Teraz sa všetko ukáže: Takto vyzerá degradácia batérie elektromobilu v praxi po 16 000 km
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Volkswagen ID.5, respektíve celá koncernová rodina postavená na platforme MEB, patrí medzi najpopulárnejšie a najpredávanejšie elektromobily v Európe. Šikovní Slováci sa detailne pozreli na stav obľúbeného elektromobilu po prejdení 16 000 km a svoje pozorovania zdieľali vo videu na kanáli eNiro2020svk.
Degradácia batérie je niečo, čomu sa zatiaľ nedá zabrániť. Dá sa minimalizovať vhodným používaním a nabíjaním elektromobilu, pričom tu platia isté pravidlá. Napríklad nenabíjať elektromobil vždy doplna a prevažne využívať pomalšie AC nabíjačky, ktoré sú k akumulátoru šetrnejšie.
Zanedbateľný pokles kapacity
Ako prvé vo videu informujú o poklese využiteľnej kapacity akumulátora. VW ID.5 disponuje batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh, no diagnostika CARSCANNER na meranie aktuálnej maximálnej kapacity odhalila, že po 16 000 km má batéria VW ID.5 už iba 74,9 kWh. To znamená pokles na úrovni približne 2,7 %.
S takouto kondíciou batérie dokázali následne prejsť na jedno nabitie po diaľnici 298 km. Vonkajšia teplota sa pohybovala na úrovni 2 až 4 stupňov Celzia a tempomat bol nastavený na 110 km/h. Priemerná spotreba veľkého elektrického SUV sa v takýchto podmienkach zastavila na 23,7 kWh.
Diagnostika však uviedla o niečo odlišné čísla. Počas tejto cesty malo vozidlo údajne spotrebovať iba 70,7 kWh energie.
Nabíjanie v zime neprekvapilo
Na nabíjacej stanici Ionity sa elektromobil nabil z nuly doplna za 57 minút. Nabíjacia stanica pritom písala, že do batérie bolo natlačených 77 kWh energie. Diagnostika však odhalila reálne dáta a do batérie sa podarilo natlačiť „iba“ 75,3 kWh energie.
VW ID.5 GTX ti prirastie k srdcu
Autor videa uvádza, že batéria pri prevádzke elektromobilu stratila 6,5 % elektrickej energie, čo je ale v norme, nakoľko bežná prevádzková strata má rozmedzie 6 až 8 %.
Nabíjacia krivka bola dobrá aj pri relatívne nízkej vonkajšej teplote iba 6,5 stupňa Celzia. VW ID.5 sa začal nabíjať výkonom 120 kW, následne do nejakých 19 % SoC klesol na 110 kW, ale potom vystúpal nad 120 kW, kde sa držal až do vyše 65 % SoC.
Výkon začal dramatickejšie klesať až od zhruba 77 % SoC a pri 88 % sa usadil na 30 kW. Takýmto výkonom sa auto nabíjalo až do konca. Nabitie do 80 % je ale pri elektromobiloch na platforme MEB rýchle aj v chladných podmienkach.
Pri našom letnom teste bola nabíjacia krivka iná, avšak nabíjací čas bol veľmi podobný. Za 54 minút sme batériu nabili z 15 % na 96 %. Nenabíjali sme však od nuly a pri nabíjaní elektromobilu platí, že najvyšší výkon môže dosiahnuť práve pri nižších úrovniach SoC.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Fotovoltika sa nikdy neoplatila viac. Tu sú 2 príbehy Slovákov, ktorým ušetrila tisíce eur
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Nový Peugeot ma odrovnal. Tento elektromobil by som ale radšej mal ako spaľovák
- Tesle padla sánka. Mercedes oficiálne spustil svoj sci-fi autopilot (+video)
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Burkina Faso dočasne pozastavila vysielanie staníc BBC a VoA
Microsoft a matka Googlu Alphabet dosiahli v 1. štvrťroku nečakane silný rast
Boeing má vytiahnuť z problémov. Jeho vesmírna loď štartuje už o pár dní
Kim Čong-un dohliadal na skúšku salvových raketometov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené