Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mercedes sa stal prvou automobilkou, ktorá vykonala verejný test čelného nárazu dvoch elektromobilov. Chce svojim zákazníkom, ale i celému sveta ukázať, že elektromobily sú bezpečné. Na tému upozornil portál CarScoop.

Jedinečný crash test

Agentúra Euro NCAP testuje bezpečnosť všetkých nových áut, ktoré prichádzajú na európsky trh. Keď nezávislá organizácia, ktorá testuje bezpečnosť vozidiel z hľadiska ochrany pasažierov či z hľadiska podpory a spoľahlivosti asistenčných systémov testuje náraz vozidla, testuje ho na statickom bloku a vozidle pohybujúcom sa rýchlosťou 50 km/h.

Presnejšie používa vozík s hmotnosťou 1 400 kg, v ktorom je uložená batéria, pričom EV a statický vozík sa zrazia s čelným prekrytím pri rýchlosti 50 km/h, uvádza portá Electrek.

Keďže Mercedes chcel dokázať, že jeho vozidlá z kategórie EQ sú mimoriadne bezpečné, musel sa stať prvou automobilkou, ktorá vykoná verejný test čelnej zrážky dvoch elektromobilov.

V najničivejšej kolízii akú si dokážeš predstaviť teda proti sebe poslať EQA a EQS SUV, ktorého recenziu si môžeš prečítať v samostatnom článku. Aby však Mercedes posunul nárazový test ešte na vyššiu úroveň, poslal proti sebe spomínané vozidlá, ktoré sa s 50 % čelným prekrytím zrazili pri rýchlosti až 56 km/h.

Mercedes tvrdí, že vybral tento špecifický test, pretože odráža typ nehody, ku ktorej najčastejšie dochádza na vidieckych cestách a to najmä v prípade, keď sa jedno z vozidiel snaží predbiehať v neprehľadnej situácii. Čo sa týka rýchlosti, tá bola zvolená tak, aby odrážala predpoklad, že obe vozidlá budú v momente kolízie používať brzdy.

ScreenShot/YouTube/Mercedes-Benz

Absolútna bezpečnosť

Hoci poškodenie vozidiel sa na prvý pohľad môže zdať devastačné a alarmujúce, Mercedes upozorňuje, že ide o zámer. Tieto deformácie prednej časti vozidiel totiž chránia ako cestujúcich, tak i akumulátory.

Ako vyplýva aj zo spomaleného záberu, kabína vozidiel zostala úplne nedotknutá a dvere sa stále dali bez najmenších problémov otvoriť. Ak by k tejto udalosti došlo, cestujúci by mohli vystúpiť zo svojich vozidiel bez väčších zranení a nutnosti prvej pomoci. Aby sa tiež predišlo možnosti vzniku požiaru po nehode, vysokonapäťový systém v oboch elektromobiloch Mercedes sa bleskovo a automaticky vypol.

Mercedes plánuje využiť nárazový test v rámci svojej novej reklamnej kampane, aby svojim zákazníkom dokázal, že ich elektrické vozidlá sú extrémne bezpečné a ani v prípade kolízie dvoch EV žiadne fatálne následky nehrozia.

Netreba tiež zabúdať na to, že cieľom Mercedes-Benz je do roku 2050 dosiahnuť nulovú nehodovosť na cestách, k čomu majú pomôcť aj nové bezpečnostné systémy. Nezostáva nám nič iné ako dúfať, že sa im tento mimoriadne ambiciózny cieľ podarí splniť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú