Vyše 600-koňová rozlúčka. Zajazdili sme si na dychberúcom Mercedese-AMG E 63S
Trieda E je pre Mercedes ťahúňom značky, koniec koncov „éčkové“ Mercedesy ponúkajú azda najlepší kompromis medzi cenou a luxusom, ktorým sa táto prémiová automobilka vyznačuje. Trieda E však okrem štandardných verzií ponúka aj motorizácie so šiestimi či dokonca ôsmimi valcami podpísané značkou AMG.
Aktuálne mieri do sveta faceliftovaná verzia, na ktorej sme jazdili pre pár týždňami na prvých jazdách po Slovensku. Veľmi úspešnú generácia, ktorá debutovala v roku 2016, však stále má čo povedať aj o 4 roky neskôr od svojho debutu. A čo je lepšia rozlúčka ako extrémna a dychberúca verzia s podpisom AMG s vyše 600 koňmi? Zrejme nič!
Kľúčové informácie:
Osem valcov pod kapotou Mercedesu triedy E razom robí z kultivovaného luxusného rodinného sedanu beštiu, ktorá sa skôr hodí na závodnú dráhu, než do bežnej premávky. My sme mali možnosť si triedu E s osemvalcom vyskúšať a šlo o verziu AMG E63 S 4MATIC+.
Spojenie dizajnu najikonickejšej triedy automobilky s modernými technológiami a výkonom až 612 koní rozbúcha srdce každého milovníka áut. Osemvalcový motor s dvomi turbami dokáže vyprodukovať zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a to je niečo, čo pochopíš, až keď to zažiješ na vlastnej koži.
O zvukovom doprovode ani nehovorím. Z toho naskakuje husia koža aj v prípade, že toto auto okolo teba prejde iba po ulici. Zvukový prejav sa navyše dokáže dynamicky meniť na základe zvoleného jazdného režimu. V režime Komfort je E63 S tichá a kultivovaná, no režimy Šport, Šport+ a Race naplno ukážu, čo sa skrýva pod kapotou tohto auta.
Detailnejšie teda k samotnému motoru. Vo verzii E63 S sa nachádza osemvalec s objemom 4 litrov a výkonom 450 kW (612 koní). Maximálny krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 850 Nm. Auto s takýmto motorom a dvojitým preplňovaním samozrejme aj „spapá“ o niečo viac paliva, no systém vypínania valcov umožňuje v režime Komfort s ľahkou nohou a na plyne jazdiť aj relatívne ekonomicky. Spotreba je v takomto prípade okolo 10-11 l / 100 km.
Tento fantastický krútiaci moment je pritom k dispozícii v rozsahu 2 500 až 4 500 otáčok za minútu. Dosiahnutie 850 Nm aj v relatívne nízkych otáčkach bolo možné najmä vďaka umiestneniu dvojice turbodúchadiel, ktoré sa nachádzajú medzi valcami. Tým sa zlepšilo aj celkové prúdenie plynov a manažment teploty.
Len tak pre zaujímavosť, rovnaký motor sa nachádza aj v rýdzo športovom AMG GT-R, no tu sa z neho inžinierom podarilo dostať „iba“ 585 koní a krútiaci moment 700 Nm.
Mercedes E63 S disponuje pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC+. Tento systém primárne uprednostňuje pohon zadnej nápravy, no ak je to potrebné, časť krútiaceho momentu je pomocou elektromechanickej spojky prenášaná aj na prednú nápravu. Auto však umožňuje zapnúť aj driftovací režim, v ktorom zostane predná náprava neaktívna, nech sa deje čokoľvek.
Driftovací režim sa zapína celkom jednoducho. V jazdných režimoch stačí zvoliť režim Race, vypnúť ESP a prevodovku nastaviť do manuálneho režimu a zábava sa môže začať. O precízne radenie sa inak stará deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT.
Po dizajnovej stránke dostala verzia E63 S rozšírené blatníky, ktoré umocňujú športový vzhľad. Aj z funkčného hľadiska však zohrávajú dôležitú úlohu bezmriežkové otvory na prívod vzduchu, ktoré zlepšujú jeho prúdenie okolo masívnej V8-čky.
Interiér je už tradične, ako to v prípade Mercedesu býva zvykom, kapitola sama o sebe. Aj ten sa však oproti bežným verziám mierne líši. Keďže sa jedná o verziu s označením AMG, nájdeš tu športový AMG volant, ktorý je potiahnutý v mieste, kde ho držíš alcantarou pre lepšie uchopenie.
Samozrejmosťou je aj prítomnosť športových sedačiek AMG s výraznou bočnou oporou, ktorá vodiča aj spolujazdca podrží v zákrutách aj pri divokejšej jazde. Zvyšok je už klasický interiér so všetkými technológiami a vymoženosťami bežnej triedy E.
Najvýkonnejšia verzia triedy E v interiéri ukrýva aj niekoľko naozaj pekných detailov, ako napríklad podsvietené nástupné lišty s logom AMG či analógové hodinky na stredovom paneli.
Zaujímavosťou je aj mobilná aplikácia AMG Track Pace, ktorá dokáže po spárovaní smartfónu a aplikácie s autom vodičovi poskytovať množstvo užitočných informácii z jazdy na závodnom okruhu.
Najrýchlejšie „Éčko“ na svete je rovnako, ako jeho bežnejší súrodenci, vybavené radou asistentov a bezpečnostných prvkov. Nechýbajú mu Multibeam LED svetlomety, aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC, aktívny asistent brzdenia, funkcia bočného impulzu PRE-SAFE, ktorá pasažierov na predných sedadlách pripraví na náraz či asistent parkovania ovládaný na diaľku.
Zhodnotenie
Mercedes AMG E 63S je skutočne majstrovským dielom, ktoré spája zdanlivo nespojiteľné – praktickosť a neuveriteľný výkon. Stlačením tlačidla sa z luxusnej rodinnej limuzíny stane závodné auto, s ktorým sa zabaví aj ten najväčší motoristický antitalent. Či už ide o jazdné vlastnosti, zvukový prejav či špeciálne funkcie, každý si pri tomto aute nájde „to svoje“.
Netreba zabúdať, že E 63S sa vyrába aj vo verzii kombi a kombík s takýmto výkonom určite neponúka žiadna iná automobilka. Zrejme nebudeš chcieť takéto auto využívať na občasné sťahovanie nábytku, no s kombi verziou by to bolo určite možné.
Cena je v tomto prípade pochopiteľne vysoká, no ak zoberieš do úvahy fakt, že E 63S dokáže bez problémov svojimi vlastnosťami nahradiť aj 3 rôzne autá, aj vysoká štartovacia cena je relatívne ospravedlniteľná pre potenciálnu skupinu záujemcov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Slovákom hrozí pokuta 100 eur. Čudná značka s dobrým úmyslom prekvapila vodičov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Koniec plošných dotácií: Štát začne pomáhať podľa príjmu a veľkosti domácnosti
Stála na prahu smrti, dnes má telo dvadsiatničky: 53-ročná lekárka odhalila rutinu, ktorá ju omladila o tri desaťročia
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
- Česi pochopili krízu v Európe. Začali s modernizáciou, ktorá im zaručí energetickú nezávislosť
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Stroj zo studenej vojny prerobili na toto. Svetová veľmoc uchvátila svet, môže mať zákerné úmysly
- Má dosiahnuť rýchlosť 4 000 km/h. Čína postavila levitujúci vlak, ktorý pochová lietadlá (+video)
-
- Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
- Má dosiahnuť rýchlosť 4 000 km/h. Čína postavila levitujúci vlak, ktorý pochová lietadlá (+video)
- Nič podobné nenašli vyše 150 rokov. Záhadný kameň v Egypte odhalil „posolstvo“ staré 2263 rokov
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Hovoria o najlepšom filme posledných rokov. Oscarové prekvapenie je konečne online
-
- Na objavenie čakal 140 miliónov rokov. 15 km pod Európou našli vedci stratený svet
- Na Slovensku odštartovala nová TV stanica. Dá sa pozerať úplne zadarmo a je v HD kvalite
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nič podobné nenašli vyše 150 rokov. Záhadný kameň v Egypte odhalil „posolstvo“ staré 2263 rokov
- Má dosiahnuť rýchlosť 4 000 km/h. Čína postavila levitujúci vlak, ktorý pochová lietadlá (+video)
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP