Nechala nás bez slov. BMW postavilo 600-koňovú beštiu s autopilotom, ktorý dýcha na krk aj Tesle
Bavorská automobilka predstavila svoj najnovší prírastok do rodiny elektromobilov – BMW i5 Touring. Novinku sme už mali možnosť otestovať a to hneď v dvoch motorizáciách, teda základnej eDrive 40 a vrcholnej i5 Touring M60. Očakávania boli vysoké, keďže BMW i5 M60 v karosérii sedanu nás v redakčnom teste nesmierne prekvapil, a Bavori ani tentokrát nesklamali.
V článku sa dozvieš:
- Aké boli naše prvé pocity s BMW i5 Touring a aký dojazd sme dosiahli
- Aké je to jazdiť v elektromobile s 600 koňmi a 850 Nm
- Ako funguje futuristický autopilot BMW a kedy sa ho dočkáme na Slovensku
- Koľko novinka stojí a kedy si ju môžu Slováci vyskúšať
Hneď na prvý pohľad je jasné, že s týmto autom to bavorská automobilka myslí smrteľne vážne. Už na diaľku i5 Touring púta pozornosť moderným a zároveň luxusným dizajnom. Ostré línie verzie M60, mohutná maska chladiča a elegantné proporcie kombíku dávajú jasne najavo, že toto nie je obyčajné rodinné auto. Interiér je typický pre BMW – prémiové materiály, dokonalé spracovanie a najmodernejšie technológie. Dominantou je obrovský zakrivený displej, ktorý integruje infotainment aj ovládanie klimatizácie.
To najzaujímavejšie sa skrýva pod kapotou, respektíve pod podlahou. Ako sme už spomenuli, BMW i5 Touring je dostupné v dvoch verziách: eDrive 40 a M60. Verzia eDrive 40 ponúka papierový dojazd okolo 400 km a výkon 340 koní, zatiaľ čo M60 je s 600 koňmi a papierovým dojazdom okolo 500 km ozajstnou beštiou. Čo sa dojazdu týka, v teste v reálnych podmienkach sa pohyboval tesne pod papierovou hodnotou. S ľahkou nohou sa teda papierová hodnota skutočne dá dosiahnuť, i keď u eDrive 40 by sme počítali skôr s 360 km a pri verzii M60 bez problémov a šetrnej prejdeš 450 km.
Ako sa jazdí s 850 Nm pod zadkom?
Skutočný zážitok s i5 Touring prichádza až vtedy, keď sadneš za volant. Prvý dojem z jazdy je ohromujúci. Auto je neskutočne tiché, čo je charakteristické pre elektromobily, no v prípade i5 Touring je to ešte umocnené kvalitným odhlučnením kabíny. V interiéri počuť len minimum vonkajšieho hluku, čo prispieva k pocitu luxusu a komfortu.
Keď však stlačíš plynový pedál, ticho je okamžite nahradené dynamickým zrýchlením. Verzia M60 s 600 koňmi poskytuje výkon, ktorý je naozaj dychberúci. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne tento „kombík“ za približne 3,5 sekundy, čo je na rodinné auto priam neuveriteľné. Šokujúce je aj to, že tento čas sa nám takmer podarilo namerať na normálnych cestách iba s odchýlkou niekoľkých desatín sekundy.
Pritom sa cítiš, akoby ťa auto doslova vtiahlo do sedadla a celá karoséria sa naplnila surovou silou. Tento pocit je sprevádzaný (pre elektromobily BMW už typickou) zvukovou kulisou od Hansa Zimmera, ktorá dodáva jazde ešte väčšiu dramatickosť.
Ďalším príjemným prekvapením je celkový pocit z vozidla pri jazde. Auto sedí vďaka M-kovému podvozku ako pribité na cestu. Aj napriek tomu si zachováva komfort luxusnej limuzíny a ani do ostrejších zákrut nenakláňa. Toto všetko v rodinnom balení ktoré bezproblémovo pojme 5 priemerne veľkých dospelých s batožinou.
Aj pri vysokých rýchlostiach na nemeckej diaľnici sa auto správa predvídateľne a bezpečne. Pritom všetkom však nezabúda na komfort, čo je pre rodinné auto kľúčové a v minulosti bolo kameňom úrazu M-kových BMW.
O praktickosti niet pochýb
Napriek svojmu športovému charakteru je i5 Touring nesmierne praktickým autom. Priestor v interiéri je premyslene využitý a ponúka dostatok miesta pre celú rodinu. Zadné sedadlá sú komfortné a ponúkajú dostatok priestoru na nohy aj pre vyšších pasažierov. Kufor s objemom 570 litrov v základnom stave a 1500 litrov po sklopení sedadiel je jednoducho obrovský. Bez problémov sa doň zmestí všetko, čo potrebuješ na rodinnú dovolenku alebo aj ten najväčší nákup.
Výborným riešením sú aj rôzne odkladacie priestory v kabíne, ktoré uľahčujú organizáciu menších vecí. Všetko je na dosah ruky a premyslené tak, aby bolo čo najviac funkčné. Praktické detaily, ako napríklad nastaviteľná výška podlahy v kufri, prispievajú k celkovej všestrannosti auta.
Má autopilot, ktorý dýcha na päty aj Tesle
BMW i5 Touring je vybavený najmodernejšími technológiami, ktoré robia každodenné používanie ešte príjemnejším. Ponúka dokonca aj systém Drive Assist Level 2 Plus, teda autopilota, ktorý umožňuje prakticky autonómnu jazdu na diaľnici. Auto dokáže samo meniť jazdné pruhy len na základe pohľadu do spätného zrkadla, či ako prispôsobenie sa zhusťujúcej premávke alebo navigovanej trase. Táto funkcia funkcia je však zatiaľ dostupná len v Nemecku (na Slovensko by mala doraziť do roka či dvoch, potvrdil pre FonTech.sk výrobca).
Subjektívny pocit bol ozajstný relax za volantom a viem si predstaviť že aj dlhšia cesta sa stane omnoho menej únavnejšou a bezpečnejšou. Relax však nakrátko prerušila fascinácia: Veď takéto vychytávky sme kedysi poznali len zo sci-fi filmov a dnes ich zažívam priamo za volantom. Samozrejme, že pre mňa nie je ničím novým adaptívny tempomat a držanie v pruhu, ale pustiť na diaľnici volant a nechať všetky úkony na auto je niečo, na čo si stále musím zvykať. Príjemným prekvapením bolo tiež ako systém predvída pohyb premávky okolo vozidla a podľa potreby inteligentne rekuperuje. Neviem sa dočkať, kedy budú tieto futuristické technológie dostupné aj na Slovensku.
Systém autopilota fungoval prakticky bezchybne, jediný malý nedostatok na ktorý sme narazili, boli okuliare. Niekedy mu robili problem rozpoznať očný povel na zmenu jazdného pruhu, či potvrdiť že vodič naozaj venuje jazde plnú pozornosť. To je totiž to jediné čo systém Drive Assist Level II Plus od vodiča vyžaduje, ak sa totiž chvíľku nedíva na cestu pred seba, ale napríklad do mobilu, či rukou krížom cez volant zaryje kamery pred sebou, tak ho system vyzve uchopiť volant späť do rúk.
Kedy a za koľko aj na Slovensku
BMW i5 Touring bude dostupný na Slovensku od jesene 2024. Ceny budú začínať od zhruba 73 000 €. Svojím futuristickým dizajnom, prémiovým interiérom, špičkovými technológiami a ochromujúcim výkonom si ma toto rodinné auto úplne získalo. Ak hľadáš auto, ktoré dokáže na počkanie trhať asfalt a lámať krčné chrbtice, a zároveň ponúka dostatok miesta a komfortu pre celú rodinu, i5 Touring M60 definitívne neignoruj.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na Zemi také niečo neexistuje. Vedci objavili minerál, ktorý môže objasniť pôvod života
Garmin predstavil najjasnejšie smart hodinky na svete. Ich cena ťa však poriadne zaskočí
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Kotúľa sa, lieta a útočí. Izraelský hybridný dron mení pravidlá vojny
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Rozdiel pocítiš okamžite: Takto zrýchliš Windows 11 úplne zadarmo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Experti náhle menia predpoveď na zimu 2025: Odhalili, kedy k nám prenikne arktický vzduch
Lacné lety do dovolenkového raja Slovákov končia. Ryanair zatvára základne a ruší desiatky letov
„Najdôležitejšie jedlo dňa“ dostalo nový význam: Každá hodina odkladu raňajok zvyšuje riziko úmrtia o 10 %
Vodičský preukaz Slovákov sa po desaťročiach bude meniť: Čakajú ťa nové limity a prísnejšie pravidlá
Má len 12 a označujú ju za „vznešeného potomka“. Kimova dcéra môže jedného dňa viesť atómovú veľmoc, tvrdia analytici
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
-
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP