Trefa do čierneho. Volkswagen chystá elektromobil, na ktorý čakala aj väčšina Slovenska
Bolo len otázkou času, kedy nás automobilky začnú zaplavovať lacnými a cenovo dostupnými elektromobilmi. Výnimkou nie je ani koncern Volkswagen, ktorý okrem atraktívneho VW ID.2all s cenou okolo 25 000 € pracuje na ešte lacnejšom elektromobile. VW ID.1 bude skôr moderným nástupcom populárneho e-UP, no rozmerovo by mal byť o niečo väčší. Nové informácie priniesol Autocar.
VW ID.1 ako najmenší a zároveň najlacnejší zástupca elektromobilov nemeckej automobilky má podľa nových informácií prísť na trh do 5 rokov. Práce na elektromobile tak pravdepodobne už začali.
Nová koncernová platforma pre lacné elektromobily
ID.1 vyrastie na úplne novej koncernovej platforme, ktorú bude VW zdieľať s ďalšími automobilkami ako Škoda a Cupra. Príchod lacných elektromobilov potvrdil aj finančný riaditeľ koncernu VW Arno Antlitz. Verí, že vďaka čoraz lacnejším batériám a optimalizácii výroby elektromobilov dokážu v blízkej budúcnosti dodať zákazníkom elektrické autá za ceny, ktoré si stanovili dávnejšie.

Veľkú úlohu pri cene zohrá aj výroba vlastných batérií a práve VW ID.2all má byť prvým autom, ktoré dostane vlastné akumulátory. Produkčná verzia ID.2all bude stáť na platforme MEB Entry spolu s Cuprou Raval a kompaktným crossoverom od Škody. Tieto elektromobily sa budú vyrábať vo fabrike v Španielsku.
O platforme pre ID.1 zatiaľ nemáme k dispozícii žiadne presnejšie informácie, no hlavnú úlohu pri jej vývoji bude mať Škoda. Elektromobily postavené na tejto platforme by mali ponúknuť vnútorný priestor akým disponuje Polo, no vonkajšie rozmery budú menšie. Portál ArenaEV hovorí o tom, že najlacnejší elektrický VW by mal byť duchovným nástupcom populárneho e-UP.
ID.1 a jeho koncernoví súrodenci budú čisto mestskými vozidlami, pravdepodobne tak dostanú malú batériu, ktorá zabezpečí nižší dojazd.
Batérie vedia vyrábať ako nikto iný na svete
Nemecký Volkswagen, respektíve jeho dcérska firma PowerCo SE spolu s partnerom Koenig & Bauer AG, si osvojila revolučnú technológiu výroby batérií. Takzvaný proces „suchého lakovania“ dokáže znížiť náklady na výrobu batériových článkov až o polovicu.

VW dokáže suchým náterom potiahnuť kladnú aj zápornú elektródu, na čo reagoval aj CEO koncernu VW Thomas Schmall so slovami, že nikto iný dnes nič podobné nedokáže.
Pri tradičnej výrobe katódy a anódy sa na tieto časti nanáša náter pomocou špeciálnej chemickej pasty, no tento proces si vyžaduje sušenie, ktoré je energeticky náročne. Ako dodáva Teslarati, suché lakovanie tento krok eliminuje a zníži spotrebu elektriny pri výrobe článkov až o 30 %. Zároveň sa zníži plocha, ktorá je potrebná pre výrobnú linku, a to až o 15 %.
Vo finále by sa pri spustení sériovej výroby, ktorá je zatiaľ plánovaná na rok 2026, mohli v kombinácii s klesajúcou cenou surovín na výrobu batérií, mohla znížiť cena batériového článku až o 50 % oproti súčasnosti, píše Electrive.
Elektromobily VW prinesú nový dizajnový podpis
Nedávno predstavený kocept ID. 2all určuje aj budúci dizajnový jazyk automobily. Súčasný CEO Thomas Schäfer totiž niekoľkokrát „kritizoval“ dizajn elektrických modelov značky. Aj to je aj jedným z dôvodov, prečo pozíciu hlavného dizajnéra opustil Slovák Jozef Kabaň.
Každopádne, automobilka chce „znovu žiariť“. Ako uviedol Schäfer, VW ID. 2all je opäť modelom „pre ľudí“, pričom automobilka sa pri ňom zamerala na to, čo ľudia naozaj chcú a potrebujú pri každodenných cestách.
Takto vyzerá demontáž a oprava batérie Škody Enyaq
Už na prvý pohľad je vidieť, že VW ID.2all vyzerá viac „klasicky“, teda je vidieť podobnosť so spaľovákmi. Auto je určite menšie ako VW Polo, no vzhľadom na dlhý rázvor bude vnútorný priestor väčší. Aj napriek tomu batožinový priestor dosahuje veľkosť 460 litrov.
Dizajn auta je navrhnutý, aby elektromobil „držal na ceste“. Pri malých autách totiž často býva problém s tým, že pôsobia nestabilne. Predne svetlá majú o niečo agresívnejší vzhľad než súčasné modely ID., no stále pôsobia priateľsky.
Rovnako športovejšie pôsobí ID. 2all aj zo zadnej strany, kde sa po novom nachádzajú hranaté prepojené svetlá Vo vnútri vidíme nový, väčší farebný displej virtuálnych budíkov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu

Vodíková pomsta: Technológia, ktorú sme odpísali, sa vracia v najväčšom štýle

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií

Našli sme navýhodnejšiu jazdenku na trhu. Najpokročilejšiu Toyotu s 11 000 km kúpiš za šialene nízku sumu

Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci objavili prekvapivý kľúč k prevencii demencie v strednom veku. Mozog ti poďakuje za tento jednoduchý zvyk

Vlaky na Slovensku meškajú až 140 minút. Počasie spôsobuje problémy na trati

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

85-ročný Chuck Norris prekonáva limity vlastného tela. Prezradil recept na udržanie formy

Slovensko zasiahla kalamita. Tisíce domácností sú bez elektriny, tieto oblasti zasype sneh (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
Obľúbené sociálne siete čaká obrovská čistka. Radikálny zákon im prikazuje okamžite vymazať tisíce účtov
Slovensko sa pridalo k dôležitej iniciatíve. Ministerstvo investícií podpísalo novú strategickú deklaráciu
Odborník otvorene: Na kryptomenovom trhu vládne panika. Ide o najtemnejšie obdobie tohto roka
Klimatický summit zrejme skončí katastrofou. Skupina mocných štátov sa postavila na zadné
Namiesto paliva budúcnosti sa vraciame v čase. Uhlie a ropa zažívajú nečakaný zvrat
USA radšej mlčia, Brusel ho ešte ani nevidel. Čo sa skrýva za „mierovým plánom“ pre Ukrajinu?
NATO sa pripravuje na najhoršie. Holandsko posiela na Východ vojakov aj rakety
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci objavili prekvapivý kľúč k prevencii demencie v strednom veku. Mozog ti poďakuje za tento jednoduchý zvyk

Vlaky na Slovensku meškajú až 140 minút. Počasie spôsobuje problémy na trati

Byt za 15 000 eur a chata za rozprávkovú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

85-ročný Chuck Norris prekonáva limity vlastného tela. Prezradil recept na udržanie formy




