Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
Plug-in hybridy zďaleka nie sú tak ekologické, ako to o nich automobilky prezentujú. Dôvod je veľmi jednoduchý. Aby plug-in hybrid dosiahol udávanú spotrebu paliva, ktorá sa v priemere pohybuje na úrovni 1 až 2 litrov/100 km, musí sa pravidelne nabíjať a čo najviac jazdiť v čisto elektrickom režime. Ako ale dokazuje nová štúdia ICCT, s plug-in hybridmi sa ani zďaleka nejazdí na elektrinu toľko, koľko sa pri výpočte ich emisií predpokladá, a tým pádom sú tieto autá ďaleko „špinavšie“.
International Council on Clean Transportation (ICCT) je nezávislá medzinárodná organizácia so sídlom v USA a v jednej zo svojich posledných štúdií sa venovala práve skutočnej produkcií emisií CO2 vozidiel s plug-in hybridným pohonom.
Dáta hovoria jasne v neprospech plug-in hybridov, a to nie len na základe poslednej štúdie vykonanej na americkom trhu, ale aj pri starších štúdiách s rovnakým zameraním, ktoré organizácia vykonala pre európsky aj čínsky trh.
Plug-in hybridy majú 5-krát vyššiu spotrebu než uvádzajú
Štúdia odhalila, že podiel elektrickej, teda ekologickej a bezemisnej jazdy plug-in hybridov je v reálnych podmienkach až o 26-56 % nižší ako sa predpokladá. Zároveň z týchto dát vyplýva, že spotreba paliva býva o 42-67 % vyššia, než udáva americká norma EPA.
Štúdia vykonaná na vzorke európskych motoristov ešte z júna 2022 zasa tvrdí, že priemerná spotreba benzínu je pri plug-in hybridných vozidlách 3 až 5-krát vyššia oproti tomu, čo udáva papierová hodnota WLTP. Tým pádom sú tri až päťkrát vyššie aj emisie CO2, ktoré sa produkujú pri prevádzke auta.
Priemerná spotreba podľa WLTP je pri plug-in hybridoch na úrovni okolo 1,6 l/100 km. V skutočnosti ale vodiči súkromných áut dosahujú priemernú spotrebu 4-4,4 l/100 km a vodiči firemných plug-in hybridov dokonca 7,6-8,4 l/100 km.
Tým, že auto dokáže jazdiť aj s vybitou batériou, vodiči nie sú motivovaní takéto vozidlo nabíjať. Pri firemných autách je im to už úplne jedno, nakoľko pre nich nie je dostatočnou motiváciou ani lacnejšia jazda na elektrinu.
Štúdií je viac, všetky sú s rovnakým verdiktom
Podobných štúdií, ktoré sledujú skutočnú produkciu emisií plug-in hybridných modelov, pribúda čoraz viac a všetky sa zhodujú na tom, že tieto vozidlá sú doslova emisným podvodom.
Podľa štúdie publikovanej na webe Transport and Environment plug-in hybridné vozidlá v niektorých prípadoch produkujú vyššie emisie až o 800 % oproti svojim udávaným hodnotám.
Štúdia porovnáva plug-in hybridy BMW X5, Volvo XC60 a Mitsubishi Outlander. Aj v prípade, že majú všetky tri modely plne nabitú batériu, produkujú až o 28-89 % vyššie emisie, než udáva výrobca.
V prípade jazdy s vybitou batériou je to od 300 do 800 % viac a v režime dobíjania batérie pomocou spaľovacieho motora je to až 12-krát viac oproti papierovým hodnotám.
Dôvod, prečo tieto autá pri nesprávnom používaní produkujú toľkonásobne viac CO2, je jednoduchý. Plug-in hybrid neustále so sebou vláči batériu s hmotnosťou niekoľko desiatok až stoviek kilogramov.
Ak je táto batéria vybitá, ide prakticky o „mŕtvu váhu“ a tým pádom dostáva spaľovací motor viac zabrať, čo logicky vyústi do vyššej spotreby paliva a tým pádom aj do vyššej produkcie emisií.
TOP 5 jazdených elektromobilov pod 20 000 €
Koniec zavádzaniu
Ako uvádza Transport & Environment, nové pravidlá pre výpočet produkcie emisií plug-in hybridov majú oveľa realistickejšie odrážať skutočnosť. Nabíjateľné hybridy totiž až príliš často jazdia s vybitou batériou a stará metóda absolútne neodrážala to, koľko CO2 vypúšťajú pri svojej prevádzke do ovzdušia.
Európska únia tak od roku 2025 výrazne zníži podiel hodnoty jazdy v elektrickom režime, s ktorým sa kalkuluje pri výpočte emisií a od roku 2027 bude počítať so skutočnými hodnotami získanými z reálnej prevádzky.
Nové autá sú už povinne vybavené takzvaným „meračom spotreby paliva“, takže bude veľmi jednoduché určiť, koľko kilometrov najazdí plug-in hybrid na elektrinu a koľko na benzín či naftu.
Chyba je v automobilkách
Anna Krajinska, emisná inžinierka v T&E, povedala, že automobilky zvaľujú vinu na motoristov, ktorí podľa nich nejazdia s plug-in hybridmi správne. Nabíjateľné hybridy vo vlastníctve fyzických osôb totiž majú v priemere až trikrát vyššiu produkciu C02 než uvádza výrobca. Pri firemných plug-in hybridoch je to až päťkrát viac.
Problém je ale v skutočnosti vo výrobcoch plug-in hybridov. Automobilky ich často vyrábajú nepoužiteľné v reálnom svete. Auto vybavia malou batériou, slabým elektromotorom a pomalým nabíjaním. Potom je jasné, že motoristi nebudú využívať elektrický pohon tak často, ako si automobilka predstavuje. Každodenné nabíjanie je totiž poriadne otravné.
Mercedes GLE plug-in hybrid, je na tom oveľa lepšie. Jeho vozidlá disponujú elektrickým dojazdom až do 100 km a vďaka rýchlemu nabíjaniu s výkonom 60 kW sa batéria nabije už do 30 minút.
Iné automobilky však ponúkajú aj plug-in hybridy s dojazdom ledva 50 km a pomalým AC nabíjaním, najčastejšie s výkonom 3,7 kW či 7,4 kW, kedy plné nabitie trvá aj tri hodiny.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Po mnohých elektromobiloch som presadol do spaľováku. Po pár minútach v meste by som ho najradšej vymenil
Vodíkový kamión trhol rekord s dojazdom 1000 km, neprešiel ale ani polovicu toho, čo dokáže diesel
Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
Dizajn, ktorý by EÚ politici vyhnali z kontinentu a šialené parametre. Takýto je Cybertruck v praxi
Tesla Cybertruck je oficiálne tu. Odtiahne čokoľvek, cenou ťa ale šokuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
EXKLUZÍVNE Zoroslav Kollár prehovoril v relácii Na Stope: „O mňa si otierať hubu nikto nebude“
Česi musia zbúrať 11-kilometrový úsek novej diaľnice. Zabudli pod ním postaviť tunel
Čaká nás kritické obdobie zmien: Rok 2024 môže priniesť „koniec sveta, ktorý poznáme,“ varuje známy politológ
„Kričanie žalúdka“ počas hladu dobre poznáš. Zvuky brucha majú svoje vysvetlenie
Ukrajincov čaká krutá zima: Rasputica im prináša blato, ale i potkany veľké ako puška
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
- Po mnohých elektromobiloch som presadol do spaľováku. Po pár minútach v meste by som ho najradšej vymenil
- Dizajn, ktorý by EÚ politici vyhnali z kontinentu a šialené parametre. Takýto je Cybertruck v praxi
- Vodíkový kamión trhol rekord s dojazdom 1000 km, neprešiel ale ani polovicu toho, čo dokáže diesel
- Už nikdy nechcú Octaviu s TDI. Českí policajti za 3 roky najazdili 200 000 km na elektromobile, pre ľudí majú jasný odkaz
-
- Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
- Dizajn, ktorý by EÚ politici vyhnali z kontinentu a šialené parametre. Takýto je Cybertruck v praxi
- Po mnohých elektromobiloch som presadol do spaľováku. Po pár minútach v meste by som ho najradšej vymenil
- S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
- Dosť zavádzaniu neznalých ľudí: Experti spočítali, či elektromobily preťažia sieť. Toto hovoria tvrdé čísla a fakty
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Slováci, držte si klobúky. Číňania dokončili testovanie úplne nového elektromobilu, ktorý sľubuje dojazd vyše 1000 km
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
Batérie vyrobené vo Voderadoch a Šuranoch budú pre rôznych zákazníkov
Na Ukrajine zatkli lídra svetovo známej hackerskej skupiny. Firmy pripravili o stovky miliónov
Kyberútočníci môžu zneužiť už aj gify a zdieľané dokumenty v e-mailoch
Pred 70 rokmi objavila astronómka Pajdušáková novú kométu
NBÚ upozorňuje na online nákupy, odporúča overené platobné metódy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
EXKLUZÍVNE Zoroslav Kollár prehovoril v relácii Na Stope: „O mňa si otierať hubu nikto nebude“
Česi musia zbúrať 11-kilometrový úsek novej diaľnice. Zabudli pod ním postaviť tunel
Čaká nás kritické obdobie zmien: Rok 2024 môže priniesť „koniec sveta, ktorý poznáme,“ varuje známy politológ
„Kričanie žalúdka“ počas hladu dobre poznáš. Zvuky brucha majú svoje vysvetlenie
Ukrajincov čaká krutá zima: Rasputica im prináša blato, ale i potkany veľké ako puška
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené