VW prichádza s chudobnejšou výbavou. Kvôli nedostatku čipov vybral z tohto modelu celý infotainment
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Najnovšie je to práve VW, ktorý dopláca na absenciu polovodičov, a tak musel pristúpiť ku razantnému rozhodnutiu. Jednému z predávaných modelov zobral z výbavy celý infotainment, informoval portál Motor1.
Globálna polovodičová kríza sužuje výrobcov z mnohých odvetví priemyslu už od vlaňajšieho roka, kedy aj koncoví zákazníci začali pociťovať, že čipov je vo svete skutočne nedostatok. Kvôli uprednostneniu výrobcov elektroniky pred automobilkami začali mať nemalé problémy aj veľké koncerny, ktoré prerušovali výrobu.
Výsledok krízy sa podpísal taktiež na samotnej výbave niektorých modelov, ktoré prišli aj o štandardné technológie. Príkladom je taký Peugeot, ktorý musel kvôli chýbajúcim polovodičom odstrániť z ponuky výbavy v modeli Peugeot 308 digitálny tachometer.
Nahradil ho zastaralou analógovou jednotkou a zákazníkov, ktorí prišli o technicky vyspelejšiu verziu tohto prvku výbavy, kompenzoval zľavou vo výške niekoľko stoviek eur. Bližšie sme sa tejto téme venovali v samostatnom článku.
Pre nedostatok čipov nedostal model Volkswagenu infotainment
Netrvalo dlho a polovodičová kríza si vyberá ďalšiu obeť, no tentokrát z radov vozidiel Volkswagen. Brazílska pobočka automobilky totiž pristúpila ku kritickému kroku a z dostupnejšieho modelu VW Fox na tamojšom trhu zobrala celý infotainment. Dôvodom je, ako inak, nedostatok čipov. Zmena bola dokonca tak zásadná, že Fox sa momentálne predáva bez akéhokoľvek displeja s infotainmentom.
Palubná doska miesto rádia a ďalších prvkov, ktoré boli predtým bežnou súčasťou výbavy, obsahuje už iba plastové kryty priestorov, kde sa predtým infotainment nachádzal. VW avizoval, že na konkrétny model poskytol zákazníkom menšiu zľavu a prípadní záujemcovia si náhradný infotainment môžu dokúpiť u svojich dealerov.
Kabeláž je pre systém totižto predpripravená. Ako podotkol zdroj, VW Fox patrí medzi staršie modely koncernu, ktorý s ním čoskoro plánuje skončiť aj na brazílskom trhu. V našich končinách sa tento model už nejaký ten rok nepredáva.
Ide pritom o jedno z posledných vozidiel automobilky, ktoré je postavené na starej platforme PQ24, akú využívala napríklad ešte 1. generácia Škody Fabia, podotkol portál Auto.cz. Hoci tak polovodičová kríza postihla v zahraničí model, na ktorý už na Slovensku pomaly zabúdame, ide o ďalší dôkaz dopadu celosvetového nedostatku čipov.
Pokiaľ by automobilky začali okresávať kvôli chýbajúcim čipom výbavu aj v ďalších modeloch, v budúcnosti sa z nich stane akási „spomienka“ na svetovú krízu, ktorá napriek technologickej vyspelosti vozidiel donútila výrobcov využiť archaickejšie prvky výbavy.
Kríza zasiahla celý priemysel s elektronikou, otvára dvere špekulantom
Situácia sa pritom vôbec nezlepšuje a odberatelia čakajú na dodávky vytúžených polovodičov dlhé týždne. Pri bežných dodacích lehotách boli objednávky čipov od výrobcov doručované zákazníkom behom 6 až 9 týždňov. Dnes je však situácia kritická a čakacia doba na dodávky sa predĺžila až na 26,5 týždňa počas minulého mesiaca, informoval Bloomberg.
Podľa viacerých odborníkov bude táto kríza sužovať priemysel minimálne ešte 1 alebo až 2 roky. Hoci sa snažia výrobcovia stabilizovať výrobu svojich produktov, pokiaľ nestíhajú prvotní výrobcovia čipov, situácia sa nezlepší. Ideálnym príkladom je okrem automobiliek aj také Sony a jeho konzola PS5, na ktorú zákazníci čakali dlhé mesiace a mnohí na ňu čakajú aj naďalej.
To však v spotrebnej elektronike otvára dvere špekulantom, ktorí sa snažia zo situácie vyťažiť. Predobjednávajú nedostatkové produkty vo väčšom množstve a svoje zásoby potom na internete predávajú za niekoľkonásobne vyššie ceny.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Aktuálne: Bitcoin má za sebou kritickú zmenu. Toto sa stane s jeho cenou
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené