Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Budúcnosť Volkswagenu v Číne sa zďaleka neodohráva len na poli elektromobility. Zatiaľ čo automobilka na domácej pôde prezentuje stratégiu postupného odklonu od spaľovacích motorov, v Číne hrá úplne inú partiu. Najnovšie vyjadrenia šéfa VW pre Čínu Ralfa Brandstättera ukazujú, že koncern nechce odpisovať spaľováky, ale naopak, plánuje ich ďalej modernizovať.
Podľa informácií nemeckého portálu news38.de, Volkswagen spojil sily s čínskym výrobcom XPeng a spoločne pripravujú platformu s názvom China Electronic Architecture (CEA), ktorá má od roku 2027 slúžiť nielen pre elektromobily, ale aj pre plug-in hybridy a klasické spaľovacie motory.
Princíp je jasný: zníženie systémovej komplexity, zjednotenie riadiacich jednotiek a tým aj nižšie náklady. Platforma má pritom priniesť technológie ako pokročilé asistenčné systémy či aktualizácie softvéru na diaľku, ktoré dnes zákazníci očakávajú aj pri tradičných autách.
Spaľováky ešte nepovedali posledné slovo
Kľúčovým dôvodom, prečo VW stavia na takýto prístup, je aktuálny stav trhu. Čína je pre značku najväčším odbytiskom a napriek rastúcej konkurencii v elektromobiloch tam stále dominuje v predaji spaľovacích modelov. Podľa údajov za rok 2024 tvorili vozidlá so spaľovacím motorom až 90 % všetkých predaných áut značky VW v Číne. Elektrické modely ako ID.4 však trpia slabším dopytom, a to najmä pre lokálnu konkurenciu a kritiku zo strany zákazníkov, ktorí autám vyčítali zastaraný dizajn aj „senior imidž“.
Ralf Brandstätter zdôraznil, že Volkswagen nechce obmedziť technologickú vyspelosť len na jednu formu pohonu. Podľa neho dokáže koncern práve vďaka spoločnej platforme efektívnejšie využiť ekonomické aj technologické výhody a udržať si pozíciu na čínskom trhu. Inými slovami, moderný softvér a umelá inteligencia nemajú byť výsadou elektromobilov, ale aj spaľovacie modely môžu ťažiť z rovnakých inovácií.
To však neznamená, že VW poľavuje v elektrifikačných plánoch. Automobilka potvrdila, že do roku 2030 chce uviesť na čínsky trh 30 nových elektrických modelov. Spolupráca s XPengom má navyše pomôcť pripraviť dizajnovo atraktívnejšie vozidlá, ktoré lepšie zapadnú do lokálnych trendov a zbavia značku imidžu príliš konzervatívneho výrobcu.
Volkswagen tak hrá dvojitú stratégiu: na jednej strane optimalizuje spaľovacie motory, aby si udržal silné postavenie v krajine, kde stále rozhodujú o väčšine predajov. Na druhej strane stavia na budúcnosť elektrických áut, ktorú už dnes diktuje čoraz tvrdšia konkurencia domácich výrobcov. Pre čínsky trh to znamená, že spaľováky ešte zďaleka nepovedali posledné slovo a práve Volkswagen sa ich chystá urobiť oveľa modernejšími, než si možno myslíš.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podnikatelia prišli o obľúbený trik: Slovenská pošta stopla obchádzanie transakčnej dane
Každý štvrtý Slovák nemá finančnú rezervu: Stačí drobná kríza a sú tu problémy (ROZHOVOR)
Táto trojkombinácia predlžuje život: Riziko úmrtia dokáže znížiť až o 28 %, tvrdia vedci
Slovensko smeruje k rekordnému zadlženiu v histórii krajiny, varuje rozpočtová rada
K Zemi sa blíži vzácna kométa, naposledy ju videli v stredoveku. Takúto nebeskú šou si pozrieš len raz za život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- McLaren vymyslel šialenú inováciu. Jeho športiak jazdí na dvoch prevodových stupňoch naraz
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
- Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
Umelá inteligencia mení pracovné návyky Slovákov. Rutinné úlohy zvláda lepšie než človek
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP