Obľúbená automobilka Slovákov zažehnala krízu. Chystá útok na trh s 8 lacnými elektromobilmi
Automobilky sa v súčasnosti predbiehajú v tom, kto svojmu zákazníkovi poskytne čo najlepší elektromobil. V nedávnom článku sme ťa informovali, že nie každému gigantovi sa na tejto pôde darí tak, ako by si predstavoval. Svoje vie o tom aj Volkswagen, ktorý sa takisto stretával s viacerými problémami v oblasti elektromobilov.
Zdá sa však, že situácia je zažehnaná a Volkswagen robí výrazné pokroky na trhu s elektrickými vozidlami. Nemci majú plán uviesť osem cenovo dostupných elektrických modelov do roku 2027. Túto iniciatívu predstavil CEO Thomas Schäfer v nedávnom rozhovore pre nemecké médium Auto Motor und Sport.
Schäfer zdôraznil, že nové modely budú určené pre širšie spektrum zákazníkov s cieľom udržať cenu základných elektrických vozidiel pod 20 000 €. O téme informoval portál GreenCarReports.
Stratégia na dosiahnutie cenovej dostupnosti
Schäfer uviedol, že nové modely sú súčasťou stratégie na „demokratizáciu“ elektrickej mobility. „Elektrické vozidlo pod 20 000 € je ako Liga majstrov v automobilovom priemysle,“ uviedol prirovnanie CEO automobilky.
Tento cenový prístup je v súlade s cieľom Volkswagenu prilákať širšiu zákaznícku základňu a efektívne konkurovať nielen tradičným autám so spaľovacím motorom, ale aj novým konkurentom z Číny a Tesle, ktorá sa tiež zameriava na nižšie cenové segmenty.

Prvým z týchto nových modelov bude ID.1, ktorý sa bude nachádzať pod modelom ID.2all, kompaktným SUV plánovaným na rok 2026. Schäfer spomenul, že tento model bude využívať platformu MEB od Volkswagenu, ktorá je navrhnutá s dôrazom na flexibilitu a efektivitu výroby. Cenová dostupnosť však neznamená kompromisy v kvalite; Schäfer zdôraznil, že nové modely ponúknu prvky a priestor porovnateľné s drahšími vozidlami.
Výzvy a príležitosti na trhu
Volkswagen čelí výzvam, ako sú výrobné obmedzenia spôsobené nedostatkom čipov a kolísajúcim dopytom. Schäfer priznal, že spoločnosť čelila určitým problémom, no prechádza do stabilnejšej fázy výroby a sústreďuje sa na poskytovanie atraktívnych elektrických modelov, ako je ID.7.
Zároveň sa zameriava na regionálne stratégie, aby lepšie vyhovovala miestnym trhom. V oblastiach, ako je Južná Amerika, kde sú alternatívne palivá ako etanol životaschopné, Volkswagen prispôsobuje svoje plány, aby udržal konkurencieschopnosť a reagoval na rôznorodé potreby zákazníkov na globálnej úrovni.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú

Európske štáty začali panikáriť. Čína dokáže svoje elektromobily v Európe ovládať na diaľku

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

Juraj Cintula sa odvolal proti 21-ročnému trestu za útok na premiéra Fica
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Dáta predpovedajú budúcnosť: Odpor voči elektromobilom je generačný, pre toto spaľováky vymiznú
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
Lacné balíky z Číny skončia skôr, než sa očakávalo. EÚ pritvrdzuje a chystá sa urýchlene konať
Putinova vízia sa rúca. 8 európskych štátov prispeje Ukrajine obrovskými peniazmi na nákup zbraní od USA
Polícia varuje: Zlodeji začali na Slovensku organizovane kradnúť drahú autosúčiastku, majú vytypovanú značku
Európska komisia vyšetruje Google kvôli zákernej veci. Američania vraj konajú neférovo
Chcú stabilizovať ceny elektriny a vody. ÚRSO pripravuje plán, koľko budú domácnosti platiť za energie
AKTUÁLNE: Európsky parlament chce sprísniť emisné ciele, povolenky ETS2 však odloží
Google a OpenAI majú vážny problém. Ich domáci konkurent má odvážny plán za 55 miliárd dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Smer zverejnil video študenta z Popradu s poslankyňou PS. Hnutie reaguje

V Bratislave má vyrásť megaprístav za 680 miliónov eur. Projekt vyvolal obrovskú vlnu odporu (FOTO)

Košickí študenti prekvapili Pellegriniho a Druckera kriedou: „Dajce nám už všickym pokoj“

Sudcovia kritizujú Šutaja Eštoka: Politici nesmú ohrozovať autoritu justície

