Neustála medializácia koronavírusu priniesla vývojárom hry Plague Inc. opätovné zisky. Ako sme ťa pred pár dňami informovali, táto 8-ročná strategická hra sa dostala na popredné priečky v predajnosti. Cieľ hry je pritom veľmi jednoduchý. Modifikovať vírus natoľko, aby si s ním dokázal vyhubiť celé ľudstvo žijúce na Zemi.

V súčasnosti ide o najpredávanejšiu hru vo viacerých krajinách, dokonca aj v Číne, kde sa vírus po prvýkrát objavil a ktorá je zdrojom nákazy. Nárast hráčov bol natoľko veľký, že v určitý moment servery záťaž nezvládli a museli byť na chvíľu odstavené.

Jej vývojári však používateľov varujú, že aj napriek jej vysokej prepracovanosti sa nejedná o vedecký model a informácie z hry by pre ľudí nemali byť hlavným zdrojom informácií – upozorňuje na situáciu ArsTechnica.

Informácie len z oficiálnych zdrojov

Aj keď to znie možno neuveriteľne, s veľkou pravdepodobnosťou niekoľko jedincov dôveruje hre natoľko, že sa spolieha na všetky informácie a situácie v nej uvedené. Spoločnosť stojaca za jej tvorbou síce priznáva, že je navrhnutá tak, aby pôsobila čo najviac realisticky a v niektorých prípadoch mohla slúžiť ako učebná pomôcka, no na druhej strane nie je vhodné, aby sa používatelia na ňu spoliehali.

Dôraz kladú na fakt, že stále ide len o hru a nie vedecký model. Preto preto všetky informácie brať s veľkou rezervou a spoliehať sa na oficiálne zdroje, ako sú vyhlásenia miestnych úradov a Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO). Koronavírus totiž nie je simuláciou v hre, ale reálnym scenárom vo svete. V súčasnosti sa ním nakazilo viac ako 2800 prípadov, pričom najmenej 80 ľudí tomuto vírusu podľahlo.

Hry