Vyše 600-koňová rozlúčka. Zajazdili sme si na dychberúcom Mercedese-AMG E 63S
Trieda E je pre Mercedes ťahúňom značky, koniec koncov „éčkové“ Mercedesy ponúkajú azda najlepší kompromis medzi cenou a luxusom, ktorým sa táto prémiová automobilka vyznačuje. Trieda E však okrem štandardných verzií ponúka aj motorizácie so šiestimi či dokonca ôsmimi valcami podpísané značkou AMG.
Aktuálne mieri do sveta faceliftovaná verzia, na ktorej sme jazdili pre pár týždňami na prvých jazdách po Slovensku. Veľmi úspešnú generácia, ktorá debutovala v roku 2016, však stále má čo povedať aj o 4 roky neskôr od svojho debutu. A čo je lepšia rozlúčka ako extrémna a dychberúca verzia s podpisom AMG s vyše 600 koňmi? Zrejme nič!
Kľúčové informácie:
Osem valcov pod kapotou Mercedesu triedy E razom robí z kultivovaného luxusného rodinného sedanu beštiu, ktorá sa skôr hodí na závodnú dráhu, než do bežnej premávky. My sme mali možnosť si triedu E s osemvalcom vyskúšať a šlo o verziu AMG E63 S 4MATIC+.
Spojenie dizajnu najikonickejšej triedy automobilky s modernými technológiami a výkonom až 612 koní rozbúcha srdce každého milovníka áut. Osemvalcový motor s dvomi turbami dokáže vyprodukovať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a to je niečo, čo pochopíš, až keď to zažiješ na vlastnej koži.
O zvukovom doprovode ani nehovorím. Z toho naskakuje husia koža aj v prípade, že toto auto okolo teba prejde iba po ulici. Zvukový prejav sa navyše dokáže dynamicky meniť na základe zvoleného jazdného režimu. V režime Komfort je E63 S tichá a kultivovaná, no režimy Šport, Šport+ a Race naplno ukážu, čo sa skrýva pod kapotou tohto auta.
Detailnejšie teda k samotnému motoru. Vo verzii E63 S sa nachádza osemvalec s objemom 4 litrov a výkonom 450 kW (612 koní). Maximálny krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 850 Nm. Auto s takýmto motorom a dvojitým preplňovaním samozrejme aj „spapá“ o niečo viac paliva, no systém vypínania valcov umožňuje v režime Komfort s ľahkou nohou a na plyne jazdiť aj relatívne ekonomicky. Spotreba je v takomto prípade okolo 10-11 l / 100 km.
Tento fantastický krútiaci moment je pritom k dispozícii v rozsahu 2 500 až 4 500 otáčok za minútu. Dosiahnutie 850 Nm aj v relatívne nízkych otáčkach bolo možné najmä vďaka umiestneniu dvojice turbodúchadiel, ktoré sa nachádzajú medzi valcami. Tým sa zlepšilo aj celkové prúdenie plynov a manažment teploty.
Len tak pre zaujímavosť, rovnaký motor sa nachádza aj v rýdzo športovom AMG GT-R, no tu sa z neho inžinierom podarilo dostať „iba“ 585 koní a krútiaci moment 700 Nm.
Mercedes E63 S disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC+. Tento systém primárne uprednostňuje pohon zadnej nápravy, no ak je to potrebné, časť krútiaceho momentu je pomocou elektromechanickej spojky prenášaná aj na prednú nápravu. Auto však umožňuje zapnúť aj driftovací režim, v ktorom zostane predná náprava neaktívna, nech sa deje čokoľvek.
Driftovací režim sa zapína celkom jednoducho. V jazdných režimoch stačí zvoliť režim Race, vypnúť ESP a prevodovku nastaviť do manuálneho režimu a zábava sa môže začať. O precízne radenie sa inak stará deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT.
Po dizajnovej stránke dostala verzia E63 S rozšírené blatníky, ktoré umocňujú športový vzhľad. Aj z funkčného hľadiska však zohrávajú dôležitú úlohu bezmriežkové otvory na prívod vzduchu, ktoré zlepšujú jeho prúdenie okolo masívnej V8-čky.
Interiér je už tradične, ako to v prípade Mercedesu býva zvykom, kapitola sama o sebe. Aj ten sa však oproti bežným verziám mierne líši. Keďže sa jedná o verziu s označením AMG, nájdeš tu športový AMG volant, ktorý je potiahnutý v mieste, kde ho držíš alcantarou pre lepšie uchopenie.
Samozrejmosťou je aj prítomnosť športových sedačiek AMG s výraznou bočnou oporou, ktorá vodiča aj spolujazdca podrží v zákrutách aj pri divokejšej jazde. Zvyšok je už klasický interiér so všetkými technológiami a vymoženosťami bežnej triedy E.
Najvýkonnejšia verzia triedy E v interiéri ukrýva aj niekoľko naozaj pekných detailov, ako napríklad podsvietené nástupné lišty s logom AMG či analógové hodinky na stredovom paneli.
Zaujímavosťou je aj mobilná aplikácia AMG Track Pace, ktorá dokáže po spárovaní smartfónu a aplikácie s autom vodičovi poskytovať množstvo užitočných informácii z jazdy na závodnom okruhu.
Najrýchlejšie „Éčko“ na svete je rovnako, ako jeho bežnejší súrodenci, vybavené radou asistentov a bezpečnostných prvkov. Nechýbajú mu Multibeam LED svetlomety, aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívny asistent brzdenia, funkcia bočného impulzu PRE-SAFE, ktorá pasažierov na predných sedadlách pripraví na náraz či asistent parkovania ovládaný na diaľku.
Zhodnotenie
Mercedes AMG E 63S je skutočne majstrovským dielom, ktoré spája zdanlivo nespojiteľné – praktickosť a neuveriteľný výkon. Stlačením tlačidla sa z luxusnej rodinnej limuzíny stane závodné auto, s ktorým sa zabaví aj ten najväčší motoristický antitalent. Či už ide o jazdné vlastnosti, zvukový prejav či špeciálne funkcie, každý si pri tomto aute nájde „to svoje“.
Netreba zabúdať, že E 63S sa vyrába aj vo verzii kombi a kombík s takýmto výkonom určite neponúka žiadna iná automobilka. Zrejme nebudeš chcieť takéto auto využívať na občasné sťahovanie nábytku, no s kombi verziou by to bolo určite možné.
Cena je v tomto prípade pochopiteľne vysoká, no ak zoberieš do úvahy fakt, že E 63S dokáže bez problémov svojimi vlastnosťami nahradiť aj 3 rôzne autá, aj vysoká štartovacia cena je relatívne ospravedlniteľná pre potenciálnu skupinu záujemcov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Zvláštna dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš, inak ti hrozí pokuta
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
„Vlak vyzeral strašne,“ opísal svedok chaos po zrážke rýchlikov. Nemocnica spustila krízový plán
Expertka na starnutie varuje: Stres ti skracuje život. Toto sú 4 jednoduché pravidlá, ako to zastaviť
Hromadná zrážka v Košiciach. Hlásia zranených a kolóny, na mieste zasahuje polícia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ľudstvo dostane nevyčerpateľný zdroj energie. Iba časť z neho nám dá elektrinu na milióny rokov
- Teleportácia sa stala skutočnosťou. Oxfordskí vedci spravili krok, ktorý zmení svet výpočtov
- Zvláštna dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš, inak ti hrozí pokuta
- Z AirPods som prešiel na lacnejšiu „náhradu“. Kvalita a zvuk ma nechali bez slov
- Európu postihla tichá kríza, akú ešte nezažila. Vedci varujú pred stratou kľúčového prvku prežitia
-
- Európu postihla tichá kríza, akú ešte nezažila. Vedci varujú pred stratou kľúčového prvku prežitia
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Zvláštna dopravná značka mätie vodičov. Toto musíš spraviť, keď ju uvidíš, inak ti hrozí pokuta
- Jedna z najúspešnejších filmových sérií je späť. Zarobila viac než miliardu dolárov, vracajú sa aj hlavné hviezdy
- Zostrelili UFO a kruto za to zaplatili. 23 sovietskych vojakov podľa CIA postihol desivý osud
-
- Ohromne zbohatnú a spasia Európu. Blízko Slovenska našli obrovské ložisko ropy a plynu
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Američania ohúrili svet. Z opačného konca planéty vypustili jadrovú raketu, trafila cieľ na meter presne
- Toto už nie je len dron. Najväčšia zbrojovka sveta ukázala zbraň budúcnosti, ktorá zmení vojny
- Slováci majú v dome zdroj energie, o ktorom netušili. Nová technológia vykuruje aj chladí a šetrí tisíce eur
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP