Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Tesla nedávno oznámila, že dosiahla ďalší významní míľnik. Vo svojej Gigafactory v Texase vyrobila už 20-miliónty batériový článok 4680. Celkový počet batériových článkov 4680 teda zdvojnásobila len v priebehu 4 mesiacov, keďže v polovici júna hlásila 10 miliónov vyrobených kusov. Na tému upozornil portál Teslarati.

Výnimočný míľnik

Tesla batériové články prvýkrát odhalila ešte v roku 2020 počas konferencie Battery Day, pričom uviedla, že ide o riešenie pre dosahovanie väčšieho dojazdu, vyššieho výkonu a dlhšej životnosti. Pre zaujímavosť 20 miliónov článkov by pritom vystačilo pre približne 24 000 vozidiel Tesla Model Y. Aby to však nezostalo len pri teóriách, niekoľko kusov Modelu Y bolo vyrobených v texaskej Gigafactory práve s novými článkami 4680, nie však všetky.

Ako totiž upozorňuje portál AutoEvolution, Tesla začiatkom septembra odstránila základnú verziu Model Y AWD zo svojej webovej stránky v USA, čo vyvolalo špekulácie o tom, že pozastavuje výrobu Modelu Y s článkami 4680.

Na rozdiel od modelu Y vyrobeného v továrni vo Fremonte mal totiž model Y vyrobený v Austine (Texas) štrukturálnu batériu. Hoci Tesla batérie predstavila už v roku 2020, šírili sa obavy, že Tesla ani po 3 rokoch nie je schopná vyrobiť 4680 v dostatočnom množstve. Tých, ktoré dokázala vyrobiť je v podstate málo, čo by vysvetľovalo, prečo Tesla používala 4680 výhradne pre najlacnejší Model Y s menšou kapacitou batérie.

Vzhľadom na vyššie uvedené informácie je dosiahnutie  míľniku v podobe výroby 20-miliontého kusu 4680 pre Teslu kriticky dôležité. Navyše, všetko nasvedčuje tomu, že Gigafactory v Texase skutočne nezaháľa a aktuálne ide na plný výkon, čo znamená, že týždenne vyrába zhruba 700 000 až 800 000 batériových článkov. Inak povedané, Gigafactory aktuálne praská vo švíkoch.

Ako sme informovali aj v samostatnom článku, batériové články 4680 so sebou priniesli nové možnosti zapojenia. Tesla v podstate vytvorila štrukturálnu batériu, ktorá nie je implementovaná do vozidla samostatne, ale tvorí súčasť nosnej kostry auta.

Nová štrukturálna batéria taktiež umožní montáž konštrukcie sedadiel priamo na ňu a to len vďaka tomu, že samotná batéria je zároveň nosným prvkom auta. Vzhľadom na to, že batéria pozostáva zo samostatných článkov Tesla 4680, nenachádzajú sa tam žiadne moduly. Ide tak v podstate o jeden celok. To je samozrejme výhodou, pretože takto zostavená batéria je veľmi dobre škálovateľná, pridaním viacerých článkov sa jednoducho navýši celková kapacita.

Tesla Shareholders Club/Facebook

Predpokladá sa, že batériové články majú mať kapacitu približne 100 Wh, čo znamená, že Tesla v priemere týždenne v Texase vyrobí 80 MWh batérií 4680, uvádza portál Electrek.

Hoci tieto batériové články boli v určitom počte implementované v Texase do niekoľkých vozidiel Model Y, gigant ich v podstate doposiaľ drží „v tajnosti“ pre nasadenie do nového Cybertrucku, ale tiež nekompromisného elektrického ťahača Tesla Semi, ktorých výroba je značne oneskorená.

Vzhľadom na dosiahnutie kritického míľniku s výrobou nových batériových článkov je tiež možné očakávať, že čoskoro sa môžeme tešiť na príchod ďalších Cybertruckov a ťahaov Semi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú