Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Elektrické bavoráky sa vyznačujú aj svojím dizajnom, ktorý sa na prvý pohľad nelíši oproti klasickým spaľovacím či hybridným verziám. Rovnako to platí aj pre i5 Touring, no tu už sa pomaly dostávam k tomu, čo je najväčším kameňom úrazu tohto auta.
Elektromobily iných značiek sú dizajnovo iné nie preto, že by ich chceli inžinieri odlíšiť od bežných áut na benzín a naftu, ale preto, aby mali čo najlepšiu aerodynamiku, a teda aj lepší dojazd. V BMW to očividne na aerodynamiku nehrajú. Kompenzujú to väčšou batériou, ktorá má v tomto prípade vyše 80 kWh využiteľnej energie, čo je dosť.
Problém však nastáva pri vyšších rýchlostiach, najmä pri jazde na diaľnici, kde aerodynamika zohráva veľkú rolu a následne môže byť rozdiel v spotrebe oproti konkurencii markantný.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Uvediem to na príkladoch z posledných týždňov. BMW i5 sedan dosiahlo pri diaľničnom tempe 140 km/h spotrebu 27,6 kWh. To nie je najhoršie, no konkurencia, napríklad v podobe Mercedesu EQE, je na tom oveľa lepšie. Naproti tomu je tu ešte menej aerodynamické kombi, ktoré pri rovnakej rýchlosti, teda tempomate nastavenom na 140 km/h, dosiahlo spotrebu až 32 kWh/100 km. To je naozaj markantný rozdiel.
Prirovnám ešte jedno auto, nedávno testované Audi Q6 e-tron. Je to veľké SUV, ktoré však ponúka najmodernejšiu elektrickú platformu a premyslené aerodynamické riešenia. S týmto autom som dokázal na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 170 – 180 km/h dosiahnuť rovnakú spotrebu 32 kWh/100 km ako pri kombi, ktoré malo priemernú rýchlosť o 30 – 40 km/h nižšiu.
S Audi Q6 e-tron som pri normálnej jazde rýchlosťou 140 km/h dosiahol spotrebu okolo 25,7 kWh/100 km. To je teda ešte menej, ako mal sedan BMW i5. Ešte raz zdôrazním, že v prípade Audi sa bavíme o veľkom SUV. Jednoducho v BMW ide do popredia dizajn, avšak daňou zaň je vyššia spotreba.
Na okreskách a v meste je však na tom i5 M60 Touring rovnako ako jeho brat s menším kufrom. Po meste som sa s ľahkou nohou na plyne dokázal presúvať so spotrebou okolo 19 kWh/100 km, no a okresky, tam som zajazdil za 17 kWh/100 km. Po okreskách by som teda dokázal prejsť na jedno nabitie vyše 470 km, čím sa už dostávame do rozmedzia udávaného WLTP dojazdu.
Vrcholom BMW i5 je však nabíjanie. To dosahuje výkon až 205 kW. Vzhľadom na to, že auto je postavené na 400 V architektúre, je to doslova ukážková hodnota. Nabíjacia krivka je famózna, ako sa od prémiovej automobilky očakáva. Z hľadiska nabíjania je nové BMW i5 zvládnuté na jednotku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
Dojazd cez 500 km a vylepšený výkon. Tesla konečne odhalila slovenské ceny nového Modelu Y
Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
- Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
Známa automobilka predáva svoj závod. Nový majiteľ má jasné plány
Zem potrebuje pomoc. Japonci zverejnili plán, ako chcú zachrániť svet
Audi sa pripravuje na drastické zmeny. Toto Slovákov moc nepoteší
Slováci ho milujú. Známy čínsky e-shop oznámil obrovský úspech
AKTUÁLNE: Hackeri ukradli 1,4 miliardy eur. Veľká kryptoburza má vážny problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené