Tesla kvôli európskej továrni vyvolala obavy vo Volkswagene. Náhle si osvojí revolučnú výrobnú technológiu
Automobilka Tesla iba nedávno oficiálne spustila výrobu v berlínskej Gigafactory, no vrásky na čele európskym automobilkám robila už dávno predtým. Dôvodom je rýchlosť a efektivita výroby, akú americká automobilka dosahuje. Inšpirovať sa ňou mal aj VW, o téme informuje portál InsideEVs, a tak technológiu odlievania si adaptuje aj najväčší výrobca áut na svete.
VW sa netají tým, že sa chce stať svetovým lídrom v oblasti elektromobility a robí všetko pre to, aby sa mu to podarilo. Zatiaľ je ale lídrom v segmente elektromobilov Tesla a s otvorením novej továrne v Berlíne si svoje postavenie zrejme ešte upevní.
Americká automobilka navyše priniesla revolúciu do výroby áut, kedy jednotlivé časti karosérie nezvára z viacerých častí, ale odlieva ich väčšie časti, čím sa výrazne kráti čas a znižuje pracovná sila potrebná na výrobu auta.
Ako sme informovali dávnejšie, práve v tomto vidí VW najväčšiu „silu“ americkej automobilky. Tesla dokáže so 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.
Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa Herberta Diessa je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto.
Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.
Zmeny sú žiaľ nevyhnutné
Ak ale VW chce svojou výrobou konkurovať Tesle, k zmenám jednoducho prísť musí. Ako informoval aj portál Teslarati, Diess v rozhovore pre Reuters oznámil, že nemecká automobilka si takisto osvojí technológiu odlievania, s ktorou prišiel práve Elon Musk.
Tá sa ale dostane až do novej továrne, kde sa budú vyrábať elektromobily novej generácie, napríklad aj model, ktorý nesie pracovný názov „Project Trinity“. Fabrika novej generácie by mala začať chrliť prvé vozidlá už v roku 2026.
Výroba Tesly Model Y trvá v novej berlínskej továrni 10 hodín, zatiaľ čo VW dokáže vyrobiť jeden model ID.3 až za trojnásobok času, čiže zhruba 30 hodín.
To je absolútny nepomer a práve optimalizácia a nový spôsob výroby by v tomto smere mali výrazne skrátiť tento čas.
V súčasnosti dokáže automobilka na linkách starej generácie vyrobiť niektoré spaľovacie modely za 18 až 14 hodín, takže stiahnutie výroby elektromobilu pod 10 hodín vo fabrike novej generácie nie je nič nereálne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP