Súboj elektrických športiakov, aký tu ešte nebol. Audi RS e-tron GT a Tesla Model S v 1000 km závode – kto vyhral?
Závod nemusí byť iba o vysokej rýchlosti, pískajúcich pneumatikách a horiacich brzdách. Nástup elektromobilov priniesol úplne „novú formu pretekania“, ktorá je legálna aj na verejných komunikáciách. Kľúčovými aspektami sú pritom dojazd, nabíjanie a samotná spotreba elektromobilu. V takomto závode sa nedávno proti sebe postavili dva športiaky, Tesla Model S a Audi RS e-tron GT, informuje portál InsideEVs.
Podobného „preteku“ sme sa nedávno zúčastnili aj my. Slovenskí fanúšikovia elektromobility vytvorili trasu okolo celého Slovenska s niekoľkými povinnými prechodnými bodmi a cieľom „pretekajúcich“ bolo absolvovať túto trasu čo najrýchlejšie, samozrejme pri dodržaní všetkých dopravných predpisov.
Dôležitú úlohu v tomto teste tak zohráva spotreba elektromobilu, rýchlosť jeho nabíjania, ale aj naplánovanie trasy s nabíjacími bodmi či schopnosti vodiča jazdiť čo najekonomickejšie. Portál Carwow na svojom YouTube zorganizoval podobný test.
Postavili sa v ňom proti sebe dva luxusné elektrické športiaky, konkrétne Tesla Model S Long Range a Audi RS e-tron GT, aby si to medzi sebou rozdali na trase zo Škótska do Londýna. Trasa bola dlhá takmer 1000 km a poriadne tak preverila schopnosti týchto dvoch áut.
Praktický test ukázal kvality oboch elektromobilov
Zo škótskeho mesta Inverness do centra Londýna je to presne 914 km a už pred začiatkom bolo jasné, že obe autá musia absolvovať minimálne jednu zastávku na nabíjanie, čiže aj tento dôležitý faktor elektromobilov bol v danom teste preverený.
Dojazd hrá jednoznačne v prospech Tesly Model S Long Range, ktorá zvládne prejsť na jedno nabitie bez problémov viac ako 600 km, kdežto Audi RS e-tron GT prejde iba nejakých 450 km. Tesle by tak mala stačiť jedna zastávka, v prípade Audi by to bolo s jednou zastávkou veľmi natesno.
Na začiatku boli obe autá plne nabité. Každý z vodičov zvolil úplne inú stratégiu aj čo sa týka trasy, no aj čo sa týka samotného nabíjania.
Záver testu je však extrémne prekvapivý. Iba pár metrov od cieľovej destinácie sa obe autá stretli na jednej ulici a do cieľa tak prišli v podstate naraz. Celá cesta im trvala 10 hodín 52 minút, čo je fantastický údaj. Podľa máp Google by takáto trasa pri optimálnej prevádzke bez zastávok na nabíjanie mala trvať 9 hodín 45 minút. S elektromobilom je to teda iba o hodinu dlhšie.
Aj pri jazde klasickým spaľovákom by však vodič musel absolvovať niekoľko prestávok, minimálne na jedlo a toaletu, čiže aj čas 9 hodín 45 minút by bol len veľmi ťažko dosiahnuteľný.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP