Hanba európskym automobilkám. V crash testoch ich čínske značky úplne zničili
Agentúra Euro NCAP testuje bezpečnosť všetkých nových áut, ktoré prichádzajú na európsky trh. Na ten sa však v poslednom čase dostávajú aj čínske značky, ktoré často sprevádza mýtus „rakiev“ na kolesách. V skutočnosti však z roka na rok dosahujú lepšie výsledky.
Uplynulý rok ale bol pre čínske automobilky natoľko dobrý, že v rebríčku najbezpečnejších áut roka deklasovali nemeckých výrobcov, vyplýva z tlačovej správy EuroNCAP.
Nezávislá organizácia, ktorá testuje bezpečnosť vozidiel z hľadiska ochrany pasažierov či z hľadiska podpory a spoľahlivosti asistenčných systémov, vyberala tie najbezpečnejšie vozidlá z niekoľkých kategórií.
Tesla obsadila tri prvenstvá
Paradoxom je, že nemecké prémiové autá, ktoré sú synonymom precíznosti, kvality a dôrazu na bezpečnosť, nedosiahli víťazstvo ani v jednej z kategórií.
Spomedzi výkonných vozidiel je najbezpečnejším autom roka 2022 Tesla Model S. Kalifornská automobilka vykázala skvelé výsledky v ochrane dospelých cestujúcich (94 %), ako aj detí (91 %).
Ostatné autá v kategórii ale absolútne deklasovala v teste asistenčných systémom, kde Model S získal až 98 %. Okrem kategórie výkonných vozidiel si Tesla Model S podmanila aj kategóriu čistých elektromobilov.
Elektromobily dominovali aj v ďalších kategóriách
Ak nepočítame kategóriu čistých elektromobilov, v ktorej zvíťazil Model S, aj v štyroch z ďalších päť kategórií vozidiel sa stali najbezpečnejšími autami práve elektromobily.
Jediný spaľovák, ktorý sa do výberu dostal, je navyše čínsky model WEY Coffee 01, ktorý vyhral v kategórii veľkých SUV. Druhé čínske auto, ORA Funky Cat, je najbezpečnejším autom roka v kategórii malých rodinných vozidiel.
Do výberu sa ešte prebojoval Hyundai Ioniq 6 (kategória veľké rodinné autá) a Tesla Model Y (kategória menšie SUV). Nemecké automobilky tak zostali absolútne zahanbené.
Nemeckých áut testovali viac než dosť
Nie je to pritom tak, že by nemecké automobilky minulý rok „zaspali“ a nepredstavili by žiadne konkurencieschopné modely. V minulom roku organizácia Euro NCAP testovala napríklad Mercedes GLC, BMW X1 či Mercedes EQE.
V segmente malých rodinných áut bojoval napríklad VW Golf alebo elektrická Cupra Born. Napriek tomu dokázali čínski výrobcovia priniesť do Európy lepšie, respektíve aspoň bezpečnejšie autá. Ak to takto pôjde ďalej, je zrejme len otázkou času, kedy ich aj motoristi začnú preferovať pred tými európskymi.
Európa sa záplave čínskych áut nevyhne
Čína v rámci elektromobility napreduje raketovým tempom a nová analýza PwC predpokladá, že do pár rokov sa Európa stane najväčším svetovým importérom vozidiel z východu.
Na základe analýzy sa predpokladá, že do roku 2025 bude na starý kontinent importovaných až 800 000 čínskych vozidiel, pričom drvivá väčšina z nich majú byť elektromobily.
Zlomovým momentom bude čoraz vyšší podiel čínskych elektromobilov na svetovom trhu a tiež to, že európske značky vyrábajú čoraz viac elektromobilov práve v Číne.
Pripravme sa na vlnu nových značiek
Nie všetky importované vozidlá teda budú modely čínskych automobiliek. Ako uvádza AutoNews, na základe štúdie sa predpokladá, že z 800 000 importovaných áut v roku 2025 bude až 300 000 patriť západným automobilkám, ktoré elektrické modely v Číne iba vyrábajú.
Medzi tieto značky by mali patriť BMW, Tesla či dokonca Renault. Z „výrobnej haly“ elektromobilov sa do Európy dovážajú napríklad Tesla Model 3 alebo Dacia Spring.
Do Číny navyše presúva svoju výrobu čoraz viac automobiliek z Európy a USA, takže v budúcnosti by podiel importovaných áut mohol ešte narásť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Gábor Gál si vypočul roszudok: Špecializovaný trestný súd rozhodol o osude exministra
Odborníčka radí, ako spravovať rodinný rozpočet počas materskej: Podrobný návod v 3 krokoch (ROZHOVOR)
Český miliardár Daniel Křetínský: Stal sa novým šéfom 500-ročnej britskej pošty. Kúpil ju za 4,17 miliardy eur
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Obľúbenú destináciu Slovákov zachvátili požiare, teploty presahujú hranicu 40 stupňov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP