Trefa do čierneho. Volkswagen chystá elektromobil, na ktorý čakala aj väčšina Slovenska
Bolo len otázkou času, kedy nás automobilky začnú zaplavovať lacnými a cenovo dostupnými elektromobilmi. Výnimkou nie je ani koncern Volkswagen, ktorý okrem atraktívneho VW ID.2all s cenou okolo 25 000 € pracuje na ešte lacnejšom elektromobile. VW ID.1 bude skôr moderným nástupcom populárneho e-UP, no rozmerovo by mal byť o niečo väčší. Nové informácie priniesol Autocar.
VW ID.1 ako najmenší a zároveň najlacnejší zástupca elektromobilov nemeckej automobilky má podľa nových informácií prísť na trh do 5 rokov. Práce na elektromobile tak pravdepodobne už začali.
Nová koncernová platforma pre lacné elektromobily
ID.1 vyrastie na úplne novej koncernovej platforme, ktorú bude VW zdieľať s ďalšími automobilkami ako Škoda a Cupra. Príchod lacných elektromobilov potvrdil aj finančný riaditeľ koncernu VW Arno Antlitz. Verí, že vďaka čoraz lacnejším batériám a optimalizácii výroby elektromobilov dokážu v blízkej budúcnosti dodať zákazníkom elektrické autá za ceny, ktoré si stanovili dávnejšie.
Veľkú úlohu pri cene zohrá aj výroba vlastných batérií a práve VW ID.2all má byť prvým autom, ktoré dostane vlastné akumulátory. Produkčná verzia ID.2all bude stáť na platforme MEB Entry spolu s Cuprou Raval a kompaktným crossoverom od Škody. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo fabrike v Španielsku.
O platforme pre ID.1 zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne presnejšie informácie, no hlavnú úlohu pri jej vývoji bude mať Škoda. Elektromobily postavené na tejto platforme by mali ponúknuť vnútorný priestor akým disponuje Polo, no vonkajšie rozmery budú menšie. Portál ArenaEV hovorí o tom, že najlacnejší elektrický VW by mal byť duchovným nástupcom populárneho e-UP.
ID.1 a jeho koncernoví súrodenci budú čisto mestskými vozidlami, pravdepodobne tak dostanú malú batériu, ktorá zabezpečí nižší dojazd.
Batérie vedia vyrábať ako nikto iný na svete
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu.
VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zmestí sa do dodávky a má len jedno sedadlo. Japonci vymysleli šikovný elektromobil s nízkou cenou
Elektromobily budú čoraz lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu klesli pod magickú hranicu
Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
Vyriešili veľký problém elektromobilov. Nová batéria sa nabije v extrémnych podmienkach ultra rýchlo
Európa spúšťa elektrickú revolúciu. V 25 krajinách vyrastie sieť nabíjačiek s výkonom 400 kW
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sedem dní otužovania zmenilo bunky mladých ľudí. Vedci odhalili prekvapivé výsledky, stačí 60 minút
„Zákon z 1976 stále ovplyvňuje naše mestá.“ Urbanistka a experti volajú po zmene (PREHĽAD)
„Zostáva mi 10 rokov života, jeden deň ma stojí 1 000 eur.“ Lukáš trpí vzácnou chorobou, štát mu nevie pomôcť
Zomrela Anna Slováčková. Dcéra známeho saxofonistu podľahla zákernej chorobe
Záhadná Veľká modrá diera pri Belize: Potápači sa už nevynorili, vedcov trápia znepokojivé zistenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Zmestí sa do dodávky a má len jedno sedadlo. Japonci vymysleli šikovný elektromobil s nízkou cenou
- Elektromobily budú čoraz lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu klesli pod magickú hranicu
- AKTUÁLNE: Automobilka, ktorá pôsobí aj na Slovensku, pozastavuje export áut do USA
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Toto sa Muskovi páčiť nebude. Expert prezradil, ako jednoducho sa dá zachrániť Tesla
- Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
- Elektromobily budú čoraz lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu klesli pod magickú hranicu
- Slováci si ho zamilujú. Škoda predstavila nový elektromobil s dojazdom 550 km
-
- Štát všetkých zaskočil: Tisíce Slovákov nepotrebujú PZP (PREHĽAD)
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Sotva prežijú 100-tisíc km. Toto je rebríček najporuchovejších áut, ktoré obľubujú aj Slováci
- Európania úplne prestali kupovať Teslu. Muska nespasilo ani jeho eso z rukáva
USA vyšle do vesmíru desiatky vojenských satelitov. Miliardovú zákazku dostala Muskova firma
Po 30 rokoch zistili pravdu. Pravidelné užívanie podceňovanej tabletky môže predísť rakovine
Ceny ropy klesli na trojročné minimum. Príčinou je strach
Ženy majú citlivejší sluch ako muži. Vedci zistili, prečo je to tak a aká je nevýhoda
Slováci ich milujú. Vyhlásili najlepšie slovenské e-shopy za rok 2024
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sedem dní otužovania zmenilo bunky mladých ľudí. Vedci odhalili prekvapivé výsledky, stačí 60 minút
„Zákon z 1976 stále ovplyvňuje naše mestá.“ Urbanistka a experti volajú po zmene (PREHĽAD)
„Zostáva mi 10 rokov života, jeden deň ma stojí 1 000 eur.“ Lukáš trpí vzácnou chorobou, štát mu nevie pomôcť
Zomrela Anna Slováčková. Dcéra známeho saxofonistu podľahla zákernej chorobe
Záhadná Veľká modrá diera pri Belize: Potápači sa už nevynorili, vedcov trápia znepokojivé zistenia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené