Všetky vtipy bokom. Elektromobil prešiel naprieč USA skoro 4600 km a na nabíjačkách strávil len smiešny čas
Že vraj elektromobily nie sú vhodné na dlhé trasy? Tento mýtus už dávno neplatí a nedávno ho dokonale vyvrátilo elektrické Porsche Taycan. Ako informuje portál GreenCarReport, Taycan prešiel zo západného pobrežia USA na východné s 18 zastávkami na nabíjanie, no dokopy na nich strávil menej ako 2,5 hodiny.
Vieš si predstaviť ísť s elektrickým autom na cestu dlhú 4 560 kilometrov? S tými najlepšími a najluxusnejšími modelmi to nie je žiaden problém. Elektrické Porsche Taycan sa vďaka takejto ceste pred pár dňami zapísalo do Guinnessovej knihy rekordov.
Auto totiž prešlo zo západného pobrežia USA na východné s 18 zastávkami na nabíjanie. To nie je najmenej, no Taycan celkovo strávil na nabíjačkách dokopy 2 hodiny a 27 minút. Práve týmto časom sa elektrické Porsche zapísalo medzi absolútnych rekordérov.
Z testu vyplývajú zaujímavé štatistiky
Ako informuje automobilka na svojom webe, predchádzajúci rekordér prešiel rovnakú trasu s časom nabíjania vyše 7 hodín, takže Taycan nastavil latku skutočne vysoko.
Kľúčom k dosiahnutiu takto famózneho výsledku bola sieť rýchlonabíjacích staníc s výkonom 350 kW, ktorá sa nachádzala pozdĺž celej trasy. Taycan sa totižto dokáže vďaka 800 V architektúre teoreticky nabíjať až 350 kW výkonom.
Z nabíjania bol uchvátený aj testovací vodič Wayne Gerdes, ktorý vraj zatiaľ nič podobné pri žiadnom inom elektromobile nezažil. Zo 6 na 82 % sa mu Taycan nabil za 22 minút.
Počas cesty nabíjali celkovo 18-krát a v priemere tak na jednej nabíjačke strávili 8 minút a 9 sekúnd, pričom na jedno nabitie priemerne urazili 253 km. Priemerná rýchlosť sa na viac ako polovičnom 2 300 km úseku pohybovala na úrovni 110 km/h, takže rozhodne nešli „výletným“ tempom na čo najlepšiu spotrebu.
Z časového hľadiska sa jazda na spotrebu nevypláca
Ako sme zistili v našom redakčnom teste, jazda na spotrebu sa z časového hľadiska príliš nevypláca. Keď sme išli v našom teste plnohodnotným diaľničným tempom, nabíjali sme síce častejšie a dlhšie, no časovú stratu z nabíjania sme dohnali na ceste.
Pri jazde na spotrebu sa čistý čas jazdy totiž výrazne predĺžil a z celkového času je tak jazda maximálnymi povolenými rýchlosťami oveľa efektívnejšia. V prípade Taycanu, ktorého cieľom bolo stráviť na nabíjačkách čo najmenej času, by sa ale viac vyplatila jazda pomalším pohodovým tempom.
Cez 1000 km za deň nie je s elektromobilom žiaden problém
V našom ďalšom veľkom teste sme sa vybrali s elektrickým VW ID.3 na cestu okolo Slovenska a za menej než 24 hodín sme precestovali cez 1 000 km. Dokázali sme tak, že cestovanie s elektromobilom na dlhé trasy nie je žiaden problém a to dokonca aj s tým lacnejším.
V našom prípade sme nabíjaním strávili podstatne viac času, presnejšie 3,5 hodiny. ID.3 disponuje iba 125 kW nabíjaním a ani sieť nabíjacích staníc na našej trase okolo Slovenska nebola ideálna.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Robert Kiyosaki varuje: „Najväčší krach trhov v histórii ešte len príde“
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP