Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Elektrické bavoráky sa vyznačujú aj svojím dizajnom, ktorý sa na prvý pohľad nelíši oproti klasickým spaľovacím či hybridným verziám. Rovnako to platí aj pre i5 Touring, no tu už sa pomaly dostávam k tomu, čo je najväčším kameňom úrazu tohto auta.
Elektromobily iných značiek sú dizajnovo iné nie preto, že by ich chceli inžinieri odlíšiť od bežných áut na benzín a naftu, ale preto, aby mali čo najlepšiu aerodynamiku, a teda aj lepší dojazd. V BMW to očividne na aerodynamiku nehrajú. Kompenzujú to väčšou batériou, ktorá má v tomto prípade vyše 80 kWh využiteľnej energie, čo je dosť.
Problém však nastáva pri vyšších rýchlostiach, najmä pri jazde na diaľnici, kde aerodynamika zohráva veľkú rolu a následne môže byť rozdiel v spotrebe oproti konkurencii markantný.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Uvediem to na príkladoch z posledných týždňov. BMW i5 sedan dosiahlo pri diaľničnom tempe 140 km/h spotrebu 27,6 kWh. To nie je najhoršie, no konkurencia, napríklad v podobe Mercedesu EQE, je na tom oveľa lepšie. Naproti tomu je tu ešte menej aerodynamické kombi, ktoré pri rovnakej rýchlosti, teda tempomate nastavenom na 140 km/h, dosiahlo spotrebu až 32 kWh/100 km. To je naozaj markantný rozdiel.
Prirovnám ešte jedno auto, nedávno testované Audi Q6 e-tron. Je to veľké SUV, ktoré však ponúka najmodernejšiu elektrickú platformu a premyslené aerodynamické riešenia. S týmto autom som dokázal na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 170 – 180 km/h dosiahnuť rovnakú spotrebu 32 kWh/100 km ako pri kombi, ktoré malo priemernú rýchlosť o 30 – 40 km/h nižšiu.
S Audi Q6 e-tron som pri normálnej jazde rýchlosťou 140 km/h dosiahol spotrebu okolo 25,7 kWh/100 km. To je teda ešte menej, ako mal sedan BMW i5. Ešte raz zdôrazním, že v prípade Audi sa bavíme o veľkom SUV. Jednoducho v BMW ide do popredia dizajn, avšak daňou zaň je vyššia spotreba.
Na okreskách a v meste je však na tom i5 M60 Touring rovnako ako jeho brat s menším kufrom. Po meste som sa s ľahkou nohou na plyne dokázal presúvať so spotrebou okolo 19 kWh/100 km, no a okresky, tam som zajazdil za 17 kWh/100 km. Po okreskách by som teda dokázal prejsť na jedno nabitie vyše 470 km, čím sa už dostávame do rozmedzia udávaného WLTP dojazdu.
Vrcholom BMW i5 je však nabíjanie. To dosahuje výkon až 205 kW. Vzhľadom na to, že auto je postavené na 400 V architektúre, je to doslova ukážková hodnota. Nabíjacia krivka je famózna, ako sa od prémiovej automobilky očakáva. Z hľadiska nabíjania je nové BMW i5 zvládnuté na jednotku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dosahuje rýchlosť 322 km/h. Toyota úspešne otestovala lietajúci taxík, ktorý zmení dejiny
Na dominanciu Číny sa už nemôžu pozerať. Japonskí giganti spojili svoje sily a uviedli solídne SUV
Vybije sa batéria v zápche a koľko klesne dojazd v zime? Otestovali sme najväčšie otázky Slovákov o elektromobiloch
Veľký rebríček spoľahlivosti: Najmenej sa kazia elektromobily prekvapivej značky. Obľúbenec Slovákov totálne pohorel
Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
- Spaľováky dostali zakáz. V európskej krajine platí od novembra nekompromisný zákon
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- Obľúbená automobilka explodovala na trhu. Predala najviac áut v histórii, ľudia „žerú“ jej elektromobily
-
- Nikto nechce ich autá. Jedna z najstarších automobiliek čelí existenčným problémom
- Spaľováky dostali zakáz. V európskej krajine platí od novembra nekompromisný zákon
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Vyspelá veľmoc sa zmieta v chaose. Chce úplne zakázať spaľováky, zrušila však stimuly na elektromobily
- Obľúbená automobilka explodovala na trhu. Predala najviac áut v histórii, ľudia „žerú“ jej elektromobily
-
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Kríza vo Volkswagene vrcholí. Oficiálne zatvára kľúčový európsky závod
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
- Najtichšia zbraň na svete? Hyundai vyvíja tank so šokujúcim pohonom
Predaj áut v Nemecku po mesiacoch stagnácie mierne vzrástol. Dopyt po elektromobiloch však klesá
Čína podala oficiálnu sťažnosť proti rozhodnutiu EÚ. Tvrdí, že týmto porušuje pravidlá
Zisk firmy Nintendo prekvapivo klesá. O tieto konzoly nie je veľký záujem
Automobilový gigant prekvapuje: Postavil autobusovú stanicu pre tisíce slovenských zamestnancov
ECB apeluje na banky. Je nutné, aby urobili jednu vec, inak hrozí kolaps
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené