Najpokročilejší asistent riadenia sa čoskoro dostane do ďalších stovák vozidiel. Reč je o FSD (Full Self-Driving) asistentovi Tesly, ktorý je aktuálne ešte stále v beta verzii. Automobilka však v najbližších dňoch zdvojnásobí počet beta testerov, informoval portál InsideEVs.

Asistent jazdy automobilky Tesla je už na tak vysokej úrovni, že ho čoskoro  už skutočne budeme môcť nazývať autopilotom. Beta verzia systému FSD zvláda takmer všetky jazdné úkony miesto vodiča, no stále sa jedná o testovaciu verziu, vodič teda musí dávať stopercentný pozor a v prípade potreby schopný prevziať riadenie.

NEPREHLAIDNI
S prehľadom ako človek. Vylepšený autopilot Tesly vytiahol ďalší „trik“, aby zvládol kritickú situáciu na ceste

Automobilka sprístupnila betu FSD ešte v októbri minulého roka pre 1000 používateľov. Teraz Elon Musk na svojom Twitteri zverejnil, že počet testerov plánuje automobilka zdvojnásobiť, jediné, čo treba pre získanie beta verzie FSD urobiť, je požiadať o zaradenie do testovacieho programu.

FSD sa bude šíriť ďalej, stále však ako beta

Ako píše Teslarati, záujemcovia, ktorí požiadajú o zaradenie do programu, budú mať s prichádzajúcou aktualizáciou systému vo verzii 8.2 na displeji možnosť stiahnuť si spomínanú technológiu. S ďalšou veľkou aktualizáciou vo verzii 8.3 by sa mal podľa dostupných informácií počet testerov zvýšiť až desaťnásobne, stále však pôjde o veľmi malé percento áut so systémom FSD, nakoľko aktuálne jazdí na cestách viac ako 1,4 milióna elektromobilov Tesla.

Súčasťou Muskovho tweetu, v ktorom informoval o navyšovaní počtu beta testerov pre FSD, bolo aj upozornenie, že vodiči stále musia dávať maximálny pozor pri využívaní asistenta, no dodal tiež, že sa systém neustále zlepšuje, čiže ľudských zásahov do riadenia bude potrebovať čoraz menej.

Plne autonómne riadenie už do konca tohto roka

Elon Musk a Tesla majú nemalé ambície. Piatu úroveň autonómnej jazdy chcú priniesť už do konca tohto roka. Pravdepodobne však ešte nepôjde o verejne dostupnú technológiu a tiež bude uvoľňovaná postupne, najskôr formou beta verzií pre užšiu skupinu používateľov.

Ďalším problémom sú aj regulácie bezpečnostných úradov, zatiaľ čo v niektorých štátoch USA bude FSD spĺňať požiadavky, aby ho mohli pasažieri využívať na plne autonómne riadenie, v Európe to zrejme tak ľahké nebude.

Rozširovanie počtu testerov však rozhodne výrazne napomôže k zlepšeniu systému. Automobilka bude pri vyššom počte áut získavať viac dát, vďaka čomu sa dokážu neurónové siete učiť omnoho rýchlejšie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú