Obyvatelia bohatého európskeho štátu v tom majú jasno. Kvôli tomuto dôvodu váhajú s kúpou elektromobilu
V tomto texte boli použité materiály TASR.
Elektromobily sú v Nemecku stále vnímané ako drahá záležitosť. Najnovší prieskum výskumného inštitútu YouGov, ktorý si objednala agentúra DPA, ukázal, že práve vysoké ceny sú hlavným dôvodom, prečo spotrebitelia váhajú nad ich kúpou. Až 47 % opýtaných označilo cenu za najväčšiu prekážku pri prechode na elektrické vozidlá.
Kriticky sa pozerajú aj na iné parametre
Okrem ceny však Nemci vnímajú aj ďalšie nevýhody elektromobilov. Pre 42 % respondentov je problémom obmedzený dojazd batériových vozidiel, zatiaľ čo 40 % trápi nedostatok nabíjacích staníc. Zaujímavé je, že vysoké ceny elektriny odradili iba 30 % účastníkov prieskumu a 24 % stále neverí, že technológia elektromobilov je dostatočne vyspelá.
Výsledky prieskumu sú v súlade s realitou na trhu – predaj elektrických áut v Nemecku v roku 2024 klesol až o 27 %. Tento pokles nastal po tom, čo vláda ukončila dotácie na kúpu elektromobilov. Ukázalo sa, že bez finančnej podpory štátu nie sú zákazníci ochotní investovať do elektrických vozidiel vysoké sumy. Dokazuje to aj fakt, že iba 12 % respondentov by bolo ochotných zaplatiť viac ako 30 000 eur za elektromobil.
Bojujú s problémom
Predaj elektromobilov v Nemecku zaznamenal v poslednom období dramatický pokles. V júli 2024 sa predalo o takmer 37 % menej elektrických vozidiel v porovnaní s rovnakým mesiacom pred rokom. Tento vývoj odráža úplne odráža problém, s ktorým sa borí vyspelá západná krajina. Viac sme sa problému venovali v samostatnom článku.

Len 6 lacných modelov na trhu
Napriek rastúcemu tlaku čínskych výrobcov, ktorí sa snažia presadiť v Európe s lacnejšími modelmi, zostáva dostupnosť cenovo prijateľných elektromobilov v Nemecku obmedzená. Motoristický klub ADAC zistil, že v krajine je momentálne len šesť modelov na batérie, ktorých cena je nižšia než 30 000 eur. To je v ostrom kontraste s dopytom zákazníkov, ktorí síce uprednostňujú európske značky, no nie sú ochotní platiť za ne prestrelené sumy.
Automobilky však situáciu vnímajú a reagujú na ňu. Volkswagen, ako najväčší výrobca automobilov v Európe, už avizoval plán uviesť na trh nový elektrický model s cenou okolo 20 000 eur. Práve dostupnejšie elektromobily by mohli byť kľúčom k opätovnému rastu predaja a zmene postoja nemeckých spotrebiteľov k elektrifikácii dopravy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

