VW do elektromobilov „posadí vyše polovicu Slovenska“. Škoda chystá absolútny trhák
V článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Volkswagen plánuje vo svojich dvoch španielskych závodoch vyrobiť medzi rokmi 2025 až 2030 približne 3 milióny malých elektromobilov. Povedal to v stredu predseda predstavenstva automobilky SEAT Wayne Griffiths. Informovala o tom TASR na základe správy agentúry Reuters.
Najväčšia európska automobilka urýchľuje svoje plány elektrifikácie, súčasťou čoho sú aj plány výstavby závodu na výrobu batérií v Španielsku. V súvislosti s plánmi na najbližšie obdobie Griffiths na tlačovej konferencii povedal, že SEAT, ktorý je jednou z divízií Volkswagenu, plánuje vyrobiť v závode v meste Martorell neďaleko Barcelony v strednodobom horizonte ročne zhruba 500 000 elektrických áut.
Podľa dostupných informácií v španielskom závode plánuje Škoda vyrábať aj svoj malý, cenovo dostupný elektromobil. Zatiaľ o ňom nevieme veľa, no dá sa očakávať podoba s konceptom Volkswagen ID. 2all, prípadne ID.1. Rovnako tak sa očakáva nízka cena, čo by z tohto auta mohlo spraviť trhák pre Slovákov.
Zároveň Griffiths dodal, že automobilka tvrdo pracuje na druhej platforme na výrobu elektromobilov v Martorelli, ktorá umožní zvýšenie konkurencieschopnosti. Samotný Volkswagen už skôr uviedol, že v závode Martorell začne v roku 2025 s výrobou dvoch elektrických vozidiel. Zhruba v rovnakom období by mal s výrobou dvoch elektromobilov začať aj v závode Navarra.
Dočkáme sa elektromobilu hlboko pod 20 000 €
Nemecký koncern Volkswagen pred pár dňami doslova šokoval svet, keď odhalil koncept pripravovaného lacného elektromobilu VW ID. 2all s cenou, ktorá nepresiahne 25 000 €. To je pre mnohých Slovákov stále vysoká čiastka, no ako píše Electrek, automobilka do troch rokov prinesie ešte menší a lacnejší model VW ID.1. Jeho cena dokonca klesne pod fantastickú hranicu 17 000 €.
Model ID. 2all je teda považovaný za elektrickú alternatívu k populárnemu VW Golf – alebo, aby sme boli presní, na oficiálnej prezentácii VW ID. 2all zaznelo, že elektromobil má mať veľkosť Volkswagenu W Polo, no s vnútorným priestorom väčšieho Golfu. To je možné vďaka elektrickej platforme MEB Entry, ktorá má pomerne dlhý rázvor, a absencii rozmerného spaľovacieho motora pod prednou kapotou.
Menší ID.1 by mal byť podľa portálu Autocar veľký ako aktuálny Volkswagen Polo. Tu sa ale už zrejme bavíme o vnútornej veľkosti. Vonkajšie rozmery budú podľa všetkého ešte menšie. Hoci tak nepôjde o rodinné vozidlo, na každodenné dochádzanie do práce pre jednu alebo dve osoby bude plne postačovať.
ID.1 by mal na trh prísť do roku 2027, no podľa CEO automobilky Thomasa Schäfera bude dosiahnutie cenovej hranice pod 17 000 € obrovskou výzvou. Automobilka by mala verejnosť o ďalších podrobnostiach oficiálne informovať už v najbližších mesiacoch.
Vzhľadom na to, že aj ID.1 bude postavený na rovnakej platforme ako ID. 2all, očakávať môžeme veľmi podobné a v niektorých prípadoch úplne rovnaké špecifikácie. K dispozícii teda bude pohon predných kolies a maximálny výkon elektromotora by mal dosahovať 226 koní.
Aj ID.1 podľa všetkého príde s dvoma veľkosťami batérií, a to 38 kWh a 58 kWh, pričom dojazd pri väčšej z dvojice by mohol presiahnuť 450 km, nakoľko ID.1 bude ešte menšie a efektívnejšie než ID. 2all. S cieľom dosiahnuť čo najnižšiu cenu je pravdepodobné, že automobilka použije cenovo dostupnejšie LFP batérie.
Schäfer poznamenal, že tie najlacnejšie modely koncernu VW sa pravdepodobne nebudú vyrábať v Európe bok po boku modelu ID. 2all a jeho koncernových dvojičiek. Problémom je totiž pracovná sila, respektíve výrobné náklady, ktoré sú v Európe vyššie.
Automobilka sa preto obzerá po možnosti, že by tie najlacnejšie vozidlá vyrábala v krajinách ako India, kde má výrobu celkom dobre rozbehnutú sesterská Škoda.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený koncept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Takto vyzerá cenovo dostupný VW ID. 2all s cenou do 25 000 €
Každopádne, Volkswagen chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá. Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
VIDEO Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
- Japonci idú opäť hlavou proti všetkým. Do elektromobilu dali motor, ktorý nemá obdobu
- Veľký poskytovateľ nabíjačiek vypína celú sieť na Slovensku. Dôvod je prinajmenšom úsmevný
-
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
- ROZHOVOR: Navonok šedá myš má voči konkurencii na Slovensku nabíjanie za polovicu, produkty posiela do sveta
- „Zabudnutá” technológia batérií môže spasiť ľudstvo. Máme ju 144 rokov a vôbec ju nevyužívame
- Jazdili sme na elektrickom kamióne, ktorý čoskoro zaplaví Bratislavu
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Toyota, ktorá dokázala nepredstaviteľné. Ako je možné, že prešla 2000 km bez nabíjania?
- Populárny elektromobil má obrovský problém. Hrozí mu požiar batérie, zvolávajú tisíce kusov
Umelá inteligencia sa podľa expertov nesmie zneužiť na šírenie dezinformácií
Kremeľ tvrdí, že hackeri v rádiách odvysielali falošný príhovor Putina
Washington chce poskytnúť Ukrajine ďalšiu pomoc na podporu kybernetickej bezpečnosti
Končí ďalšia generácia. Ak máš tieto iPhony, iOS 17 už nedostaneš
Vlastníš kryptomeny? Práve zažalovali najväčšiu kryptoburzu, zneužívala peniaze
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené