Tesla kvôli európskej továrni vyvolala obavy vo Volkswagene. Náhle si osvojí revolučnú výrobnú technológiu
Automobilka Tesla iba nedávno oficiálne spustila výrobu v berlínskej Gigafactory, no vrásky na čele európskym automobilkám robila už dávno predtým. Dôvodom je rýchlosť a efektivita výroby, akú americká automobilka dosahuje. Inšpirovať sa ňou mal aj VW, o téme informuje portál InsideEVs, a tak technológiu odlievania si adaptuje aj najväčší výrobca áut na svete.
VW sa netají tým, že sa chce stať svetovým lídrom v oblasti elektromobility a robí všetko pre to, aby sa mu to podarilo. Zatiaľ je ale lídrom v segmente elektromobilov Tesla a s otvorením novej továrne v Berlíne si svoje postavenie zrejme ešte upevní.
Americká automobilka navyše priniesla revolúciu do výroby áut, kedy jednotlivé časti karosérie nezvára z viacerých častí, ale odlieva ich väčšie časti, čím sa výrazne kráti čas a znižuje pracovná sila potrebná na výrobu auta.
Ako sme informovali dávnejšie, práve v tomto vidí VW najväčšiu „silu“ americkej automobilky. Tesla dokáže so 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.
Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa Herberta Diessa je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto.
Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.
Zmeny sú žiaľ nevyhnutné
Ak ale VW chce svojou výrobou konkurovať Tesle, k zmenám jednoducho prísť musí. Ako informoval aj portál Teslarati, Diess v rozhovore pre Reuters oznámil, že nemecká automobilka si takisto osvojí technológiu odlievania, s ktorou prišiel práve Elon Musk.
Tá sa ale dostane až do novej továrne, kde sa budú vyrábať elektromobily novej generácie, napríklad aj model, ktorý nesie pracovný názov „Project Trinity“. Fabrika novej generácie by mala začať chrliť prvé vozidlá už v roku 2026.
Výroba Tesly Model Y trvá v novej berlínskej továrni 10 hodín, zatiaľ čo VW dokáže vyrobiť jeden model ID.3 až za trojnásobok času, čiže zhruba 30 hodín.
To je absolútny nepomer a práve optimalizácia a nový spôsob výroby by v tomto smere mali výrazne skrátiť tento čas.
V súčasnosti dokáže automobilka na linkách starej generácie vyrobiť niektoré spaľovacie modely za 18 až 14 hodín, takže stiahnutie výroby elektromobilu pod 10 hodín vo fabrike novej generácie nie je nič nereálne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP