Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Vo svete technológií to funguje tak, že ak s nejaký nový trend nevydarí a väčšina populácia na neho šomre, po čase sa výrobcovia vrátia k osvedčeným hodnotám. Presne takto to je v súčasnosti vo svete automobilov, kde postupne začína miznúť z interiérov trend menom dotyková obrazovka. Najnovšie sa do spolku bojujúceho za „tradičné hodnoty“ v podobe klasických gombíkov a fyzických tlačidiel pridal aj Volkswagen, píše Motor1.
Vodiči si na ňu nikdy nezvykli
Volkswagen sa rozhodol urobiť krok späť. V tomto prípade je to však mimoriadne vítané rozhodnutie. Po rokoch, keď automobilka v mene moderného dizajnu nahradila fyzické ovládače dotykovými plochami a skrytými funkciami v infotainmente, sa konečne začína vracať zdravý rozum.
Vnútorný dizajn áut od Volkswagenu zažil svoju zlatú éru v rokoch 2010 až 2020, kedy mal ten správny mix medzi digitálnym a analógovým ovládaním. Potom však prišiel trend minimalizmu, ktorý sa prejavil aj v tom, že mnohé základné funkcie sa dali ovládať len cez dotykové obrazovky.
Symbolom tejto zmeny sa stali najmä takzvané touch slidery, teda neosvetlené dotykové pásy, ktoré mali nahradiť klasické otočné ovládače hlasitosti či klimatizácie. Používatelia si na ne však nikdy nezvykli a reakcie boli vlažné až negatívne. Volkswagen si to teraz priznáva a sľubuje nápravu.
Vedúci technického vývoja Kai Grünitz pre magazín Autocar uviedol, že pripravované modernizácie modelov ID.3 a ID.4 prinesú prepracovaný interiér s dôrazom na tradičné ovládacie prvky. „Nový dizajn palubnej dosky je odpoveďou na chyby z minulosti,“ priznal Grünitz.
Bola to chyba
Zmeny naznačil už koncept ID.2all, ktorý ukázal nový prístup automobilky. No aj napriek tomu, že ide o krok správnym smerom, mnohí fanúšikovia značky stále nostalgicky spomínajú na usporiadanie interiéru v Golfe siedmej generácie, ktoré bolo prehľadné, intuitívne a jednoducho funkčné.
Prvým, kto o návrate k fyzickým tlačidlám otvorene hovoril, však nebol Grünitz, ale šéfdizajnér Andreas Mindt. „Od modelu ID.2all budú mať všetky nové autá fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie pre obe strany, ovládanie ventilátora a výstražné svetlá, umiestnené pod obrazovkou. To bude štandard pre všetky budúce modely VW. Túto chybu už nikdy, nikdy neurobíme. Na volante budú fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, len skutočný spätný kontakt. Ľudia to milujú. Úprimne, je to auto, nie telefón,“ priznal pred časom.
Nielen elektromobily, ale aj spaľováky
Podľa informácií Autocar sa do budúcich modelov skutočne vrátia aj otočné ovládače na hlasitosť. Zdroj z automobilky zároveň nepriamo priznal, že odchod od tradičného ovládania bola chyba. „Ak vyviniete niečo, čo funguje – a funguje to roky – nie je dôvod to meniť.“ No Volkswagen sa o to predsa len pokúsil, a výsledkom bolo rozčarovanie mnohých zákazníkov
Návrat k fyzickým tlačidlám sa nebude týkať len elektromobilov, ale aj spaľovacích modelov. Hoci je nepravdepodobné, že budú mať toľko hmatateľných prvkov ako staršie Golfy, trend je jasný. Fyzické tlačidlá sa nadobro vracajú. Modernizovaný Golf ôsmej generácie už napríklad dostal skutočné tlačidlá na volante vo verziách GTI a R. A aj verzia R-Line v Európe nahradila dotykové plochy fyzickými ovládačmi po príchode faceliftu Mk8.5.
Tento návrat ku klasike by sa mohol postupne preniesť aj do sesterských značiek ako Škoda, Audi či Seat.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
19-tisíc Slovákov trpí zákernou chorobou. Bežný zlozvyk, ktorý máš aj ty, zvyšuje riziko o 60 %
Rusko vedie nízkointenzívnu vesmírnu vojnu, tvrdí holandský expert. Objektívmi za pár eur sleduje špionážne satelity (ROZHOVOR)
43-ročný Marián Gáborík má majetok 90 miliónov eur. V Trenčíne vybudoval vlastné športové impérium
Investoval 3 000, zarobil 2 000 000 dolárov. Kryptomena „4“ urobila z tradera milionára
„Idem preč,“ vyhlásil Trump a chcel vylúčiť 4 krajiny. NATO bolo na hrane kolapsu, odhalil Stoltenberg
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP