Po globálnom úspechu Half-Life: Alyx, ktoré mimochodom zatriaslo minulý rok herným priemyslom aj po finančnej stránke, predstavilo Valve zdá sa až utopistické plány do budúcna.
Výkonný riaditeľ jednej z najdôležitejších spoločností herného segmentu, Gabe Newell, sa v rozhovore pre portál 1 News rozrozprával o možných plánoch spoločnosti. Zatiaľ čo by sa hráči potešili už len pri správe o budúcich herných projektoch Valve, keďže väčšina z nás už možno aj zanevrela na Half-Life 3, Newell naznačil búranie ďalších bariér herného biznisu.

Valve údajne už niekoľko rokov skúma rozhranie ovládania medzi počítačom a mozgom (BCI), pričom sa sústredí na implementáciu takéhoto typu interakcie na hry. Podľa Newella, niektoré z ich nápadov sú „na nerozoznanie od sci-fi“ a pokiaľ sa väčší vývojári v blízkej budúcnosti nezačnú sústrediť na BCI hranie, urobia veľkú chybu.
K tomu by im mohol pomôcť open-source softvér budovaný vo Valve na vysoko modifikovaných helmách rozšírenej reality. Takto upravené helmy vedia spracovávať ľudské myšlienky a tie následne pretavovať do akcií a scén vo virtuálnom svete.
Podobný prístup aplikovala spoločnosť OpenBCI, ktorá svoj softvérový projekt Galea predstavila už v novembri. S ňou Valve pracovalo už v minulosti, keďže rovnako ako dedikované riešenie herného giganta, OpenBCI sa sústredilo na vytvorenie vlastného riešenia transformácie ľudských myšlienok do podoby počítačových akcií.
Reálne využitie sa ponúka napríklad pri sledovaní fyziologických dát hráčov, ako je napríklad nadšenie, strach, znudenie alebo dokonca bolesť.
Ambíciou je nielen čítanie myšlienok, ale aj umožnenie zapisovania do nich
Keďže ľudský mozog vie ponúknuť podstatne väčší objem dát ako klasická „pudová“ interakcia, vývojárom sa otvárajú ďalšie možnosti, ako daný zážitok prispôsobiť povahe jednotlivca.
„Skutočný svet prestane byť metrikou, ktorú aplikujeme na najlepšiu možnú vizuálnu vernosť. Bude pôsobiť plochý, bezfarebný a rozmazaný v porovnaní s tým, ktorý môže vytvoriť váš mozog. Čudné to začína byť v momente, keď budeme môcť skrz BCI upravovať to, čím sme,“ približuje budúcnosť Newell.
Dodáva, že aj v tejto oblasti je potrebné zohľadniť ľudský aspekt a dôveru v technológiu a jej prevádzkovateľov. Nie každý môže byť s pripojovaním technológie k mozgu stotožnený. Podľa neho, ľudia sa budú musieť sami rozhodnúť, či chcú do toho ísť. Nútiť ich nebude nikto.
„Pokiaľ to vývojári budú úmyselne robiť v neprospech konzumentov, dovedú celú myšlienku do záhuby,“ dodáva na margo temnej stránky technológie.
Hranie za pomoci myšlienok pritom vôbec nemusí ísť o záležitosť vzdialenej budúcnosti. CEO Valve v rozhovore naznačil, že pokiaľ vývojári nebudú mať v roku 2022 aspoň jeden z podobných nástrojov u seba v štúdiu, urobia veľkú chybu.
Otázkou ale ostáva, či týmto tvrdením chce predať u seba vyvíjané riešenie alebo podobný trend skutočne nastane. Na druhej strane tu ešte máme vcelku neagresívny implantát Neuralink Elona Muska, ktorý skôr ako na vytváranie, respektíve upravovanie reality pôsobí ako digitálny pomocník, s prižmúrenými očami pripomínajúci dnešné smartfóny.
Teraz čítajú

Nové Need for Speed sa odkladá. Prednosť v EA dostala iná hra

Druhá sezóna FIFA PRO League štartuje už 4. marca. Ktorých 10 hráčov postúpilo do najvyššej ligy?

Mysli agresívne, zabi nepriateľov a zvyšuj svoje zdravie. Oplatí sa ti zahrať nový akčný titul Outriders?

Toto tu ešte nebolo. Autori hry vyslovene odrádzajú hráčov od jej kúpy

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Na hernej scéne bude v marci horúco. Toto sú skvelé hry na PC aj next-gen porty slávnych sérií, ktoré si zahráš
Články, ktoré hýbu svetom

Koniec spaľovákov. Ďalšia známa automobilka Slovákov ohlásila dátum, odkedy vyrobí už len elektromobily

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovensko má nového kráľa vakcín v Google. Sputnik V raketovo vystrelil o 450 %, ľudia majú záujem už aj o očkovanie

Majitelia tatranskej reštaurácie s 23-ročnou históriou: Zadlžujeme sa a pomoc od štátu je pomalá, je to likvidačné

Zaočkovaný Bill Gates prezradil, kedy budú môcť ľudia prestať nosiť rúška aj v spoločnosti
