Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla a jej elektromobily predané v Číne majú na prvý pohľad obrovský problém. Portál Bloomberg informoval, že automobilka zvoláva do servisu takmer každé auto, ktoré doposiaľ v Číne predala. Ako to už ale u Tesly býva zvykom, žiadna dráma sa nekoná a automobilka problém rieši jednoduchou OTA aktualizáciou.

Fyzická návšteva servisu vyše 1 milióna elektromobilov, ktoré doposiaľ Tesla v Číne predala, tak nie je nutná. Ako uvádza Electrek, problém, kvôli ktorému musela automobilka „zvolať“ všetky autá predané v Číne, sa týka brzdenia a akcelerácie, pričom táto chyba môže viesť až k nehode vozidla.

Softvérový update by sa nemal nazývať „zvolávačkou“

Zahraničné média o tomto probléme informovali ako o zvolávacej akcii, čo podnietilo diskusie o tom, aké sú elektromobily chybné a problémové. Pravda je pritom niekde úplne inde a mnohí odborníci sa zhodujú, že softvérové aktualizácie Tesly by sa nemali nazývať zvolávacími akciami.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Bloomberg Business (@bloombergbusiness)

V skutočnosti patria Tesly k autám, ktoré majú najmenej skutočných zvolávačiek, pri ktorých je nutné fyzicky navštíviť servis. Aj rôzne štatistiky pritom počítajú za zvolávaciu akciu jednoduchý softvérový update. Z tohto dôvodu sa Tesla Model Y nachádza na prvom mieste v rebríčku áut s najvyšším počtom zvolávacích akcií.

Reálne skúsenosti hovoria za všetko

O spoľahlivosti Tesly hovoria predovšetkým reálne skúsenosti majiteľov, pričom väčšina z nich skutočne nemusela v prípade problémov fyzicky navštíviť servis a väčšinu problémov dokázala automobilka opraviť aktualizáciou.

Napríklad majiteľ Modelu 3 Ľuboš Geleta navštívil so svojou Teslou servis iba raz po probližne 100 000 km, pričom všetko vyriešil v rámci záruky.

FonTech

Problém s regeneratívnym brzdením (rekuperáciou) Tesla v Číne vyrieši softvérovou OTA aktualizáciou. Paradoxne väčšina tradičných automobiliek v prípade problémov nič takéto nedokáže a ak sa aj jedná so chybu softvéru, autá musia fyzicky navštíviť servis.

Napríklad taký VW sľuboval zákazníkom OTA aktualizácie, no reálne skúsenosti ukazujú, že zatiaľ tento systém automobilke príliš nefunguje. Ak chceli zákazníci aktualizovať softvér v minulosti, museli fyzicky navštíviť servis.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú