Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Budúcnosť Volkswagenu v Číne sa zďaleka neodohráva len na poli elektromobility. Zatiaľ čo automobilka na domácej pôde prezentuje stratégiu postupného odklonu od spaľovacích motorov, v Číne hrá úplne inú partiu. Najnovšie vyjadrenia šéfa VW pre Čínu Ralfa Brandstättera ukazujú, že koncern nechce odpisovať spaľováky, ale naopak, plánuje ich ďalej modernizovať.
Podľa informácií nemeckého portálu news38.de, Volkswagen spojil sily s čínskym výrobcom XPeng a spoločne pripravujú platformu s názvom China Electronic Architecture (CEA), ktorá má od roku 2027 slúžiť nielen pre elektromobily, ale aj pre plug-in hybridy a klasické spaľovacie motory.
Princíp je jasný: zníženie systémovej komplexity, zjednotenie riadiacich jednotiek a tým aj nižšie náklady. Platforma má pritom priniesť technológie ako pokročilé asistenčné systémy či aktualizácie softvéru na diaľku, ktoré dnes zákazníci očakávajú aj pri tradičných autách.
Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo
Kľúčovým dôvodom, prečo VW stavia na takýto prístup, je aktuálny stav trhu. Čína je pre značku najväčším odbytiskom a napriek rastúcej konkurencii v elektromobiloch tam stále dominuje v predaji spaľovacích modelov. Podľa údajov za rok 2024 tvorili vozidlá so spaľovacím motorom až 90 % všetkých predaných áut značky VW v Číne. Elektrické modely ako ID.4 však trpia slabším dopytom, a to najmä pre lokálnu konkurenciu a kritiku zo strany zákazníkov, ktorí autám vyčítali zastaraný dizajn aj „senior imidž“.
Ralf Brandstätter zdôraznil, že Volkswagen nechce obmedziť technologickú vyspelosť len na jednu formu pohonu. Podľa neho dokáže koncern práve vďaka spoločnej platforme efektívnejšie využiť ekonomické aj technologické výhody a udržať si pozíciu na čínskom trhu. Inými slovami, moderný softvér a umelá inteligencia nemajú byť výsadou elektromobilov, ale aj spaľovacie modely môžu ťažiť z rovnakých inovácií.
To však neznamená, že VW poľavuje v elektrifikačných plánoch. Automobilka potvrdila, že do roku 2030 chce uviesť na čínsky trh 30 nových elektrických modelov. Spolupráca s XPengom má navyše pomôcť pripraviť dizajnovo atraktívnejšie vozidlá, ktoré lepšie zapadnú do lokálnych trendov a zbavia značku imidžu príliš konzervatívneho výrobcu.
Volkswagen tak hrá dvojitú stratégiu: na jednej strane optimalizuje spaľovacie motory, aby si udržal silné postavenie v krajine, kde stále rozhodujú o väčšine predajov. Na druhej strane stavia na budúcnosť elektrických áut, ktorú už dnes diktuje čoraz tvrdšia konkurencia domácich výrobcov. Pre čínsky trh to znamená, že spaľováky ešte zďaleka nepovedali posledné slovo a práve Volkswagen sa ich chystá urobiť oveľa modernejšími, než si možno myslíš.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
Automobilová revolúcia v Rusku? Číňania pohltili trh, do roku 2030 má byť až tretina áut EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vláda plánuje zrušiť ďalšie štyri sviatky: Tvrdí Progresívne Slovensko
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Veľká investícia na východe krajiny. Fíni postavia závod za 6,5 milióna eur
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP