Na japonskej automobilovej scéne sa práve odohráva tichá, no zásadná revolúcia. Toyota, známa predovšetkým ako najväčší výrobca áut na svete, sa rozhodla, že jej luxusná limuzína Century si zaslúži viac ako len miesto v portfóliu popri Lexuse. Stáva sa z nej samostatná značka, ktorá má konkurovať tým najprestížnejším hráčom – od Rolls-Roycu cez Bentley až po Maybach. Na tému upozornil Top Gear.
Model Century bol dlhé desaťročia symbolom japonskej noblesy. Vyrábaný ručne pre politikov, podnikateľov či samotného cisára, predstavoval vrchol remeselného spracovania, komfortu a tradície. Bol tichý, nenápadný, no zároveň absolútne výnimočný. Teraz však Toyota mení hru. Ako kedysi Seat „pustil“ do sveta športovú značku Cupra, aj Toyota chce dať Century voľnú ruku, aby mohol prerásť svoj pôvod.
Podľa predsedu predstavenstva a bývalého šéfa Akia Toyodu bol problém doteraz jasný – Century nemalo v rámci značky Toyota presne definované miesto. „Lexus bol ako starší syn, ktorý musel niesť zodpovednosť a reprezentovať rodinu. Toyota bola druhým synom, ktorý robí všetko, čo treba. Ale Century? Ten sa nikam nezaradil,“ vysvetlil Toyoda.
Nová vízia to mení. Toyota plánuje využiť dedičstvo Century a vytvoriť z neho samostatnú luxusnú značku – takzvaný „halo brand“. Tento krok nie je len o marketingu, ale aj o odvážnej stratégii, ako preniknúť do ultra-luxusného segmentu, kde zákazníci nehľadajú len auto, ale zážitok, tradíciu a exkluzivitu.
Ako prvý náznak tohto smerovania slúži aj záhadný projekt Century Coupé – elegantné, športovo ladené GT, ktoré sa podľa interných zdrojov vyrobí len v jednom exemplári. Je to jasný signál, že Century nebude len o limuzínach a SUV, ale o autách, ktoré majú charakter a dušu.
Zaujímavé je aj to, ako Toyota novým rozdelením mení postavenie Lexusu. Ten, podľa šéfa dizajnu Simona Humphreyse, dostáva voľnejšiu ruku. Lexus už nebude musieť hrať úlohu „rozumného najstaršieho syna“, ale môže experimentovať, riskovať a prichádzať s nápadmi, ktoré by predtým neprešli. „Century bude stáť na vrchole. Lexus zostane priekopníkom, ktorý sa nebojí výziev,“ dodal Humphreys.
Inými slovami, Toyota chce, aby Lexus viac dýchal a Century sa stal výkladnou skriňou dokonalosti. Kým Lexus sa môže sústrediť na pokrok, elektrifikáciu a nové segmenty, Century má reprezentovať to najlepšie z tradičného luxusu – ručné spracovanie, exkluzivitu a výnimočný komfort.
Značka Century tak dostáva úlohu, ktorú doteraz v japonskom priemysle nikto nemal. Má byť japonskou odpoveďou na Rolls-Royce. A ak sa Toyota naozaj rozhodne rozšíriť jej portfólio o športové kupé či SUV vyššej triedy, svet luxusných áut sa možno čoskoro dočká nového veľkého hráča.
Akio Toyoda pritom naznačil, že hoci ide o luxus, filozofia Century zostáva verná duchu značky Toyota – dôraz na spoľahlivosť, kvalitu a dlhú životnosť. Len teraz k tomu pribudne aj pridaná hodnota prestíže a individuality.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
Elektromobily budú lacnejšie. Ceny kľúčového komponentu už klesli pod magickú hranicu
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci už na vstup nepotrebujú víza. Známy prímorský štát mení pravidlá
KVÍZ: 80 % Slovákov na tieto otázky nepozná odpoveď. Zisti, či patríš k finančne gramotným
Tragédia na železnici pri Košiciach: Vlak zrazil osobu
Slovákov môžu pokutovať až do 2 000 eur. Zabudnutý zákon sa výrazne sprísnil
Slovenský pas patrí medzi 10 najsilnejších na svete. USA sa výrazne prepadli (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Automobilový priemysel sa otriasa v základoch: Toyota uvedie elektromobily s revolučnými batériami
- Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP