Ďalšie problémy s novými EČV
Pre nový formát a dizajn sa mnoho ľudí začalo sťažovať. Požadujú jeho zrušenie a proti novému fontu vznikla aj petícia, ktorú doposiaľ podpísalo takmer 2 500 ľudí.
Ako informoval Startitup, po starom EČV obsahovali skratku okresu, v ktorom je auto zaregistrované, trojčíslie a dve písmená abecedy. Na nových evidenčných číslach už názov okresu nenájdeš. Vďaka tomu sa ruší dvojkrokový prepis vozidla.
Tabuľky s novým prevedením sa vyrábajú v Banskej Bystrici v štátnej akciovej spoločnosti Automobilové opravovne Ministerstva vnútra SR. Štát bude za tabuľky platiť takmer o štvrtinu menej ako u externého dodávateľa, tvrdí rezort. Za štyri roky by sa tak malo usporiť približne 4,8 milióna eur. Štát má navyše dosah na riadenie.
Dizajn sa Slovákom nepáči
Slováci však nadávajú na dizajn. Zmenil sa font a zjednotila sa farebnosť. „Jedinou farebnou výnimkou budú tabuľky pre elektromobily, ktoré budú mať zelené písmená a číslice na bielom podklade,“ upozornil rezort.
Niektorým Slovákom však prekáža veľkosť slovenského znaku. Tvrdia, že je zbytočne malý a tvorcovia dizajnu ním radšej mohli vyplniť prázdny priestor.
Ďalší sa sťažujú na celkový dojem z fontu, no nájdu sa aj jeho zástancovia. Dizajn pochádza z dielne Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave (VŠVÚ). Štýl písma má vychádzať z bezserifových konštruovaných strojových písem, ktoré má jednotnú hrúbku ťahov a znaky zaberajú rovnakú plochu.
„Dôležitý princíp pri písme pre tabuľky s evidenčnými číslami je, aby boli jednotlivé znaky navzájom dobre odlíšiteľné. Preto majú písmená hranatejšiu konštrukciu a čísla oblú. Pri viacerých znakoch, ktoré by sa pri bežnom písme mohli na tabuľkách ľahko zameniť, je zdôraznená ich odlišnosť. Napríklad B, S a 8, alebo O, D a 0,“ uvádza sa na stránke VŠVU.
Problémy začali hneď po zavedení nových EČV
Slovenský autobazár Auto PDK si prihlasovanie áut na nové EČV vyskúšal medzi prvými. Na inšpektoráte boli už 2.1.2023 a svoju nemilú skúsenosť a prekvapivé zistenia popísali v príspevku na Facebooku.
„Okrem katastrofalného dizajnu, z dielne „umelcov“ z VŠVU, môžme zhodnotiť len to, že nové značky sa nevydávajú,“ otvorili svoj príspevok. Podľa ich informácií sa štát najskôr rozhodol minúť staré značky, ktorých mal byť údajne dostatok na najbližšie 3 až 4 mesiace – teda až do marca či apríla.
Je preto prekvapivé napríklad aj to, že pred koncom roka dopravné inšpektoráty po celom Slovensku na niekoľko dní zatvorili s odvolaním sa na prechod na nové EČV. Informovali sme o tom v samostatnom článku a ako jediný rozumný dôvod sme videli nedostatok starých značiek, ktorých výroba už mohla byť v tom čase ukončená. Ďalšie postrehy autobzáru ako aj reakciu Ministerstva vnútra SR si môžeš prečítať v samostatnom článku.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
Stovky koní za „pár šupov“. Toto je 5 lacných jazdeniek, s ktorými sa nehorázne zabavíš
Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vyššie dôchodky už od januára 2026: Vieme o koľko stúpnu a ako si ich vypočítaš
SHMÚ vydalo výstrahy pre viaceré okresy: Na Slovensko príde sneženie už dnes v noci
Marek Hamšík zarábal 200-tisíc eur za týždeň. Dnes patrí medzi najbohatších Slovákov s majetkom 90 miliónov eur
Slovenské centrum medzi TOP 5 v Európe: Láka milióny ľudí a stále rastie
Majetok 150 miliónov eur: Dalibor Cicman z GymBeamu sa prvýkrát dostal do rebríčka najbohatších Slovákov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
-
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
Už nemajú moc na výber. Európska mocnosť našla riskantný spôsob, ako zachrániť klímu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP