Výkonom trhá asfalt. Taycan Turbo GT je najrýchlejšie a najvýkonnejšie Porsche všetkých čias
Prvý elektrický Taycan bol uvedený do predaja v roku 2020 a jeho dojazd bol na úrovni 420 kilometrov. Ako sme ťa informovali v samostatnom článku, jeho vylepšená verzia, ktorej začiatok predaja sa očakáva v lete, dosiahla dojazd v reálnych podmienkach 587 km na jedno nabitie.
Najnovšie Porsche predstavilo Taycan Turbo GT a Taycan Turbo GT s balíkom Weissach, čím rozšírilo svoju ponuku plne elektrických športových sedanov. Ak si si myslel, že štandardný Taycan je rýchle vozidlo, počkaj na to, čo v sebe skrývajú tieto modely.
Ako píše portál Motor1, najnovší prírastok do modelového radu Taycan nie je len obyčajnou modernizáciou, je beštia prevtelená do tela vozidla, ktoré sa pýši titulom najvýkonnejšieho Porsche všetkých čias. Aspoň teda za predpokladu, že započítaš aj 10 sekúndový overboost.
Oba varianty modelu Taycan Turbo GT sa môžu pochváliť ohromujúcimi hodnotami, pričom ich maximálny výkon dosahuje viac ako 1 100 koní. Tento obrovský výkon dopĺňajú aj rôzne odľahčené konštrukcie a aerodynamické vylepšenia, ktoré zaručujú výnimočnú ovládateľnosť a zrýchlenie. Porsche nové modely vybavilo aj výkonnejším a účinnejším impulzným meničom využívajúcim karbid kremíka, sľubujúcim lepší zážitok z jazdy, informuje Porsche v tlačovej správe.
Pod kapotou modelov Taycan Turbo GT sa nachádzajú modernizované pohonné časti, ktoré spolu s funkciou Launch Control umožňujú vozidlám zo seba dostať až 760 kW v režime overboost, ktorý ich katapultuje z 0 na 100 km/h za 2,2 (Weissach), respektíve 2,3 sekundy. Rozdiel v zrýchlení z 0 na 200 km/h je ešte väčší – 6,6 alebo 6,4 sekundy pre Taycan Turbo GT bez/s paketom Weissach , čo je až o 1,3 sekundy rýchlejšie ako Taycan Turbo S. Maximálny krútiaci moment v oboch verziách je 1 340 Nm.
Porsche ďalej zvyšuje výkon v šprintoch na trati prostredníctvom režimu s názvom Attack, ktorý poskytuje dodatočný výkon 120 kW na 10 sekúnd. Za zmienku stojí fakt, že táto funkcia je inšpirovaná radom pretekárskych vozidiel Porsche zo série Formula E.
Nové Porsche Taycan Turbo GT
Ďalšie novinky
Impulzný menič je kľúčovým komponentom na ovládanie elektromotora. V oboch modeloch Taycan Turbo GT sú na zadnej náprave použité impulzné meniče s maximálnym prúdom 900 ampérov. Tie poskytujú ešte väčší výkon a krútiaci moment ako 600-ampérový impulzný invertor v Taycan Turbo S. Pre lepšiu účinnosť sa ako polovodičový materiál v impulznom meniči používa spomínaný karbid kremíka.
Pokiaľ ide o dizajn a aerodynamiku, modely Taycan Turbo GT sú vybavené komponentmi z uhlíkových vlákien, ľahkými kovanými diskami a adaptívnym zadným spojlerom na zlepšenie prítlaku a stability. Interiér je rovnako športový s čalúnením Race-Tex.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP