Napriek týmto výzvam Tesla stále vedie v predaji niektorých modelov. Napríklad Tesla Model Y zostáva najpredávanejším elektromobilom v Európe, aj keď zaznamenal pokles registrácií o 49 % medziročne, s 11 236 predanými jednotkami v máji 2024. Model 3 zaznamenal nárast predaja o 26 % medziročne, s 7 865 predanými jednotkami.

Výrobný závod Tesly v Grünheide

Tesla má v Nemecku aj významnú výrobnú základňu. Svoj európsky závod v Grünheide pri Berlíne, kde zamestnáva približne 12 000 pracovníkov. Táto investícia síce mala podporiť jej pozíciu na trhu, no domáci zákazníci zjavne stále uprednostňujú etablované nemecké značky. Závod má kapacitu na zásobovanie európskeho trhu. Avšak to sa momentálne neprejavuje v dominancii na nemeckom trhu.

Dopyt po batériových elektrických vozidlách (BEV) v Nemecku klesá a automobilky hľadajú nové spôsoby, ako zákazníkov osloviť. Pre Teslu to znamená výzvu, aby prehodnotila svoje stratégie na nemeckom trhu, kde súťaží nielen s domácimi značkami, ale aj s klesajúcim záujmom o BEV. Nemeckí zákazníci, zdá sa, viac dôverujú miestnym značkám, najmä ak ide o dlhoročnú tradíciu kvality a technológie.

Nové stratégie 

Tesla bude musieť prispôsobiť svoju európsku stratégiu, aby lepšie obstála v konkurenčnom prostredí, kde domáci hráči ako Volkswagen a BMW využívajú svoj domáci trh a silné značky. Ak sa má Tesla udržať medzi lídrami na nemeckom trhu, bude musieť reagovať nielen na klesajúci dopyt, ale aj na silnejúcu konkurenciu v rámci BEV.

Napriek klesajúcemu podielu Tesly na nemeckom trhu zostáva budúcnosť otvorená. Tesla a ďalšie automobilky budú zrejme pokračovať vo vývoji nových modelov a stratégií, ktoré by im mohli pomôcť posilniť svoje pozície na tomto kľúčovom európskom trhu.

Niekdajšia vlajková loď od BMW dostala elektromotor a benzínovú V6

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú