Minulý piatok zažil technologický svet poriadne prekvapenie. Výrobca elektromobilov, solárnych striech či solárnych panelov totiž predstavil svoj vôbec prvý nákladiak Tesla Semi a druhú generáciu športiaka Tesla Roadster.
Obdiv médií a fanúšikov na seba nenechal dlho čakať a po celý týždeň sa o nich často diskutovalo. Málokto si už ale spomenie na to, že Tesle sa ešte ani nepodarilo poriadne dostať do výroby cenovo dostupný Model 3. A presne o toto vraj spoločnosti išlo.
Vzrušenie pre odpútanie pozornosti?
Nenechaj si ujsť
Revolúcia v nákladnej doprave! Elektrický nákladiak Tesla Semi prichádza, aby pochoval konvenčné kamióny
Elektrický kamión s dojazdom 800 kilometrov a športový elektromobil s maximálnou rýchlosťou viac než 400 km/h. To znie síce pekne, ale podľa niektorých analytikov malo predstavenie noviniek ďalšie dva dôležité účely. Jednak išlo o odlákanie pozornosti investorov a Wall Street analytikov od produkčných problémov Modelu 3 a jednak o vyvolanie vzrušenia a mágie, ktoré Tesle pomohli stať sa jednou z najhodnotnejších automobiliek v USA.
Nenechaj si ujsť
Predstavenie, ktoré všetkých šokovalo! Tesla Roadster 2. generácie bude najrýchlejším sériovo vyrábaným autom sveta
„Mám pocit, že spoločnosť potrebovala vytvoriť trochu vzrušenia,“ povedala Jessica Caldwell, výkonná riaditeľka analytickej spoločnosti Edmunds. „Musk potreboval nový žiarivý predmet, ktorý by mohol vystaviť pred všetky tváre,“ pokračovala.
Výroba sa sotva hýbe
V prvom rade by si teda Tesla mala vyriešiť nemalé problémy s výrobou Modelu 3. Keď bol vysoko žiadaný elektromobil v júli predstavený, výrobca deklaroval, že koncom decembra by sa mala produkcia zvýšiť na 20 tisíc kusov za mesiac. V poslednom štvrťroku ich však bolo vyrobených iba 260. Začiatkom tohto mesiaca už Tesla od svojich plánov upustila a pustila sa do riešenia problémov, čo môže trvať aj tri mesiace.
Miznúce peniaze
Aby toho nebolo málo, Tesle nepomáhajú ani vysoké straty financií. V uplynulom štvrťroku totiž spoločnosť vo svojom biznise minula 1,1 miliardy dolárov a aktuálny štvrťrok ju zrejme bude stáť ďalšiu miliardu. To znamená, že pokiaľ mala spoločnosť k 30. septembru 3,5 miliárd dolárov, koncom prvého štvrťroka 2018 jej zrejme ostane už „iba“ jedna miliarda.
Teraz čítajú

Elektrický Volkswagen je kráľom. Poznáme svetové auto pre rok 2021

Ďalšia obeť polovodičovej krízy: Peugeot je nútený montovať zastaraný komponent do svojho slávneho modelu

AKTUALIZOVANÉ Hrozivá smrteľná nehoda Tesly pripravila Muska o balík peňazí. Behom chvíle prišiel o miliardy eur

Rivian to rozbieha vo veľkom, elektrickú dodávku už začal využívať veľký investor aj Amazon na doručovanie balíkov

IKEA je synonymom ekológie. Do zelenej energie pôjde do roku 2030 gigantická suma peňazí
Články, ktoré hýbu svetom

Útočí na Slovákov: Nebezpečný softvér zaplavil kalendár iPhonov a šíri falošné odkazy (+ako sa brániť)

Najobľúbenejší diel Assassin's Creed dostane pokračovanie. Fanúšikovia však budú sklamaní

Mladí vedci pestujú mäso v laboratóriu. Novinkou, ktorú uznáva Gates, chcú nahradiť zvieratá a ohromiť Slovákov

Príbeh podnikateľa roka: Martinus uveril internetu už v roku 2000, teraz je najväčším online kníhkupectvom
