Klam plug-in hybridov? V niektorých prípadoch majú o 800 % vyššie emisie, EÚ urobí razantný krok
Plug-in hybridy nie sú tak ekologické, ako sme si to o nich spočiatku mysleli. Problém ani nie je v samotných autách, ako v ich majiteľoch, ktorí ich nenabíjajú správne. Ako informuje portál Reuters, Európska únia teraz plánuje sprísniť testy na meranie emisií takýchto vozidiel, pričom má využiť aj dáta z reálnej premávky.
Podľa štúdie publikovanej na webe Transport and Environment produkujú plug-in hybridné vozidlá v niektorých prípadoch vyššie emisie až o 800 % oproti papierovým hodnotám.
Štúdia porovnáva plug-in hybridné BMW X5, Volvo XC60 a Mitsubishi Outlander. Aj v prípade, že majú všetky tri modely plne nabitú batériu, produkujú až o 28-89 % vyššie emisie než udáva výrobca.
V prípade jazdy s vybitou batériou je to od 300 do 800 % viac a v režime dobíjania batérie pomocou spaľovacieho motora je to až 12-krát viac oproti papierovým hodnotám.
Dôvod, prečo tieto autá pri nesprávnom používaní produkujú toľkonásobne viac CO2, je jednoduchý. Plug-in hybrid neustále so sebou vláči batériu s hmotnosťou niekoľko stoviek kilogramov.
Ak je táto batéria vybitá, ide prakticky o „mŕtvu váhu“ a tým pádom dostáva spaľovací motor viac zabrať, čo logicky vyústi do vyššej spotreby paliva a tým pádom aj do vyššej produkcie emisií.
Plug-in hybridy jazdia príliš často s vybitou batériou
Hodnoty produkcie emisií, ktoré sa merajú podľa cyklu WLTP uvádzajú čísla dosiahnuté v ideálnych podmienkach, teda že majiteľ plug-in hybridu jazdí prevažne s nabitou batériou.
Plug-in hybridné vozidlá môžu byť skutočne ekologickejšie než autá s čisto spaľovacími motormi, no všetko záleží od toho, či takéto auto jeho majiteľ využíva správne. Pri plug-in hybride je veľmi dôležité auto nabíjať vždy, keď sa dá.
To ale väčšinou ich majitelia nerobia a majú na to hneď niekoľko dôvodov. Tým prvým je, že plug-in hybridy majú zväčša pomalé AC nabíjanie a plné nabitie bežne trvá aj cez dve až štyri hodiny.
Ak sa už takéto auto predsa len nabije, na jedno nabitie prejde sotva 50 km. Samozrejme, máme tu aj také plug-in hybridy, ktoré sa nabijú za 30 minút a na jedno nabitie zvládnu prekonať aj 100 km. Do tejto triedy spadá napríklad Mercedes GLE či Mercedes triedy S, ktoré sme nedávno testovali.
Takéto modely už dávajú zmysel a ich majitelia využívajú elektrifikovaný pohon v takej miere, že je toto auto skutočne ekologickejšie než jeho čisto spaľovací náprotivok. Jedná sa ale iba o zopár svetlých výnimiek, realita ostatných plug-in hybridov je úplne iná a, žiaľ, nie príliš svetlá.
Nový spôsob merania emisií môže všetko zmeniť
Ako uviedol aj portál AutomotiveNewsEurope, nový spôsob merania produkcie emisií bude založený na dátach zo skutočnej premávky. Všetky nové vozidlá totiž musia byť od roku 2021 vybavené meračom paliva.
Na základe údajov o skutočnej priemernej spotrebe paliva plug-in hybridných vozidiel budú môcť komisári presnejšie určiť, ako často jazdia motoristi s využitím spaľovacieho motora a koľko emisií tak reálne auto vyprodukuje.
Nový spôsob má lepšie odrážať skutočne produkované hodnoty CO2 a pre výrobcov áut to bude znamenať ďalšie komplikácie s dosahovaním emisných cieľov.
V súčasnosti si totiž emisie „umelo“ znižujú práve predajom plug-in hybridov, no v budúcnosti, keď príde do platnosti nový spôsob merania produkcie CO2, budú musieť automobilky predávať ešte viac elektromobilov, aby sa vyhli pokutám.
Nový spôsob merania by mal prísť do platnosti až v roku 2025, dovtedy by elektrické autá mohli ešte viac nabrať na popularite a plug-in hybridné modely by mohli prirodzene vytlačiť z trhu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky pošle do hrobu. Jazdili sme na najdrahšom elektromobile sveta, prejde 1000 km na jedno nabitie
Najnovšia Tesla prevráti svet naruby. Musk vymyslel niečo, čo zmení dopravu na nepoznanie
„Truhly na kolesách“: Obľúbené autá Slovákov pohoreli v kľúčovej skúške, tieto radšej nekupuj (zoznam)
RECENZIA Nové Mini prerástlo svoje meno. Dostalo diabolský výkon BMW, efektivitou vyrovnáva Teslu
Toto si Slováci zamilujú. Veľká sieť čerpacích staníc oznámila masívne vylepšenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky pošle do hrobu. BMW má technológiu, ktorá dá elektromobilom extrémny dojazd
- „Truhly na kolesách“: Obľúbené autá Slovákov pohoreli v kľúčovej skúške, tieto radšej nekupuj (zoznam)
- Pri STK sa všetko mení. Od dnes platia zmeny, ktoré potešia tisíce Slovákov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Spaľováky pošle do hrobu. Jazdili sme na najdrahšom elektromobile sveta, prejde 1000 km na jedno nabitie
-
- Spaľováky pošle do hrobu. BMW má technológiu, ktorá dá elektromobilom extrémny dojazd
- „Truhly na kolesách“: Obľúbené autá Slovákov pohoreli v kľúčovej skúške, tieto radšej nekupuj (zoznam)
- Pri STK sa všetko mení. Od dnes platia zmeny, ktoré potešia tisíce Slovákov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Spaľováky pošle do hrobu. Jazdili sme na najdrahšom elektromobile sveta, prejde 1000 km na jedno nabitie
-
- Spaľováky pošle do hrobu. BMW má technológiu, ktorá dá elektromobilom extrémny dojazd
- Pri STK sa všetko mení. Od dnes platia zmeny, ktoré potešia tisíce Slovákov
- „Truhly na kolesách“: Obľúbené autá Slovákov pohoreli v kľúčovej skúške, tieto radšej nekupuj (zoznam)
- Toto si Slováci zamilujú. Veľká sieť čerpacích staníc oznámila masívne vylepšenie
- Šialené zrýchlenie a 1 548 koní. Xiaomi predstavilo elektromobil, ktorý ohýba fyzikálne zákony
Veľký operátor prekvapil Slovákov: Rozdáva najlepšie filmy a seriály úplne zadarmo (+návod)
Mercedes-Benz zaznamenal nižší zisk kvôli nízkemu dopytu v Číne
Ľudstvo postihla ďalšia epidémia. Tajomník OSN varoval svet pred „šialeným“ aktom
Ďalší bizarný krok Ruska. V krajine úmyselne spomalia YouTube, takýto je dôvod
Fantastická správa pre vodičov. Ceny pohonných hmôt dosiahli minimum, jeden fakt nepoteší
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené