Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Vo svete technológií to funguje tak, že ak s nejaký nový trend nevydarí a väčšina populácia na neho šomre, po čase sa výrobcovia vrátia k osvedčeným hodnotám. Presne takto to je v súčasnosti vo svete automobilov, kde postupne začína miznúť z interiérov trend menom dotyková obrazovka. Najnovšie sa do spolku bojujúceho za „tradičné hodnoty“ v podobe klasických gombíkov a fyzických tlačidiel pridal aj Volkswagen, píše Motor1.
Vodiči si na ňu nikdy nezvykli
Volkswagen sa rozhodol urobiť krok späť. V tomto prípade je to však mimoriadne vítané rozhodnutie. Po rokoch, keď automobilka v mene moderného dizajnu nahradila fyzické ovládače dotykovými plochami a skrytými funkciami v infotainmente, sa konečne začína vracať zdravý rozum.
Vnútorný dizajn áut od Volkswagenu zažil svoju zlatú éru v rokoch 2010 až 2020, kedy mal ten správny mix medzi digitálnym a analógovým ovládaním. Potom však prišiel trend minimalizmu, ktorý sa prejavil aj v tom, že mnohé základné funkcie sa dali ovládať len cez dotykové obrazovky.

Symbolom tejto zmeny sa stali najmä takzvané touch slidery, teda neosvetlené dotykové pásy, ktoré mali nahradiť klasické otočné ovládače hlasitosti či klimatizácie. Používatelia si na ne však nikdy nezvykli a reakcie boli vlažné až negatívne. Volkswagen si to teraz priznáva a sľubuje nápravu.
Vedúci technického vývoja Kai Grünitz pre magazín Autocar uviedol, že pripravované modernizácie modelov ID.3 a ID.4 prinesú prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky. „Nový dizajn palubnej dosky je odpoveďou na chyby z minulosti,“ priznal Grünitz.

Bola to chyba
Zmeny naznačil už koncept ID.2all, ktorý ukázal nový prístup automobilky. No aj napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, mnohí fanúšikovia značky stále nostalgicky spomínajú na usporiadanie interiéru v Golfe siedmej generácie, ktoré bolo prehľadné, intuitívne a jednoducho funkčné.
Prvým, kto o návrate k fyzickým tlačidlám otvorene hovoril, však nebol Grünitz, ale šéfdizajnér Andreas Mindt. „Od modelu ID.2all budú mať všetky nové autá fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie pre obe strany, ovládanie ventilátora a výstražné svetlá, umiestnené pod obrazovkou. To bude štandard pre všetky budúce modely VW. Túto chybu už nikdy, nikdy neurobíme. Na volante budú fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, len skutočný spätný kontakt. Ľudia to milujú. Úprimne, je to auto, nie telefón,“ priznal pred časom.
Nielen elektromobily, ale aj spaľováky
Podľa informácií Autocar sa do budúcich modelov skutočne vrátia aj otočné ovládače na hlasitosť. Zdroj z automobilky zároveň nepriamo priznal, že odchod od tradičného ovládania bola chyba. „Ak vyviniete niečo, čo funguje – a funguje to roky – nie je dôvod to meniť.“ No Volkswagen sa o to predsa len pokúsil, a výsledkom bolo rozčarovanie mnohých zákazníkov
Návrat k fyzickým tlačidlám sa nebude týkať len elektromobilov, ale aj spaľovacích modelov. Hoci je nepravdepodobné, že budú mať toľko hmatateľných prvkov ako staršie Golfy, trend je jasný. Fyzické tlačidlá sa nadobro vracajú. Modernizovaný Golf ôsmej generácie už napríklad dostal skutočné tlačidlá na volante vo verziách GTI a R. A aj verzia R-Line v Európe nahradila dotykové plochy fyzickými ovládačmi po príchode faceliftu Mk8.5.
Tento návrat ku klasike by sa mohol postupne preniesť aj do sesterských značiek ako Škoda, Audi či Seat.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil
PREMIUMGastroenterologička varuje: Táto obľúbená vianočná kombinácia je pre Slovákov najhoršia. „Môže spôsobiť zápal pankreasu“ (ROZHOVOR)

Karlos Vémola ide do väzby. Hrozí mu trest 18 rokov za mrežami

Ruské „Rádio súdneho dňa“ po 50 rokoch prehovorilo. V éteri zazneli zvláštne slová, odborníci sú v strehu

Juh prežíva zimnú kalamitu, slovenskí meteorológovia krútia hlavami. Vieme, ako budú vyzerať sviatky (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Sen o elektromobiloch sa rozpadáva. Vodiči sa vo veľkom vracajú k spaľovákom, toto je dôvod
Slováci ukázali vláde tvrdú realitu. Digitálne doklady využíva množstvo ľudí
Naštvali ho USA a Južná Kórea. Kim Čong-un ohlásil zásadnú modernizáciu námorníctva
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil
PREMIUMGastroenterologička varuje: Táto obľúbená vianočná kombinácia je pre Slovákov najhoršia. „Môže spôsobiť zápal pankreasu“ (ROZHOVOR)

Karlos Vémola ide do väzby. Hrozí mu trest 18 rokov za mrežami

Ruské „Rádio súdneho dňa“ po 50 rokoch prehovorilo. V éteri zazneli zvláštne slová, odborníci sú v strehu

