Toto je zimný kráľ dojazdu medzi elektromobilmi. V špeciálnom teste ukázal famózne výsledky
Bavorská automobilka priniesla na trh elektrických SUV skutočne silného kráča.
BMW iX totiž vo viacerých testoch ukázalo svoju silu v podobe rýchleho nabíjania či dlhého dojazdu. Zimný test Bjørna Nylanda navyše odhalil, že luxusné nemecké SUV sa nemusí za svoj dojazd hanbiť ani pei nízkych teplotách, informoval InsideEVs.
Nedávno sme ti priniesli článok, v ktorom sme informovali, že nové BMW iX dosahuje skvelú spotrebu aj pri „nemeckom“ diaľničnom tempe, teda pri rýchlosti okolo 160 km/h.
Ako uvádza vodič vo videu, počas testu sa snažil udržiavať rýchlosť “tempomatových” 160 km/h. Záver testu je taký, že BMW iX by dokázalo touto rýchlosťou prejsť na jedno nabitie zhruba 300 km. Vzhľadom na to, že auto jazdilo v zimných podmienkach a rýchlosť bola o 30 km vyššia, ako je maximálka povolená u nás, považujeme tento výsledok za fantastický.
Po diaľnici cez 350 km na jedno nabitie
Aj Bjørnov zimný test dojazdu dáva elektromobilom skutočne zabrať a reálne tak prejdú vozidlá na batérie podstatne menej, než uvádzajú automobilky. Tomuto „problému“ sa nevyhlo ani luxusné BMW, no vo výsledku ide, aj napriek skresaniu papierových kilometrov, o elektromobil s jedným z najlepších dojazdov počas zimy.
NEPREHLIADNI
Zabúda sa na to, potom vznikajú hoaxy. Toto si musí Slovák vyjasniť pred kúpou akéhokoľvek elektromobilu
Pri cestovnej rýchlosti 90 km/h dosiahlo BMW iX xDrive50 skvelú spotrebu 21,7 kWh/100 km. Elektromobil s využiteľnou kapacitou batérie cez 105 kWh v takomto prípade prejde na jedno nabitie až 489 km.
Vzhľadom na to, že vonkajšia teplota počas Bjørnovho testu bola 4 ºC , je tento dojazd fantastický.
Diaľničné tempo rýchlosťou 120 km/h už dalo autu zabrať oveľa viac. Spotreba sa vyšplhala na 29,2 kWh/100 km, čo je nárast o 33 % v porovnaní s pomalším, vyššie spomenutým tempom.
BMW iX by na jedno nabitie v takomto prípade prešlo 365 km, čo je pri vonkajšej teplote 1 stupeň Celzia stále pozoruhodné.
Prvenstvo si v tomto smere drží Tesla Model X Long Range, ktorá diaľničným tempom zvládne prejsť 402 km. Bjørn však Teslu testoval pri teplote od 15 do 18 stupňov Celzia, čo sa určite pozitívne prejavilo na samotnom dojazde.
Nemecký konkurent Audi e-tron 55 prešiel diaľničným tempom iba 257 km na jedno nabitie, no luxusné elektrické SUV od Audi malo v porovnaní s BMW ešte náročnejšie podmienky, vonkajšia teplota sa pohybovala pod bodom mrazu, na zhruba -5 ºC.
Najrýchlejšie elektrické SUV na trhu
Nové elektrické BMW zaujalo aj v ďalšej oblasti. Jedným z najlepších spôsobov, ako vzájomne porovnať agilitu viacerých áut, je jednoznačne šprint. V jednom takomto súboji na kanáli Carwow si zmerali sily štyri luxusné elektrické SUV. Test ukázal, že papierový výkon a hmotnosť nie sú všetko.
Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC od Mercedesu, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.
BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.
Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.
Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a začína na sume viac ako 110 000 €.
Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?
Zrýchlenie je v skutku famózne
Musíme ale uznať, že akcelerácia elektrickej novinky BMW iX je naozaj pôsobivá. Čo sa týka luxusných SUV, v tomto smere ide zrejme o najemotívnejší zážitok.
Ten dotvára futuristický zvukový prejav, ktorý celý pocit ešte umocňuje. Papierovo to dá BMW iX z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čoskoro ale príde na trh verzia iX M60, ktorá akceleruje na stovku za 3,8 sekundy.
To je hodnota, ktorú ešte pred pár rokmi dosahovali luxusné superšporty ako Ferrari či Porsche a nie viac ako 2,5-tonové SUV-čka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Slováci prídu o obľúbenú linku do Londýna. Ryanair ju už na jeseň neobnoví
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
Spoločný softvér pre autonómne autá je realitou. Nemci ho dokončia do 2026
Trh s batériami v Nemecku kolabuje. Dopyt po elektromobiloch spadol, problémy sa prehlbujú
Slnečný ďalekohľad na La Palme s účasťou Slovenska. Ambície Astronomického ústavu rastú
Lev XIV. varuje pred vplyvom AI na vývoj detí. Problémom je aj deepfake
Polovica Slovákov pociťuje úzkosť bez sociálnych sietí. Najviac trpia mladí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Minimálne dôchodky pôjdu hore. Vieme, o koľko sa zvýšia v roku 2026
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
KVÍZ: 50 % Slovákov zaskočí už prvá otázka. Otestuj sa a ukáž, čo si pamätáš zo školských čias
41-ročný lekár s telom 24-ročného muža odhaľuje svoju stratégiu dlhovekosti. Na tieto 3 doplnky nedá dopustiť
Slováci prídu o obľúbenú linku do Londýna. Ryanair ju už na jeseň neobnoví
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené