Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)

Elektrické bavoráky sa vyznačujú aj svojím dizajnom, ktorý sa na prvý pohľad nelíši oproti klasickým spaľovacím či hybridným verziám. Rovnako to platí aj pre i5 Touring, no tu už sa pomaly dostávam k tomu, čo je najväčším kameňom úrazu tohto auta.

Elektromobily iných značiek sú dizajnovo iné nie preto, že by ich chceli inžinieri odlíšiť od bežných áut na benzín a naftu, ale preto, aby mali čo najlepšiu aerodynamiku, a teda aj lepší dojazd. V BMW to očividne na aerodynamiku nehrajú. Kompenzujú to väčšou batériou, ktorá má v tomto prípade vyše 80 kWh využiteľnej energie, čo je dosť.

Problém však nastáva pri vyšších rýchlostiach, najmä pri jazde na diaľnici, kde aerodynamika zohráva veľkú rolu a následne môže byť rozdiel v spotrebe oproti konkurencii markantný.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Uvediem to na príkladoch z posledných týždňov. BMW i5 sedan dosiahlo pri diaľničnom tempe 140 km/h spotrebu 27,6 kWh. To nie je najhoršie, no konkurencia, napríklad v podobe Mercedesu EQE, je na tom oveľa lepšie. Naproti tomu je tu ešte menej aerodynamické kombi, ktoré pri rovnakej rýchlosti, teda tempomate nastavenom na 140 km/h, dosiahlo spotrebu až 32 kWh/100 km. To je naozaj markantný rozdiel.

Prirovnám ešte jedno auto, nedávno testované Audi Q6 e-tron. Je to veľké SUV, ktoré však ponúka najmodernejšiu elektrickú platformu a premyslené aerodynamické riešenia. S týmto autom som dokázal na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 170 – 180 km/h dosiahnuť rovnakú spotrebu 32 kWh/100 km ako pri kombi, ktoré malo priemernú rýchlosť o 30 – 40 km/h nižšiu.

S Audi Q6 e-tron som pri normálnej jazde rýchlosťou 140 km/h dosiahol spotrebu okolo 25,7 kWh/100 km. To je teda ešte menej, ako mal sedan BMW i5. Ešte raz zdôrazním, že v prípade Audi sa bavíme o veľkom SUV. Jednoducho v BMW ide do popredia dizajn, avšak daňou zaň je vyššia spotreba.

Na okreskách a v meste je však na tom i5 M60 Touring rovnako ako jeho brat s menším kufrom. Po meste som sa s ľahkou nohou na plyne dokázal presúvať so spotrebou okolo 19 kWh/100 km, no a okresky, tam som zajazdil za 17 kWh/100 km. Po okreskách by som teda dokázal prejsť na jedno nabitie vyše 470 km, čím sa už dostávame do rozmedzia udávaného WLTP dojazdu.

Vrcholom BMW i5 je však nabíjanie. To dosahuje výkon až 205 kW. Vzhľadom na to, že auto je postavené na 400 V architektúre, je to doslova ukážková hodnota. Nabíjacia krivka je famózna, ako sa od prémiovej automobilky očakáva. Z hľadiska nabíjania je nové BMW i5 zvládnuté na jednotku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú




