Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Austrálsky majiteľ Tesly Nigel Raynard, ktorý je pozoruhodným dôkazom životnosti a úspornosti elektromobilov Tesla, najazdil so svojím Modelom S z roku 2018 viac ako 700 000 km. Nigel, ktorý prevádzkuje firmu Byron Bay Luxury Tesla Chauffeur, sa pôvodne dostal na titulky novín, keď jeho tachometer v júli 2021 dosiahol 400 000 km. Na tému upozornil portál The Driven.

Nielen vysoký nájazd, ale aj úspory

To, čo Nigelovu Teslu odlišuje, nie je len jej mimoriadny počet najazdených kilometrov, ale aj značné úspory, ktoré dosahuje. Nigel odhaduje, že ročne ušetrí približne 20 000 dolárov na nákladoch na palivo a údržbu.

Tieto pôsobivé úspory mu umožnili urobiť rozumnú voľbu, keď musel pri 666 666 km vymeniť pôvodný akumulátor. Napriek ponuke na väčší 90 kWh akumulátor, za ktorý by musel zaplatiť okolo 24 000 €, sa Nigel rozhodol pre batériu s kapacitou 75 kWh, na ktorú sa vzťahuje 8-ročná záruka bez obmedzenia kilometrov, takže bola výmena vykonaná zadarmo, a toto rozhodnutie sa mu vyplatilo, pretože na tachometri mu naďalej pribúdajú kilometre bez potreby akejkoľvek investície.

Pre Nigela sa Model S ukázal ako rozumná investícia. Pri kúpe v roku 2018 sa ročná úspora v prepočte okolo 18 500 € počas šiestich rokov prejavila v celkovej úspore jeho firmy vo výške takmer 111 000 €. Životnosť, ktorú dosiahol Nigelov Model S, spochybňuje mnohé mýty, ktoré šíria odporcovia elektrických vozidiel.

Musk mal možno pravdu

Odvážne tvrdenie Elona Muska z roku 2019, že Model 3 spoločnosti Tesla by mohol vydržať až 1 milión míľ (1,6 milióna km), ktoré v tom čase takmer nikto nebral vážne, aj v dôsledku Nigelovho nájazdu získava na dôveryhodnosti.

S dodávateľmi batérií, ako je CATL, ktorí ponúkajú záruky na 800 000 km, a novšími technológiami, ako je batéria Gotion High-Tech, ktorá sľubuje ohromujúcu životnosť 2 milióny km, sa ukazuje životnosť elektrických vozidiel ako nesmierne dobrá, pričom zahanbí drvivú väčšinu spaľovacích motorov.

X/Unique Images Australia

Aj keď väčšina vozidiel Tesla ešte nenajazdila toľko kilometrov, nepočuť veľa o tom, že by trpeli príliš skorou degradáciou. Vyhliadka na to, že elektrické vozidlá prekonajú tradičné vozidlá so spaľovacím motorom 4 až 5-krát, spochybňuje aj súčasné modely emisií počas životného cyklu – tie totiž počítajú so životnosťou len zopár státisíc kilometrov. Ak by sa elektromobily skutočne dožívali tak dlho, ich ekologický dopad by bol ešte citeľnejší.

Keďže testy batérií odhalili schopnosť vydržať viac ako 5 000 nabíjacích cyklov, trh elektromobilov si je dobre vedomý tohto potenciálu. Aj keď môže trvať nejaký čas, kým si to širšia verejnosť osvojí, cesta Nigela Raynarda a vyvíjajúca sa technológia naznačujú, že sme svedkami transformačnej éry v oblasti životnosti a udržateľnosti vozidiel. Milión kilometrov už nie je vzdialeným snom, pre elektrické vozidlá sa stáva hmatateľnou realitou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú