Trefa do čierneho. Volkswagen chystá elektromobil, na ktorý čakala aj väčšina Slovenska
Bolo len otázkou času, kedy nás automobilky začnú zaplavovať lacnými a cenovo dostupnými elektromobilmi. Výnimkou nie je ani koncern Volkswagen, ktorý okrem atraktívneho VW ID.2all s cenou okolo 25 000 € pracuje na ešte lacnejšom elektromobile. VW ID.1 bude skôr moderným nástupcom populárneho e-UP, no rozmerovo by mal byť o niečo väčší. Nové informácie priniesol Autocar.
VW ID.1 ako najmenší a zároveň najlacnejší zástupca elektromobilov nemeckej automobilky má podľa nových informácií prísť na trh do 5 rokov. Práce na elektromobile tak pravdepodobne už začali.
Nová koncernová platforma pre lacné elektromobily
ID.1 vyrastie na úplne novej koncernovej platforme, ktorú bude VW zdieľať s ďalšími automobilkami ako Škoda a Cupra. Príchod lacných elektromobilov potvrdil aj finančný riaditeľ koncernu VW Arno Antlitz. Verí, že vďaka čoraz lacnejším batériám a optimalizácii výroby elektromobilov dokážu v blízkej budúcnosti dodať zákazníkom elektrické autá za ceny, ktoré si stanovili dávnejšie.
Veľkú úlohu pri cene zohrá aj výroba vlastných batérií a práve VW ID.2all má byť prvým autom, ktoré dostane vlastné akumulátory. Produkčná verzia ID.2all bude stáť na platforme MEB Entry spolu s Cuprou Raval a kompaktným crossoverom od Škody. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo fabrike v Španielsku.
O platforme pre ID.1 zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne presnejšie informácie, no hlavnú úlohu pri jej vývoji bude mať Škoda. Elektromobily postavené na tejto platforme by mali ponúknuť vnútorný priestor akým disponuje Polo, no vonkajšie rozmery budú menšie. Portál ArenaEV hovorí o tom, že najlacnejší elektrický VW by mal byť duchovným nástupcom populárneho e-UP.
ID.1 a jeho koncernoví súrodenci budú čisto mestskými vozidlami, pravdepodobne tak dostanú malú batériu, ktorá zabezpečí nižší dojazd.
Batérie vedia vyrábať ako nikto iný na svete
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu.
VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Michal Šimečka varuje pred útokom na pravoslávne tradície. Fico vraj plánuje zrušiť dôležitý sviatok
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Vedci objavili prekvapivé spojenie medzi baktériami a nespavosťou. Mikróby rozhodujú o kvalite tvojho spánku
Cestujúci, pripravte sa: Nivy čaká veľká prestavba. Bude menej autobusov, viac obchodov a nové čakárne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP