Vodík nepovedal posledné slovo. Startup odhalil dych vyrážajúci hyperšport s neuveriteľnym dojazdom
Kalifornský startup Hyperion Motors prezentoval na autosalóne v Los Angeles projekt vodíkového hyperšportu XP-1, ktorý svojimi parametrami zadupe akýkoľvek spaľovák a dokonca aj elektromobil. Ako upozornil portál Electrive, vyrobených bude iba 300 kusov tohto nádherného auta.
Preteky v tom, kto prinesie na trh najvýkonnejšie sériové auto, stále pokračujú. Elektromobily poľahky prebrali štafetu výkonných vozidiel, nakoľko aj modely strednej triedy disponujú elektromotormi so stovkami alebo rovnou tisíckou koní.

Do súboja tých najlepších sa zapája aj firma Hyperion Motors so svojim vodíkovým monštrom XP-1, ktoré disponuje výkonom 2 038 koní.
Finálna verzia je pripravená na výrobu
Ako uvádza spoločnosť na svojom webe, za ohromným výkonom stojí až štvorica elektromotorov. Maximálna rýchlosť tohto hyperšportu je 356 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za približne 2,2 sekundy.
Je pravda, že v týchto parametroch sa na najrýchlejší elektromobil súčasnosti, Rimac Nevera, vodíkový XP-1 nechytá, no batériový elektromobil z Chorvátska poráža v jednej zásadnej kategórii – tou je dojazd.
Hyperšport XP-1 dokáže na jednu nádrž prejsť až vyše 1 600 km a jej doplnenie má trvať podľa automobilky 3-5 minút. Na tieto čísla sa pri súčasných technológiách nesiaha žiaden batériový elektromobil ani spaľovák
Pýchou auta je supervýkonný palivový článok na vodík, ktorý ukladá vygenerovanú energiu do superkondenzátorov – batérií, ktoré sú schopné veľmi rýchlo sa vybiť a nárazovo tak dodať obrovské množstvo energie. Platí to aj opačne a takéto batérie sa dokážu aj veľmi rýchlo nabiť.
Interiér prešpikovaný technológiami
Futuristický dizajn auta zrejme nie je potrebné komentovať. Z niektorých uhlov sa XP-1 náramne podobá na modely Bugatti. Dvojmiestne vozidlo má výklopné dvere a panoramatickú strechu.

Vo vnútri sa nachádza dotyková obrazovka s plochou 100 palcov, ktorý sa dá mimo iného ovládať aj gestami. Nechýba prítomnosť prémiových materiálov a rôznych asistentov jazdy.
Dátum spustenia výroby zatiaľ nepoznáme. Už dávnejšie sa hovorilo, že prvé kusy by mohli jazdiť po cestách už koncom roka 2022, no tento cieľ sa automobilke určite nepodarí splniť. Hyperion XP-1 sa tak začne vyrábať najskôr o rok, no zatiaľ nepoznáme ani jeho cenu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

