Viac zeleného vodíka pre letectvo

Letecká spoločnosť Scandinavian Airlines (SAS) sa zapojila do tejto spolupráce s cieľom prepojiť dánsku produkciu s dopytom v Holandsku. Tento krok má za cieľ posilniť infraštruktúru pre zelený vodík a zvýšiť dopyt po tomto palive v celej Európe. SAS, ktorá pôsobí aj v Nórsku a Švédsku, je presvedčená, že zelený vodík môže zohrávať významnú rolu v leteckom priemysle.

Hoci lietadlá na palivové články ešte nie sú na obzore, letecká spoločnosť Delta Airlines už pracuje na štúdii uskutočniteľnosti používania vodíka ako paliva na letisku Hartsfield-Jackson v Atlantě v spolupráci s výrobcom lietadiel Airbus a startupom Plug Power. Táto štúdia by mala preskúmať infraštruktúru a bezpečnostné požiadavky potrebné na implementáciu vodíka ako potenciálneho paliva pre leteckú dopravu.

Rolls-Royce

Budúcnosť letiska bez fosílnych palív

Partnerská spolupráca medzi Airbusom a letiskami v 12 krajinách, vrátane USA, Kanady, Francúzska, Nemecka, Japonska a ďalších, ukazuje, že budúcnosť letísk môže byť založená na zelenom vodíku. Airbus očakáva, že zelený vodík zohrá dôležitú úlohu aj na projekte v Atlante, kde sa počíta s využitím obnoviteľných zdrojov na výrobu tohto vodíka.

Spojené štáty majú potenciál využiť svoje rozsiahle obnoviteľné zdroje na produkciu zeleného vodíka, čo by mohlo byť kľúčové pre budúcnosť leteckej dopravy. Iniciatívy ako ZeroAvia, ktorá sa zameriava na vývoj vodíkových technológií pre letectvo, už tiež pracujú na zabezpečení udržateľného dodávateľského reťazca pre vodík a spolupracujú s Airbusom na vytvorení vodíkových centier na letiskách po celom svete.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú