Nočná mora slovenských „autíčkarov“. Vzácne Porsche prerobili na špičkový elektromobil (+video)
Dizajn väčšiny moderných elektromobilov sa značne líši od konvenčných áut a mnohí milovníci štvorkolesových tátošov sa domnievajú, že časy krásnych línií sú už dávno preč. Americká firma Sacrilege Motors však dokáže vdýchnuť „nový život“ aj tým najkrajším starým kúskom. Jedným z posledných projektov je prestavba kabrioletu Porsche 911 na elektromobil, no nie len tak hocijaký, informuje InsideEVs.
Firma totiž do Porsche s označením 964 vložila elektromotor jedného z najlepších elektromobilov na súčasnom trhu, Tesly Model S. V podstate tak môžeme s trochou nadhľadu povedať, že ide o najkrajšiu Teslu, aká aktuálne jazdí po cestách. Firma pritom nerobí bežné prestavby, ktoré na batériu prejdú sotva pár desiatok kilometrov. Ich Porsche 964 je plnohodnotným elektromobilom, ktorý na jedno nabitie prejde cez 300 km.
Výkonnejší než originál
Firma Sacrilege Motors sídli v americkom štáte Connecticut a už dlhšiu dobu sa venuje prestavbám legendárnych a vzácnych spaľovákov na elektromobily. Ikonické Porsche s rokom výroby 1992 vybavili elektromotorom z Tesly Model S. Ten je schopný produkovať výkon 500 koní a točivý moment 500 Nm, uvádza firma na svojom webe.
Originálna verzia s motorom V6 produkovala 260 koní, takže upravený model je takmer dvakrát výkonnejší. Firma na webe uvádza, že upravený kúsok, ktorý dostal názov „Blackbird“ dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy.
To je dokonca lepší čas, než aký dosahuje moderný elektromobil Porsche Taycan v základnej výbave (5,4 sekundy), pričom výkonovo porovnateľná verzia Taycan 4S s výkonom 530 koní zrýchli na stovku za rovné 4 sekundy.
Luxusný elektromobil na denné jazdenie
Prerobené Porsche 964 pochádza z várky, v ktorej bolo vyrobených iba 250 kusov. Je teda mimoriadne vzácne a je viac než isté, že majiteľ ho vytiahne z garáže len „sviatočne“. Vďaka 62 kWh batérii je však Blackbird vhodný aj na každodenné jazdenie, nakoľko na jedno nabitie dokáže prejsť až 320 km.
Auto je tiež vybavené CCS nabíjacím konektorom, ktorý mu zabezpečuje rýchle nabíjanie – výkon však spoločnosť na webe neuvádza. Váha paradoxne oproti originálu príliš nenarástla ani napriek tomu, že sem pribudli pomerne ťažké batérie. Prerobený kúsok váži 1 451 kg.
Podobných firiem je vo svete viac
Vo svete, ktorý je čoraz viac elektrický, sa ponúka zásadná otázka. Čo sa stane so všetkými veteránmi a klasickými autami? Mnohé z nich už dnes nespĺňajú potrebné regulácie, preto musia jazdiť na tzv. veteránskych značkách. Je ale takmer isté, že v budúcnosti príde ešte ďalšia vlna sprísňovania, ktorá tieto autá postupne z našich ciest vytlačí.
To si uvedomuje aj Roel Pollen, ktorý v pozícii generálneho riaditeľa stojí za spoločnosťou Monceau Automobiles. Jeho firma prerába klasické autá zo spaľovákov na elektromobily, pričom momentálne sa špecializuje len na modely Mercedes-Benz. V exkluzívnom rozhovore pre FonTech.sk sa rozrozprával o jeho pohľade na elektromobilitu, prečo v nej vidí budúcnosť, ale predovšetkým o tom, ako funguje jeho unikátna firma a koľko stojí prestavba takéhoto auta na elektromobil:
Ceny sa líšia. Úplna zostava pre Monceau eSL začína na 189 000 €, ale ponúkame aj drahšie modely ako kabriolet Monceau eSE, ktorý začína na 349 000 €. Cena prestavby v prípade, že zákazník už má vhodné darcovské vozidlo, pravdepodobne začína na 150 000 eurách. Všetky ceny bez daní a dopravy.
Je to vážna investícia, ale naši klienti si cenia, že v Monceau Automobiles používame iba nové, špičkové komponenty a máme najmodernejší softvér na správu batérie. Všetko je integrované v jednej VCU (Vehicle Control Unit), čo nás robí jedinými na trhu.
Naše autá ponúkajú tiež rýchle DC nabíjanie skrz konektor CCS až do 50 kW a nabíjanie cez AC až do 22 kW. V neposlednom rade, aj keď sa všetky prístrojové dosky zdajú byť analógové, každá je kompletne digitálne riadená a plne prepojená cez CANbus s VCU. Myslíme na každý detail. To všetko znamená pre našich klientov nekompromisný elektrický klasický zážitok s dynamickou a bezstarostnou jazdou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené