Budúcnosť Volkswagenu v Číne sa zďaleka neodohráva len na poli elektromobility. Zatiaľ čo automobilka na domácej pôde prezentuje stratégiu postupného odklonu od spaľovacích motorov, v Číne hrá úplne inú partiu. Najnovšie vyjadrenia šéfa VW pre Čínu Ralfa Brandstättera ukazujú, že koncern nechce odpisovať spaľováky, ale naopak, plánuje ich ďalej modernizovať.

Podľa informácií nemeckého portálu news38.de, Volkswagen spojil sily s čínskym výrobcom XPeng a spoločne pripravujú platformu s názvom China Electronic Architecture (CEA), ktorá má od roku 2027 slúžiť nielen pre elektromobily, ale aj pre plug-in hybridy a klasické spaľovacie motory.

Princíp je jasný: zníženie systémovej komplexity, zjednotenie riadiacich jednotiek a tým aj nižšie náklady. Platforma má pritom priniesť technológie ako pokročilé asistenčné systémy či aktualizácie softvéru na diaľku, ktoré dnes zákazníci očakávajú aj pri tradičných autách.

Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo

Kľúčovým dôvodom, prečo VW stavia na takýto prístup, je aktuálny stav trhu. Čína je pre značku najväčším odbytiskom a napriek rastúcej konkurencii v elektromobiloch tam stále dominuje v predaji spaľovacích modelov. Podľa údajov za rok 2024 tvorili vozidlá so spaľovacím motorom až 90 % všetkých predaných áut značky VW v Číne. Elektrické modely ako ID.4 však trpia slabším dopytom, a to najmä pre lokálnu konkurenciu a kritiku zo strany zákazníkov, ktorí autám vyčítali zastaraný dizajn aj „senior imidž“.

Volkswagen a Rivian chcú zmeniť elektromobily.
Volkswagen/Rivian

Ralf Brandstätter zdôraznil, že Volkswagen nechce obmedziť technologickú vyspelosť len na jednu formu pohonu. Podľa neho dokáže koncern práve vďaka spoločnej platforme efektívnejšie využiť ekonomické aj technologické výhody a udržať si pozíciu na čínskom trhu. Inými slovami, moderný softvér a umelá inteligencia nemajú byť výsadou elektromobilov, ale aj spaľovacie modely môžu ťažiť z rovnakých inovácií.

To však neznamená, že VW poľavuje v elektrifikačných plánoch. Automobilka potvrdila, že do roku 2030 chce uviesť na čínsky trh 30 nových elektrických modelov. Spolupráca s XPengom má navyše pomôcť pripraviť dizajnovo atraktívnejšie vozidlá, ktoré lepšie zapadnú do lokálnych trendov a zbavia značku imidžu príliš konzervatívneho výrobcu.

Volkswagen tak hrá dvojitú stratégiu: na jednej strane optimalizuje spaľovacie motory, aby si udržal silné postavenie v krajine, kde stále rozhodujú o väčšine predajov. Na druhej strane stavia na budúcnosť elektrických áut, ktorú už dnes diktuje čoraz tvrdšia konkurencia domácich výrobcov. Pre čínsky trh to znamená, že spaľováky ešte zďaleka nepovedali posledné slovo a práve Volkswagen sa ich chystá urobiť oveľa modernejšími, než si možno myslíš.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP