Táto krajina nepotrebuje zákaz spaľovákov. Ľudia ich nechcú, posledný sa predá už za pár mesiacov
Nórsko je považované ze mekku elektromobility. Tamojší obyvatelia si elektrické autá doslova zamilovali a už teraz valcujú predaje elektromobilov čísla nových predaných spaľovákov. Pokles predaja benzínových vozidiel v krajine naznačuje, že už budúci rok by sa mohli v Nórsku predávať iba elektrifikované autá, informuje nórsky portál Motor.no.
Zatiaľ čo Európska únia sa pri téme zákazu predaja áut so spaľovacími motormi pohráva s rokom 2035, Nórsko zvažuje zakázať predaj čisto benzínových a dieselových automobilov už v toku 2025.
Severská krajina má oproti zvyšku Európy v elektromobilite taký náskok, že tento cieľ je ľahko dosiahnuteľný. Tamojší obyvatelia si elektrické autá zamilovali aj bez nátlaku vlády, už teraz totiž kupujú viac elektromobilov a plug-in hybridov, ako áut s čisto spaľovacími motormi.
Posledný predaný spaľovák už budúci rok?
Pred pár dňami sme ťa informovali o ohromných predajoch elektrických áut v Nórsku. Podľa štatistík nórskej OFV (Opplysningsrådet for Veitrafikken) až 77,5 % všetkých nových predaných áut v Nórsku za uplynulý rok bolo čisto elektrických.
„Zo všetkých 17 992 novo registrovaných osobných automobilov v septembri bolo 13 941 čisto elektrických, t.j. 77,5 %. V porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka je to nárast o 45,8 %,“ cituje portál Electrek nórsky úrad.
Zvyšujúci počet predaných elektromobilov má pochopiteľne za následok menej predaných áut so spaľovacími motormi. Ak sa pozrieme na krivku portálu Motor.no, môžeme vidieť, že v lete 2017 bolo každý mesiac registrovaných zhruba 7 000 nových áut so spaľvákom.
V júli tohto roka sa vôbec poprvýkrát dostal počet nových spaľovákov pod 1 000. V priebehu týchto troch rokov ich počet prakticky lineárne klesal, čo naznačuje aj čiarkovaná čiara grafu.
Ak sa ale pozrieme trocha do budúcnosti, môžeme vidieť, že táto čiara pretína hodnotu nula v apríli budúceho roka. Podľa doterajšieho vývoju situácie by sa teda spaľováky v Nórsku mohli prestať predávať už budúci rok.
Úplný koniec to však zrejme nebude
Ak by sa aj predpoveď tejto krivky naplnila, úplný koniec predaja spaľovákov v budúcom roku zrejme nepríde, dodáva portál Electrek. Ešte stále existujú odvetvia, ktoré jednoducho nemajú dostatočnú ponuku elektrických vozidiel a aj v Nórsku sa nájde klientela, ktorá stále radšej siahne po benzínovom aute.
Aj napriek tomu je však Nórsko na najlepšej ceste stať sa prvou krajinou, ktorá skoncuje s predajom spaľovákov. Ak sa pozrieme na štatistiku registrovaných áut za rok 2021, tak v prvej dvadsiatke sa nenachádza ani jeden čistý spalovák.
Až 17 vozidiel z tohto zoznamu je čisto elektrických, takže aj plug-in hybridy a hybridy nemajú v severskej krajine až taký úspech.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO Luxusný elektromobil mal nehodu. Poltonová batéria vyletela z auta
Katastrofálne čísla, úhlavný konkurent Tesly v EÚ zlyháva. Predal iba zopár kusov
NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Pri benzíne a nafte bez šance. Existuje možnosť, ako nabíjať ešte lacnejšie oproti bežným cenám
Elektrický ťahač prešiel 3000 km po Európe. Cesta bola hrozivá, má to však prostý dôvod
Ultimátna funkcia príde do Google Máp. Vodičom zmení používanie od základov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
-
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Najkrajšie ľudové “prémiové auto” pre Slovákov? Ak si zle vyberieš motor, sklame ťa, ak dobre, posadí na zadok
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Čísla ťa posadia na zadok. Štát zverejnil svoj výpočet nákladov jazdy na 100 km s rôznymi typmi pohonu
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
AKTUÁLNE: USA ho chcú zostreliť. Druhý čínsky špionážny balón letel nad krajinou
EK by mala podporiť rozvoj energetickej infraštruktúry na juhovýchode, tvrdí maďarský minister
Žiar nad Hronom chce fotovoltické panely na osem mestských budov, rozhodne MsZ
Vedci vysvetlili vývoj robotov a vyvinuli technológiu na profilovanie osôb
Čína využila na USA špeciálny trik. Nad krajinou letel špionážny balón
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené