Automobilová šikana vozidiel značky Tesla v Číne je zdá na konci. Fámy o tom, že Tesly majú nespoľahlivé brzdy, a preto nesmú na tamojšie diaľnice, vyvracajú videá a reálne príbehy majiteľov týchto áut. Pri reťazových nehodách sa ukázalo, že brzdia veľmi dobre, informoval portál Teslarati.

Nedávno sme ťa informovali o „automobilovej šikane“ prevádzanej na majiteľoch Tesiel. Bizarná situácia, kedy polícia začala odstavovať vozidlá značky Tesla, sa udiala pred vjazdom na diaľnicu v meste Kanton. Príslušníci polície odkláňali všetky Tesly do jedného pruhu, ktorý následne nevpustili na diaľnicu, zatiaľ čo ostatné vozidlá mohli bez problémov pokračovať v jazde.

Tamojšie úrady sa bránili tým, že o žiadne cielené odstavovanie nešlo, polícia mala iba riadiť plynulosť premávky. Tejto obhajobe je však len veľmi ťažké uveriť, videá dostupné na sociálnej sieti Twitter totiž jasne ukazujú, že v odstavnom pruhu sa nachádzajú iba Tesly. V žiadnom prípade tak nemohlo ísť o náhodu.

NEPREHLIADNI
Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič

Spočiatku sa predpokladalo, že tieto obmedzenia majú súvis s nedávnou tragickou nehodou v USA, no neskôr sa ukázalo, že elektromobily značky Tesla majú údajne problémy s brzdami a pri jazde na diaľnici tak môžu byť nebezpečné.

Videá však naznačujú niečo iné

Je pravda, že aj tak technologicky vyspelé autá, akými sú práve Tesly, sa stávajú súčasťou reťazových dopravných nehôd, no drvivá väčšina prípadov je takých, kedy niekto narazí do Tesly zozadu, a nie prípady, kedy vrazí Tesla do iného auta.

Dôkazom sú videá na sociálnej sieti Twitter, ktoré ukazujú niekoľko reťazových dopravných nehôd, z ktorých Tesly vychádzajú najlepšie a v podstate sú jediné autá, ktoré pri takejto nehode dokážu zastaviť bez toho, aby vrazili do vozidla pred nimi.

Biely Model Y zvládol ubrzdiť a do vozidla pred ním nevrazil ani po tom, čo do neho zozadu narazili ďalšie dve či tri vozidlá. Podobná situácia sa opakuje aj vo videu nižšie.

Systémy viac pomáhajú, než škodia

Systémy vo všetkých autách, nie iba v Teslách, vo väčšine prípadov, ale hlavne pri ich korektnom využívaní, dokážu častokrát pomôcť a dokonca zabrániť nehode. Asistenti v Tesle však patria k tým najpokročilejším a už niekoľkokrát dokázali zachrániť kritickú situáciu, ktorá by v prípade ich neprítomnosti takmer s istotou viedla k nehode.

Čísla hovoria jasne, autopilot Tesly je spoľahlivejší, než ľudský vodič

Ako ale uvádza Tesla na svojom webe, už od roku 2018, kedy začala s autopilotom experimentovať, zbiera rôzne údaje o jeho využívaní, z čoho dnes vychádzajú naozaj zaujímavé závery. Americká automobilka tvrdí, že pri zapnutom autopilotovi a bezpečnostných systémoch registruje jednu dopravnú nehodu každých 6,74 milióna kilometrov.

Pri využívaní autopilota bez bezpečnostných funkcií  registruje v 1. kvartáli 2021 nehodu každých 3,29 kilometra. Akonáhle vodiči Tesiel jazdia bez akýchkoľvek asistentov či autopilota, stanú sa účastníkmi nehody každých 1,57 milióna kilometrov.

Pre porovnanie, dopravný úrad v USA udáva, že priemerne sa stane dopravná nehoda každých 778 tisíc kilometrov. Z toho vychádza, že využívanie autopilota v kombinácii so všetkými bezpečnostnými funkciami Tesly je takmer 10-krát bezpečnejšie a spoľahlivejšie, než „ľudský faktor“ a jeho prípadné zlyhanie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom