Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Vo svete technológií to funguje tak, že ak s nejaký nový trend nevydarí a väčšina populácia na neho šomre, po čase sa výrobcovia vrátia k osvedčeným hodnotám. Presne takto to je v súčasnosti vo svete automobilov, kde postupne začína miznúť z interiérov trend menom dotyková obrazovka. Najnovšie sa do spolku bojujúceho za „tradičné hodnoty“ v podobe klasických gombíkov a fyzických tlačidiel pridal aj Volkswagen, píše Motor1.
Vodiči si na ňu nikdy nezvykli
Volkswagen sa rozhodol urobiť krok späť. V tomto prípade je to však mimoriadne vítané rozhodnutie. Po rokoch, keď automobilka v mene moderného dizajnu nahradila fyzické ovládače dotykovými plochami a skrytými funkciami v infotainmente, sa konečne začína vracať zdravý rozum.
Vnútorný dizajn áut od Volkswagenu zažil svoju zlatú éru v rokoch 2010 až 2020, kedy mal ten správny mix medzi digitálnym a analógovým ovládaním. Potom však prišiel trend minimalizmu, ktorý sa prejavil aj v tom, že mnohé základné funkcie sa dali ovládať len cez dotykové obrazovky.

Symbolom tejto zmeny sa stali najmä takzvané touch slidery, teda neosvetlené dotykové pásy, ktoré mali nahradiť klasické otočné ovládače hlasitosti či klimatizácie. Používatelia si na ne však nikdy nezvykli a reakcie boli vlažné až negatívne. Volkswagen si to teraz priznáva a sľubuje nápravu.
Vedúci technického vývoja Kai Grünitz pre magazín Autocar uviedol, že pripravované modernizácie modelov ID.3 a ID.4 prinesú prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky. „Nový dizajn palubnej dosky je odpoveďou na chyby z minulosti,“ priznal Grünitz.

Bola to chyba
Zmeny naznačil už koncept ID.2all, ktorý ukázal nový prístup automobilky. No aj napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, mnohí fanúšikovia značky stále nostalgicky spomínajú na usporiadanie interiéru v Golfe siedmej generácie, ktoré bolo prehľadné, intuitívne a jednoducho funkčné.
Prvým, kto o návrate k fyzickým tlačidlám otvorene hovoril, však nebol Grünitz, ale šéfdizajnér Andreas Mindt. „Od modelu ID.2all budú mať všetky nové autá fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie pre obe strany, ovládanie ventilátora a výstražné svetlá, umiestnené pod obrazovkou. To bude štandard pre všetky budúce modely VW. Túto chybu už nikdy, nikdy neurobíme. Na volante budú fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, len skutočný spätný kontakt. Ľudia to milujú. Úprimne, je to auto, nie telefón,“ priznal pred časom.
Nielen elektromobily, ale aj spaľováky
Podľa informácií Autocar sa do budúcich modelov skutočne vrátia aj otočné ovládače na hlasitosť. Zdroj z automobilky zároveň nepriamo priznal, že odchod od tradičného ovládania bola chyba. „Ak vyviniete niečo, čo funguje – a funguje to roky – nie je dôvod to meniť.“ No Volkswagen sa o to predsa len pokúsil, a výsledkom bolo rozčarovanie mnohých zákazníkov
Návrat k fyzickým tlačidlám sa nebude týkať len elektromobilov, ale aj spaľovacích modelov. Hoci je nepravdepodobné, že budú mať toľko hmatateľných prvkov ako staršie Golfy, trend je jasný. Fyzické tlačidlá sa nadobro vracajú. Modernizovaný Golf ôsmej generácie už napríklad dostal skutočné tlačidlá na volante vo verziách GTI a R. A aj verzia R-Line v Európe nahradila dotykové plochy fyzickými ovládačmi po príchode faceliftu Mk8.5.
Tento návrat ku klasike by sa mohol postupne preniesť aj do sesterských značiek ako Škoda, Audi či Seat.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje

Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk

Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom

Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime

Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Extrémny dážď paralyzuje letisko. Zasahujú hasiči, platí 3. stupeň povodňovej aktivity

Národná banka Slovenska varuje pred týmito spoločnosťami. Daj si pozor, aby si neprišiel o peniaze

„Toto je za pomoc Smeru vo voľbách. Toto sa deje počas vlády Roberta Fica.“ Bombic na Ústavnom súde neuspel
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime
Koniec TikToku a Instagramu. Európa chce odpojiť deti od sociálnych médií
600 satelitov prinesie Zemi nekonečný vesmírny internet. Už o rok sa spustí niečo, čo zmení globálnu komunikáciu
Finančná stabilita eurozóny je v ohrození: Prsty v tom má umelá inteligencia
Vesmírna stanica hlási kritický problém s kapsulou. Posádka ostala uväznená na orbite
Medzi ázijskými veľmocami to poriadne vrie. Dron spustil okamžitú reakciu stíhačiek
Šéfka ECB poslala Európe tvrdý odkaz. Už si nemôžeme dovoliť premeškať kľúčovú technologickú vlnu
Online podvodníci využívajú slabosť Slovákov. Nákupnú horúčku drzo zneužívajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Extrémny dážď paralyzuje letisko. Zasahujú hasiči, platí 3. stupeň povodňovej aktivity

Národná banka Slovenska varuje pred týmito spoločnosťami. Daj si pozor, aby si neprišiel o peniaze

