Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
Tesla prichádza s ďalšou výraznou zmenou pre európsky trh. Modernizovaný Model 3 dostal nové batériové články, ktoré prinášajú citeľne dlhší dojazd, no zároveň sa automobilka rozhodla ustúpiť od jedného z najkontroverznejších dizajnových rozhodnutí posledných rokov – vracia späť klasickú páčku smeroviek.
Pri prvom kontakte s verziou Highland mnohí vodiči oceňovali vyšší komfort, tichšiu kabínu a lepšie spracovanie interiéru, no absencia páčky smeroviek ostávala nepochopiteľným krokom.
Tesla ju nahradila dotykovými tlačidlami na volante, ktoré si však nezískali priazeň väčšiny používateľov. Teraz automobilka uznala, že nie všetky inovácie musia byť revolučné a páčka sa vracia, hoci len v jednoduchej podobe. Slúži výhradne na ovládanie smeroviek, bez ďalších funkcií, no pre bežnú jazdu ide o vítaný návrat k praktickosti. Na tému upozornil portál InsideEvs.
Tesla spravila krok, ktorý nikto nečakal
Model 3 v európskej verzii dostal aj novú prednú kameru, ktorá eliminuje mŕtvy uhol pred vozidlom. Kamera má vlastnú integrovanú trysku na ostrekovač, vďaka ktorej sa nebude tak rýchlo zanášať nečistotami.
Najvýznamnejšou zmenou je však nová generácia batériových článkov. Tie prinášajú vyššiu hustotu energie a tým pádom aj dlhší dojazd naprieč všetkými verziami Modelu 3. Základná verzia Rear-Wheel Drive s LFP batériou s kapacitou nad 60 kWh sa dostala z pôvodných 513 km na 554 km WLTP, čo predstavuje nárast o viac ako 40 kilometrov. Pri väčších 19-palcových diskoch dojazd klesá na 520 kilometrov.

Verzia Long Range RWD s NMC batériou okolo 75 kWh zvyšuje dojazd zo 702 km na 750 km, zatiaľ čo dvojmotorový pohon AWD pridáva z 678 km na 716 km. Vrcholné prevedenie Performance dosahuje po novom 571 km namiesto 528 km. Rovnaké batériové články sa objavili aj v Modeli Y, ktorý po modernizácii zvládne až 629 kilometrov v konfigurácii Long Range.
Tesla tieto vylepšenia predstavila najskôr v Číne, odkiaľ sa do Európy dovážajú všetky Modely 3. Napriek dlhšiemu dojazdu a novým prvkom ostáva cena nezmenená. Základ začína na 39 990 eurách, zatiaľ čo verzia Performance stojí 57 490 eur.
Aj keď Tesla zostáva verná minimalistickému prístupu, tieto zmeny ukazujú, že počúva spätnú väzbu vodičov. A tentoraz im dala presne to, čo chceli – viac kilometrov a návrat k jednoduchosti, ktorá v elektromobilite niekedy znamená viac než revolučný experiment.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Pacienti schudli vyše 20 kilogramov a zachovali si svaly. EMA odklepla silnejšiu zbraň proti obezite

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Po summite prichádza tvrdý odkaz z Bruselu: „Slovensko, Česko a Maďarsko nemusia platiť. Zaplatia politicky“
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Polárny vortex zasiahne v plnej sile. Slovensko čaká zlom, prichádza rapídne ochladenie

Pacienti schudli vyše 20 kilogramov a zachovali si svaly. EMA odklepla silnejšiu zbraň proti obezite

