VW nepostaví svoju superfabriku na elektromobily. Šéf tvrdo kritizuje EÚ
Mnoho odborníkov predpokladá, že čínske automobilky čoskoro dobehnú tradičných európskych výrobcov áut a podmania si aj náš trh. Európa totiž stráca konkurencieschopnosť v mnohých odvetviach priemyslu, na čo aktuálne upozorňuje aj šéf automobilky VW Thomas Schaefer na sociálnej sieti LinkedIn.
Podľa Shaefera sú najväčším problémom v Európe ceny energií. Ostatné trhy ako USA, Čína, juhovýchodná Ázia či dokonca Afrika, investujú takým spôsobom, aby bol dopad akejkoľvek krízy na rozvoj priemyslu čo najnižší.
V Európe aktuálne zúri energetická kríza a ceny elektriny či plynu šli rapídne nahor. Tento fakt sa priamo dotýka každej jednej spoločnosti, každej jednej fabriky a teda celého európskeho priemyslu.
Podľa šéfa VW strácame pôdu pod nohami, kríza spomaľuje investície spoločností do rozvoja, budovania nových fabrík a tým pádom začíname so zvyškom sveta ťahať za kratší koniec.
EÚ nie je pripravená na transformáciu odvetvia
Schaefer kritizuje prístup EÚ k štátnej pomoci. Ako príklad uvádza USA, ktoré prostredníctvom finančných stimulov motivuje spoločnosti, aby investovali do nových fabrík a výrobných závodov. Európa v prvom rade hľadí na regióny a nie na samotné firmy, čo mnohým bráni v rozširovaní svojho podnikania.
Aj to je zrejme jeden z dôvodov, prečo sa VW príliš nechce púšťať do výstavby revolučnej továrne na výrobu elektromobilov. Svetové média v uplynulých dňoch informovali, že projekt v hodnote takmer 2 miliárd eur bude pravdepodobne ukončený a elektromobily vyrábané na tejto platforme sa oneskoria o niekoľko rokov.
Podľa prvotných plánov mala začať predsériová výroba v tejto továrni už v roku 2025, no elektromobily novej generácie by zrušením projektu prišli na trh najskôr v roku 2028, uvádza TheDrive.
Hrozí, že v Európe továrne „vypne“
Nemecká automobilka by mohla presunúť výrobu z domáceho trhu aj z krajín východnej Európy, ak by súčasný nedostatok plynu pokračoval aj po najbližšej zime. To ukazuje, do akej miery energetická kríza vyvolaná inváziou Ruska na Ukrajinu môže zasiahnuť do európskeho priemyslu. TASR o tom informovala na základe správy agentúry Bloomberg ešte v septembri.
Ako povedal hovorca Volkswagenu v telefonickom rozhovore, v prípade rozhodnutia firmy presunúť výrobu by najväčšie šance mali krajiny na juhozápade Európy, prípadne pobrežné oblasti v severnej Európe.
Majú totiž lepší prístup k skvapalnenému zemnému plynu (LNG) dovážanému po mori. Volkswagen už má závody napríklad v Portugalsku, Španielsku a Belgicku, teda v krajinách, ktoré majú LNG terminály.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vodičovi stačí len zaparkovať. Hyundai a Kia sa spojili a stvorili revolúciu v nabíjaní elektromobilov
Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
Šok pre vodičov: Vyspelá európska krajina zakazuje spaľováky už od októbra
830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Slovenská firma Zetor chce posilniť obranu Európy. Ich Gerlach zvládol ostré testy NATO
Šomšák otvorene o možných zákulisných hrách: Černák riadi z pozadia celý proces svojho prepustenia
Zvýšenie splátok pre 191 000 domácností je isté. Štát ponúka pomoc 150 eur mesačne, no mnohí to netušia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- 830 km dojazd a skvostné parametre. Xiaomi oficiálne predstavilo jedno z najlepších SUV na svete
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
- Experti v tom majú úplne jasno. Elektromobil je dnes už ekonomicky výhodnejší ako spaľovák
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
-
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Tesla v Európe padla. Vodiči od nej dávajú ruky preč, našli lacnejšiu a lepšiu alternatívu
Vedci dokázali nemožné. Objavili látku v tele, ktorá vie zvrátiť starnutie kľúčového orgánu
Natankuj a ušetri. Slovensko poráža eurozónu aj EÚ v cenách palív
Apple brzdí vývoj AI. Viaceré revolučné produkty sa kvôli tomu odkladajú
Pozri si nesprávne video a prídeš o všetko. Nový trik hackerov valcuje milovanú sociálnu sieť
POZOR: Obľúbené produkty môžu narušiť prirodzený chemický štít človeka, varujú vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zisk 5,3 milióna eur s 2 zamestnancami. Ukrajinská firma ovládla slovenský veľkoobchod s maržou vyše 30 %
Záhadná choroba po pandémii útočí najmä na ženy. Nárast prípadov je až päťnásobný
Slovenská firma Zetor chce posilniť obranu Európy. Ich Gerlach zvládol ostré testy NATO
Šomšák otvorene o možných zákulisných hrách: Černák riadi z pozadia celý proces svojho prepustenia
Zvýšenie splátok pre 191 000 domácností je isté. Štát ponúka pomoc 150 eur mesačne, no mnohí to netušia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené