Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Vo svete technológií to funguje tak, že ak s nejaký nový trend nevydarí a väčšina populácia na neho šomre, po čase sa výrobcovia vrátia k osvedčeným hodnotám. Presne takto to je v súčasnosti vo svete automobilov, kde postupne začína miznúť z interiérov trend menom dotyková obrazovka. Najnovšie sa do spolku bojujúceho za „tradičné hodnoty“ v podobe klasických gombíkov a fyzických tlačidiel pridal aj Volkswagen, píše Motor1.
Vodiči si na ňu nikdy nezvykli
Volkswagen sa rozhodol urobiť krok späť. V tomto prípade je to však mimoriadne vítané rozhodnutie. Po rokoch, keď automobilka v mene moderného dizajnu nahradila fyzické ovládače dotykovými plochami a skrytými funkciami v infotainmente, sa konečne začína vracať zdravý rozum.
Vnútorný dizajn áut od Volkswagenu zažil svoju zlatú éru v rokoch 2010 až 2020, kedy mal ten správny mix medzi digitálnym a analógovým ovládaním. Potom však prišiel trend minimalizmu, ktorý sa prejavil aj v tom, že mnohé základné funkcie sa dali ovládať len cez dotykové obrazovky.
Symbolom tejto zmeny sa stali najmä takzvané touch slidery, teda neosvetlené dotykové pásy, ktoré mali nahradiť klasické otočné ovládače hlasitosti či klimatizácie. Používatelia si na ne však nikdy nezvykli a reakcie boli vlažné až negatívne. Volkswagen si to teraz priznáva a sľubuje nápravu.
Vedúci technického vývoja Kai Grünitz pre magazín Autocar uviedol, že pripravované modernizácie modelov ID.3 a ID.4 prinesú prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky. „Nový dizajn palubnej dosky je odpoveďou na chyby z minulosti,“ priznal Grünitz.
Bola to chyba
Zmeny naznačil už koncept ID.2all, ktorý ukázal nový prístup automobilky. No aj napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, mnohí fanúšikovia značky stále nostalgicky spomínajú na usporiadanie interiéru v Golfe siedmej generácie, ktoré bolo prehľadné, intuitívne a jednoducho funkčné.
Prvým, kto o návrate k fyzickým tlačidlám otvorene hovoril, však nebol Grünitz, ale šéfdizajnér Andreas Mindt. „Od modelu ID.2all budú mať všetky nové autá fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie pre obe strany, ovládanie ventilátora a výstražné svetlá, umiestnené pod obrazovkou. To bude štandard pre všetky budúce modely VW. Túto chybu už nikdy, nikdy neurobíme. Na volante budú fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, len skutočný spätný kontakt. Ľudia to milujú. Úprimne, je to auto, nie telefón,“ priznal pred časom.
Nielen elektromobily, ale aj spaľováky
Podľa informácií Autocar sa do budúcich modelov skutočne vrátia aj otočné ovládače na hlasitosť. Zdroj z automobilky zároveň nepriamo priznal, že odchod od tradičného ovládania bola chyba. „Ak vyviniete niečo, čo funguje – a funguje to roky – nie je dôvod to meniť.“ No Volkswagen sa o to predsa len pokúsil, a výsledkom bolo rozčarovanie mnohých zákazníkov
Návrat k fyzickým tlačidlám sa nebude týkať len elektromobilov, ale aj spaľovacích modelov. Hoci je nepravdepodobné, že budú mať toľko hmatateľných prvkov ako staršie Golfy, trend je jasný. Fyzické tlačidlá sa nadobro vracajú. Modernizovaný Golf ôsmej generácie už napríklad dostal skutočné tlačidlá na volante vo verziách GTI a R. A aj verzia R-Line v Európe nahradila dotykové plochy fyzickými ovládačmi po príchode faceliftu Mk8.5.
Tento návrat ku klasike by sa mohol postupne preniesť aj do sesterských značiek ako Škoda, Audi či Seat.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Každodenné sprchovanie ničí imunitu a spúšťa zápalové reakcie. Odborníci prezrádzajú, ako často sa umývať
Čas večere mení viac než tvoju váhu: Vedci odhalili, kedy jesť, aby si lepšie spal, schudol a žil dlhšie
Ministerstvo varuje Slovákov cestujúcich do Talianska. Rezort vydal niekoľko opatrení
Šálka, ktorá zmení tvoju náladu: Populárny každodenný rituál môže ochrániť črevá a pomôcť proti depresii
Neurovedec varuje: Umelé svetlo ti potichu rozkladá imunitu a mozog. 5 jednoduchých zmien potlačí škodlivé účinky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP