Toto sú motorizácie, ktoré prinesie nový Mercedes triedy S. Prídu „tučné“ AMG aj výkonné hybridy
Nemecká automobilka sa už pripravuje na odhalenie svojho najluxusnejšieho modelu, ktorý uzrie svetlo sveta už 2. septembra. Po viacerých únikoch informácií a fotografií vozidla sa teraz dostávajú do étery detaily o motorizáciách, v ktorých príde nový Mercedes-Benz triedy S na trh, informuje Motor Trend.
Vrcholová trieda S bola pre Mercedes-Benz vždy priekopníkom aj v oblasti moderných technológií, ktoré si neskôr našli cestu aj do dostupnejších modelov značky. V podobnom duchu sa bude niesť aj najnovšia verzia vlajkovej lode s označením W223, ktorá bude ako prvá založená na architektúre MRA2.
Tá bude určená pre štandardnú a predĺženú verziu vozu a neskôr bude využitá aj pri novej generácii sedanu Mercedes-Maybach Z223. Vďaka tejto architektúre bude mať nová trieda S dostatok priestoru, aby v hybridnej verzii dostala batériu aj bez zmenšenia objemu kufra.
Batožinový priestor má byť navyše objemnejší ako vo väčšine moderných vozidiel tohto typu. Tento Mercedes pritom vždy oplýval aj poriadnym výkonom a nová generácia nebude svojmu menu robiť vôbec žiadnu hanbu, práve naopak.
Poriadna dávka luxusu s ohromným výkonom
Už v základe má byť nová S500-vka vybavená 429-koňovým agregátom s točivým momentom 520 Nm v spojení s 21 koňmi v mild-hybridnom systéme EQ Boost. Vyššou výkonovou verziou bude model S580 poháňaný 4-litrovým motorom V8 o výkone 496 koní. Rovnako aj ten dostane mild-hybridný systém EQ Boost a navyše aj integrovaný štart generátor medzi motorom a 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
V prípade potreby potom dokáže do výkonu pridať ďalších 20 koní. Rovnako ako S500-vka tak aj verzia S580 bude na cestu prenášať výkon na všetkých 4 kolesách s pohonom 4Matic. Mercedes si pripravil aj „chuťovku“ v podobe 6-litrovej V12-ky, avšak tá sa ocitne len pod kapotou už spomínaného Maybachu.
Najvyššou verziou triedy S tak bude model S580e so 362-koňovým pohonom z S500 v menej výkonnej verzii v kombinácii so 140-koňovým elektromotorom, s ktorým bude produkovať celkový výkon 502 koní s točivým momentom až 699 Nm, informuje Motor1. Vďaka 28 kWh batérii potom bude tento model schopný prejsť na jedno nabitie čiste na elektrický pohon takmer 100 km.
Nenechaj si ujsť
Takto bude vyzerať úplne nový a revolučný interiér triedy S. Mercedes obetoval všetko technológiám a komfortu
Samozrejme sa dočkáme aj vyšportovaných AMG verzií, ktoré by však mali byť známe pod označeniami S63 a S73 a disponovať budú 600-koňovým, respektíve až 800-koňovým agregátom v druhej menovanej verzii. Vyššie spomínané motorizácie sa dostanú na americký trh a s veľkou pravdepodobnosťou budú dostupné aj na európskom trhu.
Tu však Mercedes pridá aj ďalšie dieselové motory, medzi ktorými bude 3-litrový radový 6 valec s 282 koňmi. Ten bude slúžiť pri naftových motorizáciách ako „odrazový mostík“ a ďalšie verzie budú poskytovať ešte viac výkonu. Ich presné špecifikácie nie sú zatiaľ známe.
Okrem toho ale automobilka nasadí na cesty aj čiste elektrickú verziu tejto vlajkovej lode, ktorá bude známa ako model EQS, no ten sa objaví až v budúcom roku aj s malými exteriérovými a interiérovými zmenami. Na jedno nabitie však má prejsť až 700 km, čo sa takmer zhoduje s dojazdom pri koncepte, ktorý Mercedes odhalil pred rokom vo Frankfurte.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Môžeme len závidieť. V zahraničí našli geniálnu technológiu, ktorá rieši najväčší problém slovenských ciest
Spaľováky boli nadobro odpísané v ďalšej krajine. Zavedú tam drastické limity
Prieskum odhalil značky áut, ktoré Slováci stáčali najviac. Víťaz poriadne prekvapil
Slovákom práve odľahlo: Aj na Voyo si pozrieš tento rok Formulu 1
Vo vlastnom patente nás predbehnú, o prelomové predné brzdové svetlo sa bijú viaceré krajiny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené