Čínska automobilka Li Auto prišla s futuristickou rodinnou dodávkou Li Mega, ktorá poskytuje netradične rýchle nabíjanie svojej pomerne veľkej batérie. Ako totiž informuje portál CleanTechnica, toto vozidlo je vybavené lítium-iónovou batériou s vysokou kapacitou a vďaka vysokonapäťovej architektúre so špeciálnym zložením poskytuje ohromne rýchle nabíjanie.

Blíži sa k benzínu a nafte

Nabíjanie Li Mega je tak rýchle, že sa začína dostávať na úrovne čerpania paliva do áut so spaľovacími motormi. Zo 6 % na 80 % je toto auto možné nabiť len v priebehu 11 minút, za čo ďakuje ohromnému nabíjaciemu výkonu až vyše 550 kW. Počas nabíjania tento výkon klesá, avšak aj pri 80 % je ešte vždy možné nabíjať výkonom až 315 kW.

Podľa CarNewsChina tak spoločnosť Li Auto prekonala rekord v nabíjacom výkone, ktorý doteraz držal takisto čínsky model Xpeng G9. Podľa výrobcu dokáže vďaka čomu Li Mega doplniť približne 500 km dojazdu len v priebehu 12 minút, samozrejme to však má pre záujemcov jeden háčik. Infraštruktúra zatiaľ nie je vybavená prakticky žiadnymi nabíjačkami, ktoré by takýto výkon poskytovali.

Počas takéhoto nabíjania je možné dosiahnuť prúd až cez 700 ampérov, čo však nie je možné dokonca ani pri tých najvýkonnejších nabíjacích staniciach v Číne, ktoré prevádzkuje Huawei. Tie poskytujú výkon 600 kW, avšak nabíjací prúd sa pohybuje takisto len na úrovni 600 ampérov.

Vlajková loď spoločnosti

Automobilka Li Auto už stihla predstaviť tri elektrifikované modely L7, L8 a L9, pričom plánuje množstvo ďalších a to aj vrátane absolútnej špičky, ktorou sa stane spomínaný minivan Li Mega. Ako vysvetľuje Li Auto na svojej webovej stránke, kompletný lineup chce firma predstaviť do roku 2025.

Doba sa mení

Práve rýchlosť nabíjania je jednou z posledných výčitiek, ktoré niektorí voči elektromobilom majú a je čoraz jasnejšie, že sa postupným vývojom technológií podarí túto nevýhodu odstrániť. V blízkej budúcnosti bude rýchlosť nabíjania naďalej rásť a zároveň sa tieto technológie postupne dostanú aj do lacnejších modelov.

Li Auto

Rovnako ako samotné elektromobily však musí napredovať aj infraštruktúra a to nielen v podobe sietí nabíjacích staníc s vysokým výkonom, ale tiež v podobe nových elektrární, ideálne využívajúcich obnoviteľné zdroje alebo čisté a spoľahlivé jadro.

Čína svojimi lákavými elektromobilmi oslovuje aj zákazníkov v Európe, pričom čoskoro môže na Slovensko prísť aj model s cenovkou do 20 000 eur aj s DPH, pričom poskytne dojazd až niekde na úrovni cez 300 km. Európske automobilky už majú s čínskymi výrobcami áut vážne problémy a žiadajú, aby zasiahla aj samotná EÚ napríklad v podobe vyššieho cla.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú