Tesla prichádza s ďalšou výraznou zmenou pre európsky trh. Modernizovaný Model 3 dostal nové batériové články, ktoré prinášajú citeľne dlhší dojazd, no zároveň sa automobilka rozhodla ustúpiť od jedného z najkontroverznejších dizajnových rozhodnutí posledných rokov – vracia späť klasickú páčku smeroviek.

Pri prvom kontakte s verziou Highland mnohí vodiči oceňovali vyšší komfort, tichšiu kabínu a lepšie spracovanie interiéru, no absencia páčky smeroviek ostávala nepochopiteľným krokom.

Tesla ju nahradila dotykovými tlačidlami na volante, ktoré si však nezískali priazeň väčšiny používateľov. Teraz automobilka uznala, že nie všetky inovácie musia byť revolučné a páčka sa vracia, hoci len v jednoduchej podobe. Slúži výhradne na ovládanie smeroviek, bez ďalších funkcií, no pre bežnú jazdu ide o vítaný návrat k praktickosti. Na tému upozornil portál InsideEvs.

Tesla spravila krok, ktorý nikto nečakal

Model 3 v európskej verzii dostal aj novú prednú kameru, ktorá eliminuje mŕtvy uhol pred vozidlom. Kamera má vlastnú integrovanú trysku na ostrekovač, vďaka ktorej sa nebude tak rýchlo zanášať nečistotami.

Najvýznamnejšou zmenou je však nová generácia batériových článkov. Tie prinášajú vyššiu hustotu energie a tým pádom aj dlhší dojazd naprieč všetkými verziami Modelu 3. Základná verzia Rear-Wheel Drive s LFP batériou s kapacitou nad 60 kWh sa dostala z pôvodných 513 km na 554 km WLTP, čo predstavuje nárast o viac ako 40 kilometrov. Pri väčších 19-palcových diskoch dojazd klesá na 520 kilometrov.

Tesla / Úprava redakcie

Verzia Long Range RWD s NMC batériou okolo 75 kWh zvyšuje dojazd zo 702 km na 750 km, zatiaľ čo dvojmotorový pohon AWD pridáva z 678 km na 716 km. Vrcholné prevedenie Performance dosahuje po novom 571 km namiesto 528 km. Rovnaké batériové články sa objavili aj v Modeli Y, ktorý po modernizácii zvládne až 629 kilometrov v konfigurácii Long Range.

Tesla tieto vylepšenia predstavila najskôr v Číne, odkiaľ sa do Európy dovážajú všetky Modely 3. Napriek dlhšiemu dojazdu a novým prvkom ostáva cena nezmenená. Základ začína na 39 990 eurách, zatiaľ čo verzia Performance stojí 57 490 eur.

Aj keď Tesla zostáva verná minimalistickému prístupu, tieto zmeny ukazujú, že počúva spätnú väzbu vodičov. A tentoraz im dala presne to, čo chceli – viac kilometrov a návrat k jednoduchosti, ktorá v elektromobilite niekedy znamená viac než revolučný experiment.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP