Takmer 900 km dojazd. Čínsky výrobca mení trh s elektromobilmi, nasadí gigantické batérie
NIO je pomerne mladou čínskou automobilkou, ktorá v priebehu pár uplynulých rokov rapídne vzrástla a svoje pôsobenie rozširuje aj mimo domáci trh. Ako informoval portál CnTechPost, CEO spoločnosti, William Li Bin, oznámil, že automobilka pracuje na novej, až 150 kWh batérii, ktorá rapídne zvýši dojazd elektromobilov.
Automobilka NIO pristúpila k elektromobilite inak než všetci ostatní. Miesto budovania vlastnej nabíjacej siete začala na čínskom trhu budovať stanice na výmenu celých batérií vo svojich elektromobiloch.
Výmenou batérie sa rapídne znižuje čas na doplnenie maximálneho dojazdu a ako sme ťa informovali už v dávnejšie, samotná výmena trvá len tri minúty. Týmito časmi sa automobilka hravo vyrovnáva doplneniu paliva v klasických autách so spaľovacími motormi.
#NIO developing 150 kWh #battery pack, to enable 900 km NEDC, #China media citing company CEO.
Pack size to be uniform with current ones as to meet battery swap architecture requirements, report speculates.
NIO currently offers 70 kWh & 84 kWh packs, 100 kWh to be on offer in Q4. pic.twitter.com/6uEeyqZVj1— Moneyball (@DKurac) October 30, 2020
Výmena batérií má rozhodne zmysel, pokiaľ sa dojazdy elektromobilov pohybujú niekde na úrovni 500 km na jedno nabitie. Aktuálne totiž automobilka ponúka batérie s kapacitou 70 a 84 kWh. avšak v najbližších mesiacoch začne ponúkať aj 100 kWh batérie.
Dvojnásobný dojazd niektorých verzií
Pripravovaná 150 kWh batéria by však mala podľa riaditeľa spoločnosti priniesť dojazd približujúci sa k 900 km na jedno nabitie. Tento údaj je však udávaný podľa metodiky NDEC a nie podľa nášho európskeho WLTP, ktoré je o niečo prísnejšie.
Viac informácií o nových batériách by sme sa však mali dozvedieť 9. januára na konferencii NIO day, kde automobilka okrem iného predstaví aj prvý sedan z vlastnej produkcie, aktuálnu flotilu totiž tvoria iba SUV ES8, ES6 a EC6. Nová batéria zrejme ponúkne až dvojnásobne vyšší dojazd modelu ES6, ktorý je aktuálne na úrovni 430 km.
Predaje vykazujú skvelé čísla
Zdá sa, že ťah s budovaním staníc na výmenu batérií bol pre automobilku správny. Ako informoval portál InsideEVs, svedčia o tom aj predaje v uplynulých mesiacoch, kedy sa automobilke podarilo prekonať niekoľko vlastných rekordov.
Taktiež sa jej podarilo zvýšiť produkciu vozidiel a mesačne z výrobnej linky schádza už viac ako 5000 áut. Ak bude mať značka NIO rovnaký úspech aj na európskych trhoch, mohli by sme tu mať ďalšieho veľkého hráča, ktorý bude konkurovať prémiovým európskym a americkým automobilkám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Nič také AMG ešte neukázalo. Elektrická beštia má výkon 1340 koní a zvukom V8 ti roztrhne uši
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
MOL rozbieha nový ropný koridor. Prvá dodávka dorazila, zásobí aj Slovensko
Equinor to rozbieha vo veľkom. Obrovská investícia má zaručiť plyn a ropu pre celú Európu
Na ISS prileteli noví astronauti. Misia Ax-4 prepísala históriu troch krajín
Európa musí postaviť armádu dronov. Rusko ich vraj má milióny
Misia IGNIS štartuje. Prvý Poliak na ISS odhaľuje vplyv mikrogravitácie na ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obľúbený druh kávy poškodzuje zrak, varujú odborníci. V jej zložení dominujú toxické kontaminanty
Uspel s biznisom, ktorý rieši každodenné starosti Slovákov: „Vydržíme, až kým sa konkurencii minú peniaze“
Viac ako 95 % ľudí s rakovinou pankreasu zomiera. Vedci objavili nový netradičný spôsob, ako zdolať „tichého zabijaka“
Extrémne horúčavy si vybrali daň: Na juhu Slovenska zúri rozsiahly požiar (VIDEO)
Podujatie, aké ešte žiadna krajina neorganizovala: Slovensko sa zapíše do histórie, v Šamoríne budú najväčšie talenty
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené