Technika z F1 do elektromobilov. Mercedes chce zvýšiť dojazd nových modelov
Tesla je aj naďalej jednoznačným lídrom v oblasti elektromobility. Aj keď tradiční výrobcovia už majú na trhu plnohodnotné elektromobily, ktoré z hľadiska dojazdu či rýchlosti nabíjania dokážu hravo konkurovať Tesle, elektrické autá z dielne Elona Muska stále držia titul najefektívnejších sériových vozidiel.
Prémiová automobilka Mercedes sa však chce v najbližších rokoch zamerať práve na tento aspekt elektromobily, pričom v boji proti Tesle jej pomôže tím Formuly 1, uvádza Reuters.
Technológia F1 pomerne bežne preniká aj do osobných automobilov. Najmä v prípade značky Mercedes je to bežný postup. Ak sa investujú do vývoja technológií F1 milióny eur, bola bola by škoda vyhodiť tieto poznatky von oknom. Technológiu z kráľovnej motoršportu preto môžeme nájsť napríklad v najnovších Mercedesoch AMG a celý motor z monopostu F1 sa nachádza v luxusnom hyperšporte Mercedes AMG One.
Efektivita je kľúčom k úspechu
Technologický riaditeľ automobilky Mercedes Markus Schaefer si myslí, že vďaka možnosti spolupracovať s tímom F1 má Mercedes oproti konkurencii obrovskú výhodu. F1 tím totiž nemá Tesla a ani žiaden iný popredný výrobca automobilov (Audi na vstup ešte len čaká) nie je tak úzko spojený s vývojovým tímom Formule 1, píše InsideEVs.
Spolupráca by mohla skrátiť vývoj nových technických riešení až o jednu štvrtinu času. Monoposty F1 sú totiž takisto navrhnuté s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku, prítlak či jazdné vlastnosti. Dôležitá je aj efektivita a šetrnosť k pneumatikám. Toto všetko môže zúžitkovať aj divízia osobných automobilov značky Mercedes.
Mercedes EQXX je učebnicovým príkladom fungujúcej spolupráce
Nemecká automobilka už má na svojom konte jeden elektromobil, ktorý vyvíjala spolu s inžiniermi zo sveta F1. Je ním koncept Mercedes EQXX, pričom niektoré technológie z tohto auta by sa v budúcnosti mali dostať aj do produkčných elektromobilov novej generácie.
Vývoj EQXX pritom trval iba 18 mesiacov, čo je mimoriadne krátky čas na to, aké výsledky s ním inžinieri dosiahli. Elektromobil má v porovnaní s vlajkovými modelmi súčasnosti – EQS či konkurenčné BMW i7 – polovičnú batériu, no pritom dokáže prejsť na jedno nabitie cez 1 000 km, a to dokonca aj po diaľnici. Vďačí za to mimoriadnej efektivite a spotrebe 8,3 kWh/100 km. Len pre porovnanie, Tesla Model 3 dosahuje priemernú spotrebu 16 kWh/100 km, čo je zhruba dvakrát toľko.
Menšia batéria v elektromobile neznamená len nižšiu hmotnosť a tým pádom aj nižšiu spotrebu, ale aj nižšie výrobné náklady, nakoľko rovnaké množstvo kapacity, teda napríklad 100 kWh, môže automobilka rozdeliť až do dvoch elektromobilov po 50 kWh.
Prvé elektromobily na platforme novej generácie by sa mali objaviť už budúci rok. Automobilka tak nemá príliš veľa času, no s podporou inžinierov z F1, ich skúsenosťami a tiež s využitím technológii elektrického Mercedes EQXX, sa rozhodne máme na čo tešiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
O 41 % vyššie riziko rakoviny pľúc: Vedci spájajú príčinu s jedlami, ktoré majú Slováci v chladničke
Zvyšuje riziko demencie až o 17 %: 3 najväčšie hrozby pre tvoj mozog, ktoré vdychuješ aj na Slovensku
Vládny špeciál pristál v Chorvátsku. Meno politického pasažiera je známe
„Neurologický radar“ na chorobu: Tvoj mozog ju dokáže rozpoznať skôr, než ju zaznamenáš zrakom či sluchom
Zomrela známa slovenská podnikateľka: Jej značku obľubovali aj v zahraničí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
- Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP