Spoločnosť J.D. Power, ktorá už dlhé roky vykonáva prieskumy spokojnosti zákazníkov, zverejnila novú štúdiu merania kvality automobilov spomedzi 32 veľkých značiek. Tesla v ňom kvôli vysokej miere poruchovosti svojich vozidiel získala nelichotivé posledné miesto, píše The Verge.

Tesla na poslednom mieste, najviac poruchové sú systémy infotainmentu

Americká spoločnosť J.D. Power zverejnila svoju novú štúdiu merania kvality automobilov veľkých značiek, do ktorej bola po prvýkrát zapojená aj Tesla.

Firma zoradila automobilky na základe odpovedí od 87 282 zákazníkov, ktorých sa pýtala na kvalitu a mieru poruchovosti po 90 dňoch vlastníctva vozidiel patriacich do modelového roku 2020. Uskutočnená bola v období od februára do marca 2020 v USA.

Muskova automobilka obsadila v tejto štúdii posledné miesto, pričom jej elektromobily utrpeli v priemere až 250 problémov na 100 vozidiel, čo je výrazne nad priemernými 166 problémami na 100 vozidiel medzi automobilkami.

Druhou najhoršou značkou sa stal Land Rover s 228 problémami na 100 vozidiel a najlepšie výsledky dosiahli Dodge a Kia, ktorých vozidlá zaznamenali iba 136 problémov na 100 vozidiel. Najlepšie skóre 103 problémov na 100 automobilov dosiahol hatchback Chevrolet Sonic.

Zobraziť celú galériu (1)
Zoradenie 32 automobiliek podľa výskumu kvality automobilov od J.D. Power / Zdroj: J.D. Power

Najviac problematickou sférou vozidiel je podľa štúdie infotainment systém a softvér. Takmer štvrtina všetkých problémov, ktoré trápia majiteľov nových vozidiel, sa týka práve infotainmentu.

Majitelia sa najviac sťažovali na zlú funkčnosť vstavaného rozpoznávania hlasu, pripojenie cez Android Auto či Apple CarPlay, dotykové obrazovky, navigačné systémy a pripojenie cez Bluetooth.

Treba však dodať že Tesla výskumnej firme nedala povolenie na prieskum vlastníkov vozidiel v 15 z celkovo 50 štátov, v ktorých sa prieskum vykonával a jej skóre tak bolo vypočítané z prieskumov v ostatných štátoch.

„Napriek tomu, že nám Tesla nepovolila prieskum v 15 štátoch sa nám podarilo zhromaždiť dostatočne veľkú vzorku prieskumov od vlastníkov v ďalších 35 štátoch z ktorej sme následne vypočítali skóre automobilky.“, uviedol prezident automobilovej divízie J.D. Power, Doug Betts. 

Nie je to prvýkrát, čo si Tesla vyslúžila zlé hodnotenie od nezávislého spotrebiteľského prieskumu. V roku 2019 odstránil populárny portál Consumer Reports odporúčané hodnotenie z elektromobilov Tesla Model S a Model 3 po problémoch so spoľahlivosťou. Po niekoľkých zmenách automobilky hodnotenie elektromobilom vrátil, píše CNN.

Napriek tomu, že je Tesla bezpochyby najväčším priekopníkom v oblasti elektromobility a jej vozidlá patria medzi prelomovú špičku, počujeme o problémoch s nimi celkom často.

O úplne banálnych problémoch elektromobilov od Tesly, ktoré sa týkajú napríklad aj pripojenia na internet a stretávajú sa s nimi aj Slováci a Česi sme písali už dávnejšie.

Veľa drobných chýb sa nájde aj na obľúbenom Modeli 3 a s problémami, ktoré pravdepodobne pramenia z príliš urýchlenej výroby bojuje aj nedávno do predaja uvedený Model Y.

Pošli nám TIP na článok