Tesla a jej elektromobily predané v Číne majú na prvý pohľad obrovský problém. Portál Bloomberg informoval, že automobilka zvoláva do servisu takmer každé auto, ktoré doposiaľ v Číne predala. Ako to už ale u Tesly býva zvykom, žiadna dráma sa nekoná a automobilka problém rieši jednoduchou OTA aktualizáciou.
Fyzická návšteva servisu vyše 1 milióna elektromobilov, ktoré doposiaľ Tesla v Číne predala, tak nie je nutná. Ako uvádza Electrek, problém, kvôli ktorému musela automobilka „zvolať“ všetky autá predané v Číne, sa týka brzdenia a akcelerácie, pričom táto chyba môže viesť až k nehode vozidla.
Softvérový update by sa nemal nazývať „zvolávačkou“
Zahraničné média o tomto probléme informovali ako o zvolávacej akcii, čo podnietilo diskusie o tom, aké sú elektromobily chybné a problémové. Pravda je pritom niekde úplne inde a mnohí odborníci sa zhodujú, že softvérové aktualizácie Tesly by sa nemali nazývať zvolávacími akciami.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Príspevok, ktorý zdieľa Bloomberg Business (@bloombergbusiness)
V skutočnosti patria Tesly k autám, ktoré majú najmenej skutočných zvolávačiek, pri ktorých je nutné fyzicky navštíviť servis. Aj rôzne štatistiky pritom počítajú za zvolávaciu akciu jednoduchý softvérový update. Z tohto dôvodu sa Tesla Model Y nachádza na prvom mieste v rebríčku áut s najvyšším počtom zvolávacích akcií.
Reálne skúsenosti hovoria za všetko
O spoľahlivosti Tesly hovoria predovšetkým reálne skúsenosti majiteľov, pričom väčšina z nich skutočne nemusela v prípade problémov fyzicky navštíviť servis a väčšinu problémov dokázala automobilka opraviť aktualizáciou.
Napríklad majiteľ Modelu 3 Ľuboš Geleta navštívil so svojou Teslou servis iba raz po probližne 100 000 km, pričom všetko vyriešil v rámci záruky.
Problém s regeneratívnym brzdením (rekuperáciou) Tesla v Číne vyrieši softvérovou OTA aktualizáciou. Paradoxne väčšina tradičných automobiliek v prípade problémov nič takéto nedokáže a ak sa aj jedná so chybu softvéru, autá musia fyzicky navštíviť servis.
Napríklad taký VW sľuboval zákazníkom OTA aktualizácie, no reálne skúsenosti ukazujú, že zatiaľ tento systém automobilke príliš nefunguje. Ak chceli zákazníci aktualizovať softvér v minulosti, museli fyzicky navštíviť servis.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP