Minulý piatok zažil technologický svet poriadne prekvapenie. Výrobca elektromobilov, solárnych striech či solárnych panelov totiž predstavil svoj vôbec prvý nákladiak Tesla Semi a druhú generáciu športiaka Tesla Roadster. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Obdiv médií a fanúšikov na seba nenechal dlho čakať a po celý týždeň sa o nich často diskutovalo. Málokto si už ale spomenie na to, že Tesle sa ešte ani nepodarilo poriadne dostať do výroby cenovo dostupný Model 3. A presne o toto vraj spoločnosti išlo.

Vzrušenie pre odpútanie pozornosti?

tesla roadster 2

Nenechaj si ujsť
Revolúcia v nákladnej doprave! Elektrický nákladiak Tesla Semi prichádza, aby pochoval konvenčné kamióny

Elektrický kamión s dojazdom 800 kilometrov a športový elektromobil s maximálnou rýchlosťou viac než 400 km/h. To znie síce pekne, ale podľa niektorých analytikov malo predstavenie noviniek ďalšie dva dôležité účely. Jednak išlo o odlákanie pozornosti investorov a Wall Street analytikov od produkčných problémov Modelu 3 a jednak o vyvolanie vzrušenia a mágie, ktoré Tesle pomohli stať sa jednou z najhodnotnejších automobiliek v USA.

tesla semi

Nenechaj si ujsť
Predstavenie, ktoré všetkých šokovalo! Tesla Roadster 2. generácie bude najrýchlejším sériovo vyrábaným autom sveta

„Mám pocit, že spoločnosť potrebovala vytvoriť trochu vzrušenia,“ povedala Jessica Caldwell, výkonná riaditeľka analytickej spoločnosti Edmunds. „Musk potreboval nový žiarivý predmet, ktorý by mohol vystaviť pred všetky tváre,“ pokračovala.

Výroba sa sotva hýbe

V prvom rade by si teda Tesla mala vyriešiť nemalé problémy s výrobou Modelu 3. Keď bol vysoko žiadaný elektromobil v júli predstavený, výrobca deklaroval, že koncom decembra by sa mala produkcia zvýšiť na 20 tisíc kusov za mesiac. V poslednom štvrťroku ich však bolo vyrobených iba 260. Začiatkom tohto mesiaca už Tesla od svojich plánov upustila a pustila sa do riešenia problémov, čo môže trvať aj tri mesiace.

tesla model 3

Miznúce peniaze

Aby toho nebolo málo, Tesle nepomáhajú ani vysoké straty financií. V uplynulom štvrťroku totiž spoločnosť vo svojom biznise minula 1,1 miliardy dolárov a aktuálny štvrťrok ju zrejme bude stáť ďalšiu miliardu. To znamená, že pokiaľ mala spoločnosť k 30. septembru 3,5 miliárd dolárov, koncom prvého štvrťroka 2018 jej zrejme ostane už „iba“ jedna miliarda.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
0%
Páči sa mi to
60%
Chcem to
20%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
0%
Neznášam to
20%
O autorovi
Peter Puhovich
Študent so zameraním na grafický dizajn, fanúšik smartfónov, ale aj iných IT zariadení. O technológie som sa začal zaujímať vďaka svojmu prvému Android tabletu a po čase ma zaujali aj čínske zariadenia. Ak budete mať akékoľvek otázky, môžete ma kontaktovať e-mailom alebo na sociálnych sieťach.