Tento elektrický Volkswagen stratil 10 % svojej kapacity batérie po 48 000 km. V čom zlyhala automobilka?
Životnosť batérií elektromobilov je v automobilovom svete horúcou témou, pretože vodiči a nadšenci chcú vedieť, ako tieto zdroje energie vydržia po rokoch používania. V nedávnom videu sa YouTuber Bjorn Nyland previezol s dvojročným vozidlom Volkswagen ID.3 a poskytol informácie o stave batérie. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Volkswagen pohorel
S najazdenými 48 000 km VW ID.3, vybavený 62-kilowatthodinovou batériou, podľa Nylandových výpočtov vykazoval 6,3 % degradáciu využiteľnej kapacity. Celková využiteľná kapacita tak klesla na 52,1 kWh. V porovnaní s údajom Volkswagenu o využiteľnej kapacite 58 kWh však zhoršenie stúplo na 10,1 %.
Nylandova metóda spočíva v porovnaní zistenej kapacity zásobníka energie s údajom, ktorý zaznamenal pred niekoľkými rokmi pri jazde s úplne novým vozidlom ID.3. Hoci tento prístup poskytuje určitý prehľad, je nevyhnutné zohľadniť potenciálne rozdiely v jazdných podmienkach, spôsoboch používania a faktoroch prostredia.
Zaujímavé je, že Nyland použil podobnú analýzu aj na iné elektrické vozidlá, pričom odhalil rôznu mieru degradácie. Tesla Model 3 Performance zaznamenala po 38 000 km 5,3 % degradáciu, BMW i3 z roku 2019 s 94 000 km zaznamenalo len 1,6 % degradáciu a dvojročný Mercedes-Benz EQC so 145 000 km predviedol 8,4 % degradáciu.
Je teda evidentné, že ID.3 všetky tieto elektromobily v degradácii predbehol s poriadnym náskokom. Nyland záverom konštatuje, že vozidlá koncernu Volkswagen zvyknú mať horšiu degradáciu batérie.
Jeden kus štatistiku nerobí
Degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie. Pochopenie toho, ako batérie degradujú a ako čo najlepšie predpovedať ich životnosť, sa dnes stáva kľúčovým pre výrobcov aj vodičov.
Keďže odvetvie pokračuje v inováciách, riešenie degradácie batérií a optimalizácia ich životnosti zostáva kľúčovým bodom pre zlepšenie celkového zážitku z vlastníctva elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP