Parlament a Rada EÚ dosiahli predbežnú dohodu o nových opatreniach na posilnenie zníženia emisií CO2 pre nové ťažké úžitkové vozidlá. Podľa dohody sa stanovujú ciele zníženia emisií CO2 pre obdobie do roku 2040, pričom veľké nákladné vozidlá a autobusy majú dosiahnuť až 90 % zníženie emisií. Na tému upozornil v tlačovej správe Európsky parlament.
Pravidlá znižovania CO2
Podstata tejto dohody spočíva v stanovení ambicióznych cieľov do roku 2040. Pre veľké nákladné vozidlá a autobusy platí zníženie emisií CO2 o 45 % v období 2030-2034, 65 % v období 2035-2039 a 90 % od roku 2040. Tieto ciele majú byť aplikovateľné na všetky vozidlá spadajúce do tejto kategórie vrátane vozidiel na profesionálne využitie ako sú smetiarske autá či domiešavače.
Stanovené boli tiež ciele pre nové mestské autobusy, ktoré budú musieť dosiahnuť do roku 2035 nulové emisie. Do roku 2030 by pritom svoje emisie mali znížiť o markantných 90 %. Okrem toho sa dohodlo na stanovení cieľov pre prívesy (7,5 %) a návesy (10 %) od roku 2030.

Ustanovenie, ktoré bolo dohodnuté, obsahuje záväzok zo strany Európskej komisie vykonať do roku 2027 podrobné posúdenie účinnosti a dopadu nového nariadenia. Táto revízia sa zameria na niekoľko kľúčových aspektov, vrátane otázok týkajúcich sa rozšírenia pôsobnosti na malé nákladné vozidlá.
Okrem toho bude preskúmaná metodológia registrácie ťažkých vozidiel poháňaných výlučne CO2 neutrálnymi palivami s dodržiavaním platných právnych predpisov EÚ a v súlade s cieľmi klimatickej neutrality.
Podľa niektorých táto dohoda vytvára silný podnet pre investície do oblastí elektrifikácie a vodíkovej technológie, čo je v súlade s aktuálnymi potrebami trhu a tiež dynamikou prechodu k udržateľnejšiemu dopravnému systému. Na to aby dohodla nadobudla platnosť ju ešte Parlament a Rada musia formálne schváliť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
