Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Predstavenie nových generácií vlajkových lodí už má za sebou Volkswagen, Škoda a po novom aj Seat. Po problémovej kauze dieselgate a tlaku EÚ na znižovanie emisií azda málokto čakal, že jediným naftovým motorom v ponuke bude dvojlitrový turbodiesel. O to viac jeho prítomnosť fanúšikov koncernu potešila. Obzvlášť v prípade naftových motoroch platí staré známe pravidlo – objem nenahradíš. Ako si to však VW mohol dovoliť a nesiahol radšej po menšom 1,6 TDI, ktorý sa vo veľkom využíval pri predchádzajúcich generáciách? Odpoveďou je močovina, ktorej fungovanie opísal portál Motor1.
Vstrekovanie močoviny do procesu spaľovania splodín nie je žiadnou novinkou. Roky sa táto technológia využíva pri nákladných vozidlách, v kamiónoch či v autobusoch.
S čoraz prísnejšími emisnými normami sa tzv. AdBlue dostalo aj do osobných vozidiel, čím sa tak podarilo dosiahnuť efektívnejšie znižovanie skleníkových plynov, predovšetkým NOx, ktoré premieňa na dusík a vodnú paru, ktoré predstavujú prirodzene sa vyskytujúce plyny, neškodné pre životné prostredie.
Keď jeden nestačí
A tu sa práve dostávame k tomu, prečo môže VW aj naďalej využívať motor 2,0 TDI. Ten v najvyššej konfigurácii produkuje 117 gramov CO2/km, pričom podľa šéfa VW sú emisie NOx takmer nulové.
Docieliť sa im to podarilo aplikovaním ďalšieho systému vstrekovania močoviny, ktorý je spojený s filtrom pevných častíc. Vďaka tomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom. A práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia.
V kolobehu neustáleho tlačenia na znižovanie emisií a stále sa zvyšujúcich pokút za ich prekročenie tak ide o sympatický krok od koncernu VW, ako zachovať jednu z najpredávanejších motorizácii. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Otázkou však nateraz ostáva, akú tento systém bude vykazovať spoľahlivosť aj po rokoch používania. Samotný VW sa ale dušuje, že jeho nové motory zvládnu bez väčších problémov aj 500 000 kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Postav si retro konzolu. TOP 7 Raspberry Pi projektov, ktoré stihneš za jeden víkend
Vedomie ľudí je výsledkom kvantovej mechaniky. Takáto je pravda o svete, v ktorom žijeme
Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
Máš plné zuby Windowsu? Toto je TOP 10 distribúcií Linuxu pre hráčov, študentov a ďalších
Povedz STOP horúčavám. Špičkovú klímu môžeš mať už za pár stoviek, tu sú TOP 3 modely na Slovensku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivé zistenie vedcov: Bežná bylinka z tvojej záhrady môže výrazne zlepšiť pamäť aj sústredenie
Generácia Z robí firmám vrásky: „YouTube, Instagram a TikTok sú dnešné učebnice,“ tvrdí expertka
Na Slovensko sa rútia silné búrky. Experti sa zhodli, priprav sa na silný vietor a lejak (PREDPOVEĎ)
Slováci si tu budú žiť ako králi. 10 krajín Európy s najnižšími nákladmi na život (REBRÍČEK)
Črevné baktérie pohlcujú toxické chemikálie z tvojho tela. Prelomový výskum vedie k novej ochrane zdravia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Rusom padla sánka. Jedna z najlepších stíhačiek USA dostane vlastnú „armádu dronov”
-
- Rusom padla sánka. Jedna z najlepších stíhačiek USA dostane vlastnú „armádu dronov”
- Nemci sa zbláznili do energetického grálu. Elektrinu im vyrába zadarmo, sieti dodali 60 miliónov MWh
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- Veľký operátor bije na poplach: Ak dostaneš takúto správu, rovno ju vymaž. Môžeš prísť o peniaze
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
-
- Európa do neho investovala miliardy eur, teraz ho ľudia nechcú. Predaj energetického zariadenia prudko klesol
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Rusom padla sánka. Jedna z najlepších stíhačiek USA dostane vlastnú „armádu dronov”
Budeme tankovať lacnejší benzín? OPEC+ spustil ropnú lavínu, ktorá ovplyvní aj Slovákov
Slováci sa dočkali. ZSSK chce konečne vyriešiť jeden z najväčších problémov cestujúcich
Slovenská vláda chce AI pod kontrolou. Vymenovala vlastného splnomocnenca
Po veľkom výpadku sa Praha opäť rozsvietila. Chaos však zanechal následky
ZSSK čelí kritike: Tisíce študentov prichádzajú o nárok na bezplatnú dopravu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP