Technika z F1 do elektromobilov. Mercedes chce zvýšiť dojazd nových modelov
Tesla je aj naďalej jednoznačným lídrom v oblasti elektromobility. Aj keď tradiční výrobcovia už majú na trhu plnohodnotné elektromobily, ktoré z hľadiska dojazdu či rýchlosti nabíjania dokážu hravo konkurovať Tesle, elektrické autá z dielne Elona Muska stále držia titul najefektívnejších sériových vozidiel.
Prémiová automobilka Mercedes sa však chce v najbližších rokoch zamerať práve na tento aspekt elektromobily, pričom v boji proti Tesle jej pomôže tím Formuly 1, uvádza Reuters.
Technológia F1 pomerne bežne preniká aj do osobných automobilov. Najmä v prípade značky Mercedes je to bežný postup. Ak sa investujú do vývoja technológií F1 milióny eur, bola bola by škoda vyhodiť tieto poznatky von oknom. Technológiu z kráľovnej motoršportu preto môžeme nájsť napríklad v najnovších Mercedesoch AMG a celý motor z monopostu F1 sa nachádza v luxusnom hyperšporte Mercedes AMG One.
Efektivita je kľúčom k úspechu
Technologický riaditeľ automobilky Mercedes Markus Schaefer si myslí, že vďaka možnosti spolupracovať s tímom F1 má Mercedes oproti konkurencii obrovskú výhodu. F1 tím totiž nemá Tesla a ani žiaden iný popredný výrobca automobilov (Audi na vstup ešte len čaká) nie je tak úzko spojený s vývojovým tímom Formule 1, píše InsideEVs.
Spolupráca by mohla skrátiť vývoj nových technických riešení až o jednu štvrtinu času. Monoposty F1 sú totiž takisto navrhnuté s ohľadom na čo najlepšiu aerodynamiku, prítlak či jazdné vlastnosti. Dôležitá je aj efektivita a šetrnosť k pneumatikám. Toto všetko môže zúžitkovať aj divízia osobných automobilov značky Mercedes.
Mercedes EQXX je učebnicovým príkladom fungujúcej spolupráce
Nemecká automobilka už má na svojom konte jeden elektromobil, ktorý vyvíjala spolu s inžiniermi zo sveta F1. Je ním koncept Mercedes EQXX, pričom niektoré technológie z tohto auta by sa v budúcnosti mali dostať aj do produkčných elektromobilov novej generácie.
Vývoj EQXX pritom trval iba 18 mesiacov, čo je mimoriadne krátky čas na to, aké výsledky s ním inžinieri dosiahli. Elektromobil má v porovnaní s vlajkovými modelmi súčasnosti – EQS či konkurenčné BMW i7 – polovičnú batériu, no pritom dokáže prejsť na jedno nabitie cez 1 000 km, a to dokonca aj po diaľnici. Vďačí za to mimoriadnej efektivite a spotrebe 8,3 kWh/100 km. Len pre porovnanie, Tesla Model 3 dosahuje priemernú spotrebu 16 kWh/100 km, čo je zhruba dvakrát toľko.
Menšia batéria v elektromobile neznamená len nižšiu hmotnosť a tým pádom aj nižšiu spotrebu, ale aj nižšie výrobné náklady, nakoľko rovnaké množstvo kapacity, teda napríklad 100 kWh, môže automobilka rozdeliť až do dvoch elektromobilov po 50 kWh.
Prvé elektromobily na platforme novej generácie by sa mali objaviť už budúci rok. Automobilka tak nemá príliš veľa času, no s podporou inžinierov z F1, ich skúsenosťami a tiež s využitím technológii elektrického Mercedes EQXX, sa rozhodne máme na čo tešiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Sieť drogérií dm sťahuje z predaja nebezpečný výrobok. Môže spôsobiť hnačky a vracanie
„Z tatranského tigra sme sa stali zmäteným mačiatkom,“ varuje expert. Slováci sedia na historickom objeme peňazí
Renomovaný kardiológ odhalil 7 obľúbených potravín, ktoré ťa pomaly zabíjajú. Nejedol by ich, ani keby mu zaplatili
Veľká zrážka rýchlikov si vyžiadala 100 zranených. Šutaj Eštok prehovoril o príčine
Hororový večer v Bratislave: Plamene zachvátili bytovku, požiar si podľa starostu vyžiadal jednu obeť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Elektromobily dostanú najpraktickejšiu funkciu. Giganti sa spojili, aby definitívne zrušili spaľováky
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP