre pracuje rada externistov – freelancerov, asi 5-6 grafikov, nejakí testeri, hudobník a podobne.
- Majú hráči o tento titul záujem? Je financovanie vývoja zložité?
Záujem je pomerne veľký, to bol môj cieľ a som rád, že sa naplnil. Ako „indie“ vývojár som nemal zdroje ani ľudské, ani finančné na rozsiahlu marketingovú kampaň, takže vsádzal som na ten nápad, že ľudí (aj influencerov) zaujme a bude o hru záujem aj bez kampane. Inak je hra financovaná len a len z vlastných zdrojov – teda z výnosov z predošlých projektov, žiadny publisher, žiadny bussiness angel, žiadny investor, žiadne štátne či EU dotácie.
- Na čo všetko sa môžeme tešiť v budúcnosti? Dostane hra ďalšie vylepšenia?
Poviem to v krátkosti na všetko! Je toho fakt veľa, čo sa dá v hre riešiť a je len a len na hráčovi, akú cestu si vyberie a čomu sa bude venovať a čo ho bude baviť. Doprava, výroba, manažment obyvateľov, výstavba no a do budúcna sa plánuje – ďalšie typy dopravy (lodná, letecká, lanovky), nové suroviny (urán, hliník..), polícia a demonštrácie a nakoniec uvidíme ako to pôjde, no rád by som v hre vydal aj armádu a boj.
- Čoskoro plánujete vydať „Early Access“ verziu. Kedy potom príde finálna podoba hry?
Dávam boľševikovi rok maximálne dva! – hru plánujeme vyvíjať určite aspoň 2 roky od vydania Early Access.
Rozsiahla štruktúra hry je teda ťažkým orieškom, ktorý však Peter Adamčík dokázal rozlúsknuť a jeho dielo sa vďaka tomu stáva stále populárnejším. Podľa oficiálnych informácií sa na „Early Access“ verziu môžeme tešiť už 15. marca, kedy bude oficiálne dostupná na Steame. Dovtedy ťa môžu navnadiť aj zábery z hry v našej galérii.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárny DOOM je späť v najlepšej forme. Takúto brutalitu len tak niekde nezažiješ (RECENZIA)
Konečne sme sa dočkali. Nová Mafia predviedla svoju hrateľnosť v oficiálnom traileri
Nemožné sa stalo skutočnosťou. Jedna z najlepších akčných sci-fi hier mieri na PlayStation
Blesk z jasného neba. GTA VI ma nový trailer, ukazuje návrat do Vice City (VIDEO)
Šialená budúcnosť Assassin’s Creed. Ubisoft chystá až 9 hier, niektoré vyzerajú brutálne dobre
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekár varuje mužov pred neviditeľným vírusom, ktorý často prenášajú: „Vedie k rakovine rekta či hrdla“
Zoznamky využívajú rovnaké princípy ako výherné automaty: Očakávanie „matchu“ je extrémne silný spúšťač dopamínu (ODBORNÍK)
VIDEO: Obľúbenú dovolenkovú destináciu zasiahlo zemetrasenie. Občania v panike opustili domovy
Najhoršie jazdenky na trhu: Týmto autám sa oblúkom vyhni, pripravia ťa o peniaze (REBRÍČEK)
KVÍZ: 1. otázka zmätie aj inštruktora autoškoly. Ak neuhádneš všetky dopravné značky, vráť vodičák
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Sovietom vybuchovali reaktory, americké nevedeli plávať. Príbeh, ako Rusi pomocou USA zabili najväčšiu jadrovú ponorku
- Totálne prepadáky za stámilióny. Toto sú najhoršie seriály histórie
- Zarážajúca štúdia o vakcínach proti Covidu: Odhalili vedľajšie účinky, aké nikto nečakal
- Socialistická ikona hlási návrat. Slávna značka ukázala po desaťročiach nový model
-
- Majú zásoby 200 miliárd m³. Nečakaná krajina sa môže stať najväčším producentom plynu v Európe
- Veľmoc našla ložisko mimoriadne vzácnej suroviny. Má astronomickú hodnotu
- Vedci neverili vlastným očiam. 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto
- Čína má dôvod byť nervózna. USA ukázali ničivú leteckú silu priamo pri jej hraniciach
- Potupa neutícha: Odhalili, čo poháňa ruské kamikadze drony
-
- Majú zásoby 200 miliárd m³. Nečakaná krajina sa môže stať najväčším producentom plynu v Európe
- Vedci neverili vlastným očiam. 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto
- Slováci oslavujú, Gmail dostal skvelú funkciu. Tu je návod, ako si ju zapneš
- Čína má dôvod byť nervózna. USA ukázali ničivú leteckú silu priamo pri jej hraniciach
- Ľudstvo konečne dostane nevyčerpateľný zdroj energie. Len časť z neho dá elektrinu na milióny rokov
Bombová hrozba na palube. Letisko Charleroi v Belgicku uzavreli
EÚ poslala Muskovi stovky miliónov. Kritici hovoria o škandále
Polárna žiara na Jupiteri mení jas každú sekundu. Webbov teleskop odhalil nevídaný jav
Plány na fúziu s Hondou zlyhali. Nissan sa snaží o obnovu po strate 4 miliardy eur
Ministerstvo vnútra hlási úspech digitálnych dokladov. Slováci ich používajú denne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekár varuje mužov pred neviditeľným vírusom, ktorý často prenášajú: „Vedie k rakovine rekta či hrdla“
Zoznamky využívajú rovnaké princípy ako výherné automaty: Očakávanie „matchu“ je extrémne silný spúšťač dopamínu (ODBORNÍK)
VIDEO: Obľúbenú dovolenkovú destináciu zasiahlo zemetrasenie. Občania v panike opustili domovy
Najhoršie jazdenky na trhu: Týmto autám sa oblúkom vyhni, pripravia ťa o peniaze (REBRÍČEK)
KVÍZ: 1. otázka zmätie aj inštruktora autoškoly. Ak neuhádneš všetky dopravné značky, vráť vodičák
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené