Musk je veľmi blízko: Tesla chce už do konca roka predstaviť úplne autonómne auto
Autopilot od Tesly je najpokročilejším asistentom riadenia, ktorý môžeme v súčasnosti v komerčných vozidlách nájsť. Stále sa však nejedná o plnohodnotného autopilota schopného stopercentne autonómnej jazdy. CEO spoločnosti, Elon Musk však vyhlásil, že automobilka je veľmi blízko k dokončeniu piatej úrovne autopilota, informuje InsideEVs.
Piata úroveň autopilota je už schopná autonómneho riadenia vozidla v akejkoľvek premávke, čiže vodič, alebo v tomto prípade skôr pasažier, nemusí nijakým spôsobom zasahovať do riadenia a ani dávať pozor či reagovať na neobvyklé situácie v premávke.
V súčasnosti však elektromobily Tesla disponujú iba 2. úrovňou autopilota, ktorý podľa Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) dokáže za určitých okolností ovládať riadenie, brzdenie aj akceleráciu vozidla. Vodič však musí neustále dávať pozor a vykonávať všetky ostatné úkony spojené s riadením.
To, že Tesly disponujú iba 2. úrovňou autopilota však nie je celkom pravda. Oficiálne je autopilot evidovaný iba na tejto úrovni, no prostredníctvom OTA aktualizácií ho Tesla v priebehu rokov neustále vylepšuje a v súčasnosti už dosahuje parametre 3. úrovne autonómnej jazdy.
Tretia úroveň je podľa NHTSA schopná za určitých okolností vykonávať všetky úlohy vedenia vozidla. Vodič však musí byť pripravený prevziať kontrolu nad vozidlom vždy, keď ho na to systém vyzve.
Podľa amerických úradov v súčasnosti oficiálne nie sú na cestách žiadne vozidlá, ktoré by dosahovali tretiu alebo vyššiu úroveň autonómneho riadenia, no ak by sa súčasný autopilot Tesly prehodnotil, požadované kritéria zrejme splní.
Tesla zrejme čaká a do svojich áut bude chcieť oficiálne dostať rovno piatu úroveň autopilota, čo by bol obrovský krok vpred. Ako informoval Forbes, Musk na štvrtkovej konferencii v Čine oznámil, že piatu úroveň dosiahnu už tento rok.
Vyjadrenie však bolo na Muskove pomery veľmi opatrné. O piatej úrovni autopilota hovoril v zmysle, že automobilka dosiahne iba „základnú funkčnosť“ a reálne nasadenie do vozidiel môže pokojne trvať ďalších pár mesiacov či dokonca rokov.
Vozidlá s autopilotom piatej úrovne už nemusia mať pedále a dokonca ani volant a systém automatizovanej jazdy je schopný samostatne riadiť vozidlo za každých okolností. Posádka v aute je iba „pasažiermi“ a vyslovene sa v ňom nenachádza žiadny šofér. Pasažieri môžu vo vozidle pokojne spať, alebo môže byť takéto vozidlo poslané na určité miesto bez ľudskej posádky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP