Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Elektrické bavoráky sa vyznačujú aj svojím dizajnom, ktorý sa na prvý pohľad nelíši oproti klasickým spaľovacím či hybridným verziám. Rovnako to platí aj pre i5 Touring, no tu už sa pomaly dostávam k tomu, čo je najväčším kameňom úrazu tohto auta.
Elektromobily iných značiek sú dizajnovo iné nie preto, že by ich chceli inžinieri odlíšiť od bežných áut na benzín a naftu, ale preto, aby mali čo najlepšiu aerodynamiku, a teda aj lepší dojazd. V BMW to očividne na aerodynamiku nehrajú. Kompenzujú to väčšou batériou, ktorá má v tomto prípade vyše 80 kWh využiteľnej energie, čo je dosť.
Problém však nastáva pri vyšších rýchlostiach, najmä pri jazde na diaľnici, kde aerodynamika zohráva veľkú rolu a následne môže byť rozdiel v spotrebe oproti konkurencii markantný.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Uvediem to na príkladoch z posledných týždňov. BMW i5 sedan dosiahlo pri diaľničnom tempe 140 km/h spotrebu 27,6 kWh. To nie je najhoršie, no konkurencia, napríklad v podobe Mercedesu EQE, je na tom oveľa lepšie. Naproti tomu je tu ešte menej aerodynamické kombi, ktoré pri rovnakej rýchlosti, teda tempomate nastavenom na 140 km/h, dosiahlo spotrebu až 32 kWh/100 km. To je naozaj markantný rozdiel.
Prirovnám ešte jedno auto, nedávno testované Audi Q6 e-tron. Je to veľké SUV, ktoré však ponúka najmodernejšiu elektrickú platformu a premyslené aerodynamické riešenia. S týmto autom som dokázal na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 170 – 180 km/h dosiahnuť rovnakú spotrebu 32 kWh/100 km ako pri kombi, ktoré malo priemernú rýchlosť o 30 – 40 km/h nižšiu.
S Audi Q6 e-tron som pri normálnej jazde rýchlosťou 140 km/h dosiahol spotrebu okolo 25,7 kWh/100 km. To je teda ešte menej, ako mal sedan BMW i5. Ešte raz zdôrazním, že v prípade Audi sa bavíme o veľkom SUV. Jednoducho v BMW ide do popredia dizajn, avšak daňou zaň je vyššia spotreba.
Na okreskách a v meste je však na tom i5 M60 Touring rovnako ako jeho brat s menším kufrom. Po meste som sa s ľahkou nohou na plyne dokázal presúvať so spotrebou okolo 19 kWh/100 km, no a okresky, tam som zajazdil za 17 kWh/100 km. Po okreskách by som teda dokázal prejsť na jedno nabitie vyše 470 km, čím sa už dostávame do rozmedzia udávaného WLTP dojazdu.
Vrcholom BMW i5 je však nabíjanie. To dosahuje výkon až 205 kW. Vzhľadom na to, že auto je postavené na 400 V architektúre, je to doslova ukážková hodnota. Nabíjacia krivka je famózna, ako sa od prémiovej automobilky očakáva. Z hľadiska nabíjania je nové BMW i5 zvládnuté na jednotku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ukrajina uzavrela strategickú dohodu: Prvá transbalkánska dodávka plynu je realitou
Reťazec TEDi sťahuje výrobok, ktorý obsahuje látky spájané s rakovinou: V predaji bol viac než rok, okamžite ho vráť
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Sajfa predal Toldo známemu hráčovi na trhu, slovenský trh pre tento biznis už nestačí
Trump vraj ponúkol Putinovi časť Ukrajiny, tvrdí rakúska ministerka. Rusko malo ponuku odmietnuť a pokračovať vo vojne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
Slovensko čelí digitálnej invázii. Týždenne nás napadnú tisíce kyberútokov
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP