Trefa do čierneho. Volkswagen chystá elektromobil, na ktorý čakala aj väčšina Slovenska
Bolo len otázkou času, kedy nás automobilky začnú zaplavovať lacnými a cenovo dostupnými elektromobilmi. Výnimkou nie je ani koncern Volkswagen, ktorý okrem atraktívneho VW ID.2all s cenou okolo 25 000 € pracuje na ešte lacnejšom elektromobile. VW ID.1 bude skôr moderným nástupcom populárneho e-UP, no rozmerovo by mal byť o niečo väčší. Nové informácie priniesol Autocar.
VW ID.1 ako najmenší a zároveň najlacnejší zástupca elektromobilov nemeckej automobilky má podľa nových informácií prísť na trh do 5 rokov. Práce na elektromobile tak pravdepodobne už začali.
Nová koncernová platforma pre lacné elektromobily
ID.1 vyrastie na úplne novej koncernovej platforme, ktorú bude VW zdieľať s ďalšími automobilkami ako Škoda a Cupra. Príchod lacných elektromobilov potvrdil aj finančný riaditeľ koncernu VW Arno Antlitz. Verí, že vďaka čoraz lacnejším batériám a optimalizácii výroby elektromobilov dokážu v blízkej budúcnosti dodať zákazníkom elektrické autá za ceny, ktoré si stanovili dávnejšie.
Veľkú úlohu pri cene zohrá aj výroba vlastných batérií a práve VW ID.2all má byť prvým autom, ktoré dostane vlastné akumulátory. Produkčná verzia ID.2all bude stáť na platforme MEB Entry spolu s Cuprou Raval a kompaktným crossoverom od Škody. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo fabrike v Španielsku.
O platforme pre ID.1 zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne presnejšie informácie, no hlavnú úlohu pri jej vývoji bude mať Škoda. Elektromobily postavené na tejto platforme by mali ponúknuť vnútorný priestor akým disponuje Polo, no vonkajšie rozmery budú menšie. Portál ArenaEV hovorí o tom, že najlacnejší elektrický VW by mal byť duchovným nástupcom populárneho e-UP.
ID.1 a jeho koncernoví súrodenci budú čisto mestskými vozidlami, pravdepodobne tak dostanú malú batériu, ktorá zabezpečí nižší dojazd.
Batérie vedia vyrábať ako nikto iný na svete
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu.
VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Baterkáreň v Šuranoch narazila na problém. Štát nečakane stopol kľúčový proces výstavby
Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
Postrach Tesly ukázal elektromobil, aký tu ešte nebol. Je až neuveriteľne lacný (+VIDEO)
Slávna automobilka ukázala svoju elektrickú beštiu. Má 1000 koní a poráža najväčších rivalov
Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
92 % ľudí zbavila rakoviny bez potreby operácie. Vedci hlásia prelomové výsledky novej liečby
KVÍZ: 90 % ľudí pohorí na tretej otázke. Ukáž nám, ako dobre ovládaš biológiu
Zo Sakovej je podľa Matoviča multi-milionárka: Výstavba nemocnice spustila politickú búrku
EXKLUZÍVNE Milionár Tkáč: Dáva mi zmysel investovať do legendárnej bratislavskej krčmy, ale len spolu s veľkou komunitou ľudí
Martinove ručne vyrábané nože sú svetovým fenoménom: „Jeden som predal aj za 5 500 eur“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
-
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Český strašiak vodičov už rozdáva pokuty. Odhalí „neviditeľný” problém áut
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
Volkswagen sa náchádza v krízovom období. Zisk klesol o viac ako 40 %
Vedci merali vzduch v lezeckých halách. Výsledky ich nechali v šoku
Obchodnú vojnu nechcú. Americký gigant sľubuje, že bude v Európe hrať podľa pravidiel
Spojené arabské emiráty odhalili tajný vojenský transfer. Milióny kusov munície a oveľa viac
Mercedes-Benz hlási výrazný pokles zisku. Slabé výsledky na čínskom trhu spôsobujú problémy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
92 % ľudí zbavila rakoviny bez potreby operácie. Vedci hlásia prelomové výsledky novej liečby
KVÍZ: 90 % ľudí pohorí na tretej otázke. Ukáž nám, ako dobre ovládaš biológiu
Zo Sakovej je podľa Matoviča multi-milionárka: Výstavba nemocnice spustila politickú búrku
EXKLUZÍVNE Milionár Tkáč: Dáva mi zmysel investovať do legendárnej bratislavskej krčmy, ale len spolu s veľkou komunitou ľudí
Martinove ručne vyrábané nože sú svetovým fenoménom: „Jeden som predal aj za 5 500 eur“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené