Cez 600 koní a výborný dojazd. Tento nesmierne praktický elektromobil ti obráti žalúdok naruby (TEST)
Elektrické bavoráky sa vyznačujú aj svojím dizajnom, ktorý sa na prvý pohľad nelíši oproti klasickým spaľovacím či hybridným verziám. Rovnako to platí aj pre i5 Touring, no tu už sa pomaly dostávam k tomu, čo je najväčším kameňom úrazu tohto auta.
Elektromobily iných značiek sú dizajnovo iné nie preto, že by ich chceli inžinieri odlíšiť od bežných áut na benzín a naftu, ale preto, aby mali čo najlepšiu aerodynamiku, a teda aj lepší dojazd. V BMW to očividne na aerodynamiku nehrajú. Kompenzujú to väčšou batériou, ktorá má v tomto prípade vyše 80 kWh využiteľnej energie, čo je dosť.
Problém však nastáva pri vyšších rýchlostiach, najmä pri jazde na diaľnici, kde aerodynamika zohráva veľkú rolu a následne môže byť rozdiel v spotrebe oproti konkurencii markantný.
Najvýkonnejšie elektrické kombi na trhu ti obráti žalúdok naruby
Uvediem to na príkladoch z posledných týždňov. BMW i5 sedan dosiahlo pri diaľničnom tempe 140 km/h spotrebu 27,6 kWh. To nie je najhoršie, no konkurencia, napríklad v podobe Mercedesu EQE, je na tom oveľa lepšie. Naproti tomu je tu ešte menej aerodynamické kombi, ktoré pri rovnakej rýchlosti, teda tempomate nastavenom na 140 km/h, dosiahlo spotrebu až 32 kWh/100 km. To je naozaj markantný rozdiel.
Prirovnám ešte jedno auto, nedávno testované Audi Q6 e-tron. Je to veľké SUV, ktoré však ponúka najmodernejšiu elektrickú platformu a premyslené aerodynamické riešenia. S týmto autom som dokázal na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 170 – 180 km/h dosiahnuť rovnakú spotrebu 32 kWh/100 km ako pri kombi, ktoré malo priemernú rýchlosť o 30 – 40 km/h nižšiu.
S Audi Q6 e-tron som pri normálnej jazde rýchlosťou 140 km/h dosiahol spotrebu okolo 25,7 kWh/100 km. To je teda ešte menej, ako mal sedan BMW i5. Ešte raz zdôrazním, že v prípade Audi sa bavíme o veľkom SUV. Jednoducho v BMW ide do popredia dizajn, avšak daňou zaň je vyššia spotreba.
Na okreskách a v meste je však na tom i5 M60 Touring rovnako ako jeho brat s menším kufrom. Po meste som sa s ľahkou nohou na plyne dokázal presúvať so spotrebou okolo 19 kWh/100 km, no a okresky, tam som zajazdil za 17 kWh/100 km. Po okreskách by som teda dokázal prejsť na jedno nabitie vyše 470 km, čím sa už dostávame do rozmedzia udávaného WLTP dojazdu.
Vrcholom BMW i5 je však nabíjanie. To dosahuje výkon až 205 kW. Vzhľadom na to, že auto je postavené na 400 V architektúre, je to doslova ukážková hodnota. Nabíjacia krivka je famózna, ako sa od prémiovej automobilky očakáva. Z hľadiska nabíjania je nové BMW i5 zvládnuté na jednotku.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko čaká elektrická revolúcia. Známa sieť čerpacích staníc pokryje krajinu ultrarýchlymi nabíjačkami
Auto ti „vypnú“ na diaľku. Geniálny vynález našich susedov otriasol celou Európou
Elektromobil ti nabije za 5 minút. Do Európy príde čínska technológia, ktorá odpíše spaľováky
Viac výkonu, dlhší dojazd a ohromný komfort. Audi predstavilo dokonalý hybrid, poznáme slovenské ceny
Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zmizlo 230 miliónov eur určených deťom. Podvodníčka si z verejných peňazí urobila bankomat
„Môj zisk je 1,8 milióna eur ročne, som na to úplne sám.“ Jeho 4-eurový produkt je „pasívne zlato“
USA dlhujú vyše 33 biliónov eur. Týchto 10 krajín ich financuje najviac (PREHĽAD)
Nečakaný zvrat po páde lietadla Air India: Polícia našla dvoch preživších
Milujem Slovensko chce zachrániť súkromná televízia: „Jej dostupnosť na trhu nás zaujala“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
- Tisíce Slovákov porušujú zákon, ani o tom netušia. Za bežnú činnosť hrozí pokuta až 3000 eur
- Elektromobil ti nabije za 5 minút. Do Európy príde čínska technológia, ktorá odpíše spaľováky
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Slováci ich autá zbožňujú. Veľká automobilka konečne ukázala svoj najnovší elektromobil
- Je väčší ako 4 olympijské bazény. Európsky štát stavia kolos, ktorý prepláva 80 km úplne bez emisií
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
-
- Elektromobily „padli do pasce“, ktorej uverili aj samotní majitelia. Tieto bludy ich môžu zničiť
- Je tichý, má laser a neprelomný štít. Čína ukázala hybridný tank, ktorý vydesil Západ
- Tvoj motor sa ničí, ani o tom netušíš. Až 80 % Slovákov robí túto banálnu chybu (+RIEŠENIE)
- Chcú dobehnúť Čínu a predbehnúť EÚ. Nečakaná krajina sa pustila do výroby lacných elektromobilov
- Vodíkové auto do každej rodiny? Táto „zázračná” súčiastka sľubuje koniec elektromobilov aj spaľovákov
Poľsko šokuje Európu. Ide budovať vlastné AI impérium
Ford spúšťa výrobu batérií v Kolíne. Jeho budúcnosť v Nemecku však visí na vlásku
Digitálny test odhalil slabinu. Mladým Slovákom chýba kritické myslenie
Ruské lietadlo narušilo vzdušný priestor NATO. Fínsko reaguje tvrdo
Trump ide proti vlastnej rétorike. Ponúka víza do USA za milióny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zmizlo 230 miliónov eur určených deťom. Podvodníčka si z verejných peňazí urobila bankomat
„Môj zisk je 1,8 milióna eur ročne, som na to úplne sám.“ Jeho 4-eurový produkt je „pasívne zlato“
USA dlhujú vyše 33 biliónov eur. Týchto 10 krajín ich financuje najviac (PREHĽAD)
Nečakaný zvrat po páde lietadla Air India: Polícia našla dvoch preživších
Milujem Slovensko chce zachrániť súkromná televízia: „Jej dostupnosť na trhu nás zaujala“
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené