Tento elektrický Volkswagen stratil 10 % svojej kapacity batérie po 48 000 km. V čom zlyhala automobilka?
Životnosť batérií elektromobilov je v automobilovom svete horúcou témou, pretože vodiči a nadšenci chcú vedieť, ako tieto zdroje energie vydržia po rokoch používania. V nedávnom videu sa YouTuber Bjorn Nyland previezol s dvojročným vozidlom Volkswagen ID.3 a poskytol informácie o stave batérie. Na tému upozornil portál InsideEVs.
Volkswagen pohorel
S najazdenými 48 000 km VW ID.3, vybavený 62-kilowatthodinovou batériou, podľa Nylandových výpočtov vykazoval 6,3 % degradáciu využiteľnej kapacity. Celková využiteľná kapacita tak klesla na 52,1 kWh. V porovnaní s údajom Volkswagenu o využiteľnej kapacite 58 kWh však zhoršenie stúplo na 10,1 %.
Nylandova metóda spočíva v porovnaní zistenej kapacity zásobníka energie s údajom, ktorý zaznamenal pred niekoľkými rokmi pri jazde s úplne novým vozidlom ID.3. Hoci tento prístup poskytuje určitý prehľad, je nevyhnutné zohľadniť potenciálne rozdiely v jazdných podmienkach, spôsoboch používania a faktoroch prostredia.
Zaujímavé je, že Nyland použil podobnú analýzu aj na iné elektrické vozidlá, pričom odhalil rôznu mieru degradácie. Tesla Model 3 Performance zaznamenala po 38 000 km 5,3 % degradáciu, BMW i3 z roku 2019 s 94 000 km zaznamenalo len 1,6 % degradáciu a dvojročný Mercedes-Benz EQC so 145 000 km predviedol 8,4 % degradáciu.
Je teda evidentné, že ID.3 všetky tieto elektromobily v degradácii predbehol s poriadnym náskokom. Nyland záverom konštatuje, že vozidlá koncernu Volkswagen zvyknú mať horšiu degradáciu batérie.
Jeden kus štatistiku nerobí
Degradácia batérie tohto konkrétneho kusu síce nie je ideálna, ale určite by sme podľa nej nemali generalizovať, čo poukazuje na zložitosť predpovedania životnosti batérie. Pochopenie toho, ako batérie degradujú a ako čo najlepšie predpovedať ich životnosť, sa dnes stáva kľúčovým pre výrobcov aj vodičov.
Keďže odvetvie pokračuje v inováciách, riešenie degradácie batérií a optimalizácia ich životnosti zostáva kľúčovým bodom pre zlepšenie celkového zážitku z vlastníctva elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Najväčšia automobilka sveta hlási problémy. Zisky prudko padajú
Bez ruského plynu: EÚ sprísňuje pravidlá skladovania až do roku 2027
Výpadok elektriny otriasol Európou. Pozri sa, čo na to hovoria slovenskí europoslanci
Slovenská prenosová sústava zarobila milióny. Plánujú veľké investície
Nemecký priemysel prekvapil svet: Rast, ktorý zmenil očakávania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Fico počas osláv konca 2. svetovej vojny citoval antisemitu. Dúfam, že ide o neznalosť, varuje sociológ
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené