Alex Sibila je jedným z majiteľov nesmierne populárneho Modelu 3 od Tesly. Pred pár dňami pridal na svoj YouTube kanál video, v ktorom zhrnul všetky nedostatky „cenovo dostupného“ elektromobilu od Tesly, ktoré si všimol počas 6 mesačného používania.

Na toto video upozornil aj portál Insideevs a podľa ich názoru sa fanúšikovský tábor Tesly delí na dve skupiny. Jedna tieto vozidlá ospevuje vo všetkých ohľadoch, no tá druhá je o čosi kritickejšia a verí, že Tesla má pred sebou ešte dlhú cestu, aby sa kvalitou dotiahla napríklad na prémiové nemecké automobilky.

Z hľadiska cenovej kategórie by sme mohli Model 3 zaradiť do strednej triedy, no taký Model S, alebo Model X sa podľa ceny radia už k tým luxusnejším kúskom a bez problémov sa v tomto smere môžu rovnať s nemeckými automobilkami. Čo im však pri nárokoch na luxusné vozidlo chýba, je práve kvalita spracovania niektorých detailov.

Model 3 je ale považovaný za akúsi „vstupnú bránu“ do sveta elektromobilov, pričom disponuje prémiovými technológiami z hľadiska hardvéru. Ak si bol doteraz majiteľom vozidiel strednej triedy, Model 3 si jednoducho zamiluješ podobne ako Alex. Relatívna nízka cena však spôsobila, že niektoré technické detaily sú výrazne nedotiahnuté.

Po 6 mesiacoch používania a po najazdení 10 500 kilometrov si Alex všimol nasledovné. Ako prvé postrehol, že na jeho Modeli 3 chýba takzvaný „mŕtvy pedál“. V starších verziách Modelu 3 sa na mieste spojky nachádzal tento mŕtvy pedál a vodič si tak mohol položiť nohu na pedál alebo podeň. V novej verzii sa na tomto mieste nachádza šikmá plocha, ktorá umožňuje vodičovi uložiť si ľavú nohu iba do jednej polohy.

Alex Sibila/YouTube

Staršie verzie Modelu 3 tiež disponovali gumenou podložkou v prednom kufri vozidla. V Alexovej verzii  sa už táto podložka nenachádza, je tu iba holý oplastovaný priestor, po ktorom sa veci uložené v kufri extrémne kĺžu počas jazdy.

Alex Sibila/YouTube

Tesla tiež odstránila aj háčky na prichytenie tašiek s potravinami, čo Alex považuje za nelogický krok, nakoľko sa jedná len o pár eurovú súčiastku.

Alex Sibila/YouTube

Počas používania Modelu 3 Alex zaznamenal niekoľko softvérových problémo. Čo ho však hneď pri prevzatí vozidla z predajne zarazilo, bol fakt, že jeho Model 3 nedisponoval najnovšou dostupnou verziou softvéru.

Čo sa týka ďalších softvérových problémov, Alex zaznamenal počas používania problémy so službou Spotify, ktorá sa mu pri prvom spustení nedokázala správne načítať.

Alex Sibila/YouTube

Alex tiež zaznamenal problém so spätným zrkadlom na vodičovej strane, ktoré si nedokázalo udržať nastavenú pozíciu, a tak ho musel pred každou jazdou kontrolovať a niekedy opätovne nastavovať. Pripomienkam sa nevyhol ani autopilot.

Alex Sibila/YouTube

Tomu trvalo istú dobu, pokým začal fungovať správne. Autopilot vo vozidlách Tesla sa totiž po uvedení do prevádzky musí nakalibrovať a Alex aj po prejdení takmer 5000 kilometrov stále pociťoval mierne kolísanie zo strany na stranu pri jazde v pruhu na diaľnici. Po 10 000 kilometroch však už tento problém takmer vôbec nepociťuje.

Alex Sibila/YouTube

Ďalšie nedostatky na vozidle sa týkali už iba kvality spracovania. Alex si všimol niekoľko nedokonalostí na tesnení okolo dverí, ktoré na mnohých miestach nepriliehalo, no tieto problémy boli vyriešené v rámci záruky v autorizovanom servise. Mnohých fanúšikov Tesly však zarazilo nedávne video.

Upozornil naň portál Insideevs. Vo videu sa objavuje Tesla Model Y a zdá sa, že ani toto vozidlo neobišli problémy, ktoré budú trápiť budúcich majiteľov. S podobnými problémami totiž mali tú česť aj majitelia Modelu S alebo vyššie zmieneného Modelu 3. Často chýbali rôzne skrutky a ďalšie súčiastky, hlásené však boli aj problémy s lakom či nerovnosťami plechov.

Zobraziť celú galériu (6)
Screenshot / YouTube

Mnohí si mysleli, že si dá Tesla záležať aspoň na výrobe Modelu Y. Skutočnosť je však pravdepodobne iná, nakoľko sa objavilo množstvo chýb. Ak by šlo o jednu alebo dve chyby, mávneme rukou. V tomto prípade však ide o rad chýb, ktoré by sa rozhodne nemali objavovať pri žiadnom vozidle. K obrane Tesly neprispieva ani fakt, že vozidlo vo videu je jedným z prvých vyrobených v Spojených štátoch.

Zobraziť celú galériu (6)
Screenshot / YouTube

Vozidlo má vo videu konkrétne problémy s príliš veľkou medzerou na prednej kapote, nesprávnym zarovnaním okenných líšt, sklápaním zadných sedadiel a ich následným vrátením do pôvodnej polohy, s kondenzáciou v zadných svetlách, s tesnením dverí a mnohými ďalšími medzerami, kedy je jasné, že niektoré diely sú nesprávne nasadené, respektíve sú dôsledkom až príliš unáhlenej veľkovýroby. Viac informácií sa dočítaš v samostatnom článku.

Elektromobilita